Keskinliğini kaybeden sınırlar...

0
darkhunter
CG/Render teknolojisi nereye doğru gidiyor bilinmez, ama bir önceki jenerasyonun hayalleri yavaş yavaş gerçekleşiyor...

Tamamen CG (Computer Graphics) teknolojisinin ürünü olan bu çalışma, CG teknolojisinin, şu anki sınırlarını çizmesi açısından ilginç bir örnek.

Özgün haber ve yorumlar için tıklayın.

Görüşler

0
azertet
yukarıdaki bağlantıdaki adam grafiğinde, bunun kesinlikle bir bilgisayar grafiği olduğuna dair bir nokta yakalayabildiniz mi? ben sitedeki diğer grafiklere baktım, oradaki insan figürlerinin bilgisayar grafiği olduğu daha rahat anlaşılabiliyor. bu bağlantısı verilen grafiğin grafik olduğuna şirketteki bir arkadaş inanmadı :) inanmak ve grafik olduğuna dair kesin bir ayrıntı yakalamak güç.
0
darkhunter
Bu yüzden "Keskinliğini kaybeden sınırlar" dedim :)
Digg 'de bu render'in kendi babası olduğunu iddia eden, render deki kişiyi tanıdığını söyleyen arkadaşlar bir yana, bu grafiği birkaç ay önce de gördüğümü hatırlıyorum fakat izni kaybetmiştim. Şimdi digg'deki yorumlar sayesinde yine gördüm:
http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=219323

Bu konuya derinlemesine dalmak isteyenlere şunları da okumalarını öneririm :

http://covertcreative.blogspot.com/2005/12/uncanny-future.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Uncanny_Valley
0
Challenger
Yüz ifadesi donuk, göz bebeklerinin kenardan uzaklıkları az da olsa farklı, gözler ile burun arasında sanki krem sürülmüş de tam dağılmamış gibi bir görüntü var. Kulaklar da biraz puslu görünüyor. :)
0
mrtksn
fazla mükemmel olması dışında gerçek gibi :) yani hatalar , yüzdeki yara izi kırışıklıklar, ciltteki ufak sorunlar, hepsi gerçek olamayacak kadar mükemmel. zırh da mükemmel, zıhtaki ufak deformasyonlar da mükemmel ki herşeyin bukadar mükemmel olması bunu gerçek olaöayacağına işaret ediyor.
0
sefalet

Bunu yapmak için gelişmiş teknoloji gerekmiyor.Fotoğraf gerçekliği ile boy ölçüşen resim çalışmaları yapan sanatçılar var.Hareketsiz görüntüde gerçeklik algısı çok daha kolay kandırılabiliyor.Önemli olan hareketli görüntüde doğallığı yakalayıp, el bacak hareketlerinden mimiklere kadar bir bütün gerçeklik duygusu yaratabilmekte.
0
darkhunter
Hangisinin önemli olduğu sizin subjektif görüşünüzdür, anlarım. CG ile bunu yapmak zannettiğiniz kadar kolay olmadı hiçbir zaman, hala da değil. Konunun kavramsal paralelini ararken CG teknolojisi üzerine yoğunlaşmak daha faydalı olur.
0
darkhunter
zannettiğiniz => zannedildiği şeklinde değiştireyim, siz öyle zannediyorsunuz gibi bir anlam çıkmasın.

Resim sanatı ile ilgili şunu ekleyeyim : Hasbel kader ilgilenirim, şimdiye kadar bu denli gerçellenmiş bir karakter tasviri görmedim, bilmiyorum benim cehaletimse birileri düzeltsin...
0
ttk
Merhaba

Gerçek insan resimlerinin parçalarının ustalıkla bir araya getirilmesiyle hazırlanmış olabilir veya doğrudan doğruya gerçek bir resim de olabilir.
Yeterince iyi bilgisayarlarla gerçek insanlara ait aslından ayrılması çok zor veya imkânsız görüntüler üretilebilir ve hareketlendirilebilir olsa gerek.
Yalnız bunun kesin olarak yapılabildiği ortaya çıkarsa kimse de kalkıp "bilmem kim çiçek sularken yakalndı aha filmi" diyemez kolay kolay artık :)
0
feran
Şimdiii... Bu CG "teknolojisi" ile mesela Picasso'nun La Guernica'sı, gibi bir "resim sanatı" örneği de yapılabiliyor mu? Gerçeği, gerçekmiş gibi bir model olmadan yapan bu teknoloji, gerçeği gerçek değilmiş gibi de gerçek olmayanı gerçekmiş gibi de yapabilir diye düşünüyorum. Mesela antik Yunan'da Apollon vs gibi gerçek olmayan ilahların heykelleri de ne "gerçellenmiş" halde yapılmıştır di mi.
0
FZ
Bence fazla reçellenmiş bir durum var ortada. Yani matematikçiler ve bilgisayar bilimciler ve programcılar heyecanlansın, yepyeni hesaplama teknikleri filan diye. Bunun dışında heyecanlanacak bir şey yok. Fotogerçekçi grafik üretimi... Eeee? Ne ki yani? Gerçekten daha gerçek görüntü? Bunu mu istiyoruz? Parlak, detaylı, eskimiş zırhı bile ince ince işlenmiş filan? Hollywood yapımcıları düşünsün ve heyecanlansın, belki bu tekniklerle biraz daha çok para kazanırlar. Birkaç insanı daha o animasyonlu filmlere çekerler. Çocuklar filan gözlerini dört açarak izlerler. Mevcut yöntemlerden yüzbin kat daha iyi yöntemler olsa ne olacak ki? Herhangi bir insanı, herhangi bir şeyi yaparmışçasına video mu hazırlayacağız? Sonra? Ne güzel iş yaptık diye sevineceğiz? Dublörlere gerek kalmadı filan diye mi sevineceğiz? Ya da abuk sabuk videoların gerçek kayıt değil bilgisayar üretimi olduğunu tespit eden algoritmaları geliştiren birilerinin göğsü kabaracak cüzdanı mı dolacak?

Zaman zaman POVRay ile yapılmış sanat eserlerine bakıp heyecanlandığım oluyor, hiç görmediğim ve hayal etmemiş olduğum dünyaları bana gösteren. Bu habere konu olan türden yüz ifadelerini taşıyan ve süper-gerçekçi şekilde hareket eden "insan"ların olduğu bir videoyu da belki bir süreliğine izlerim ama sonra da kendime sorarım: hareket eden insan değildi, koreografiye uymak için ter döken birileri yoktu, rolünü çalışan birileri yoktu. Yani aslında ortada "değer" vermeye değer pek bir şey yok eğer mesele sadece gerçekçi görüntü ise. Video kaydına hiç benzemeyen çizgi filmleri bin kat tercih ederim bu "gerçekçi" görüntülere. En azından onların bir tarzı var.
0
feran
Sahiden de nerede o Walt Disney animasyonlarının tadı:) İşte bence bazılarına "sanat" bazılarına "gelişmiş "teknoloji" denmesindeki ayrım bu galiba! Bu arada bu CG teknolojisi "klonlanma" "klonlama" alanlarında da bir işe yarar mı acaba ama sanırım o konuda aslı ve aslının fotoğrafı daha geçerli.
0
kesken
Resim sanatı ile ilgili şunu ekleyeyim : Hasbel kader ilgilenirim, şimdiye kadar bu denli gerçellenmiş bir karakter tasviri görmedim, bilmiyorum benim cehaletimse birileri düzeltsin...
sanat tarihi dersinde yansilar arasinda kimsenin gercek mi degil mi anlayamadigi bir resim ciktiginda tum sinif ic gecirmisti. hoca bu kadar heyacanlanmamiza anlam veremedi.
`Picasso'nun, Monet'nin eserleri karsisinda heyecanlanmiyorsunuz, bir fotografin piksel piksel tuvale gecirilmesine sok oluyorsunuz' tadinda birseyler soylemisti.
0
xcorex
bu konuya acayip ilgi duyardım, hala da duyarım.. vaktiyle topladıklarımdan bikaçını paylaşayım dedim:

sometwo.net/upload/3d

özellikle other klasöründeki test03.avi yi durup durup izlerim yani :) 6255.jpg de gözlerinde ve cildinde biraz parlama olmasa gerçekten ayırt edilemez bi çizim.. hatta bana kalırsa sözkonusu resimden daha da gerçekçi :)

+ çok da ilginç gelmiyor artık, bakın animatrix - the final flight of the osiris dehşet bi render, sadece aydınlatma sebebiyle texturelar çizim olduğunu ele veriyor.

+ final fantasy - the spirits within'i de izlemenizi şiddetle öneririm :)

çok konuştum :) haber için saolun içimi dökmeye fırsat buldum
0
sefalet
Final Fantasy : Advent Children'ı unutmayalım ayrıca şiddetle tavsiye ederim bence Sprits Within den daha iyi.
0
xcorex
evet animasyon olarak onun üzerinde tasarlanmış bi animasyon görmedim henüz :) gerçekçilik açısından spirits within'i söyledim :)

tek final fantasy fanı ben deilim sanırım :)
0
yilmaz
gerçek gibi bunlar yada gerçekmi ? :)
0
sundance
Bence burdaki önemli detay, canlı olmayan bir yüze bakıyor olmamız. Bu aslına bakarsanız canlı olmayan bir yüzün gerçek fotoğrafı olması açısından ilginç...

Alışsak iyi olur, zombilerden çok göreceğiz gün geçtikçe.
0
redogre
Benim favorim budur Ne zaman birisi monitörde buna bakarken görse "Ayıp değil mi?" diye soruyor.
0
Tarık
Bu belirtilen resim çok eski bir resim. Hatta o zamanlar resmin bulunduğu site cgtalk olarak bilinirken şimdi cgsociety'e dönüştü.

İşin ilginci Türkiye'de de çok gerçekçi 3d iş yapan insanlarımız var. http://www.tr3d.com 'un galeri bölümünü ziyaret etmenizi tavsiye ederim.

Görüş belirtmek için giriş yapın...

İlgili Yazılar

RobotCub: Yeni ve İddialı bir Robot Projesi

FZ

Avrupa Komisyonu tarafından Unit E5 "Cognition" projesi kapsamında 5 yıl boyunca desteklenecek RobotCub projesi çalışmalarına başladı. Projenin amaçlarından biri gerçek robot ürünleri üzerinden insan bilişsel faaliyetlerine dair daha çok bilgi sahibi olmak. Bu yüzden bilgisayar bilimlerinin yanısıra bilişsel sinirbilim gibi bilim dallarından araştırmacılar çalışacaklar. Proje platformu açık kodlu yazılım prensiplerine göre geliştirilip dağıtılacak.

Hedefler arasında 2.5 yaşındaki bir çocuk boyutlarında ve yeteneklerinde insansı bir robot geliştirmek de var.

Müzik ve Psikoloji

FZ

Boğaziçi Üniversitesinin Uludağ Üniversitesi ve TÜBİTAK ile birlikte düzenlediği bir etkinlikte konuşacak olan ve Max Planck Enstitüsü'nden gelen bilişsel bilim araştırmacısı Peter Keller'in 23 Kasım Cuma günü saat 15:00'da Kriton Curi salonundaki konferansına müzik, psikoloji ve bilişsel bilimler ile ilgilenen herkes davetlidir.

Bilim ve Gelecek Temmuz Sayısı: Özgür Yazılım

FZ

Bilim ve Gelecek dergisinin Temmuz sayısında Özgür Yazılım dosyası açılıyor. Konuya 8 sayfa yer ayıran dergide Richard Stallman ve değerli FM üyelerinden Oktay Altunergil´in de yazıları mevcut.

Bunun dışında dergide yer alan konulardan bazıları: TÜBİTAK Bilim ve Teknik dergisinin Mayıs sayısında yer alan "Doğada Haremlik Selamlık" başlıklı makalenin eleştirisi, Doğu´da ütopya kavramı, Ray Charles ve satranç, matematikçi Taniyama´nın intiharı, vs.

3 Boyutlu Holografik Görüntüye Adım Adım...

auselen

"Gelecek de bir gün gelecek" gibi reklam cümlelerini hayata geçirmek bilim adamlarının bir görevi olsa gerek. Habere ve ekteki youtube videosuna bakılırsa George Lucas'ın bir cihazı daha gerçek oluyor.

ISS'in 2005 Yılı Son QSO'sunu TA3EL Ali Rıza Özsaran Yaptı!

parsifal

İzmir Şubesi Başkanı TA3EL Alirıza Özsaran, ISS Uluslararası Uzay İstasyonunun 2005 yılı son qso'sunu gerçekleştirdi. Amerikalı Astronot Bill Mc Arthur (NA1SS) ile yaptığı qso'da birbirlerinin yeni yılını kutladılar.
Kaynak: TRAC