Anadolu Parsı'nın Dönüşü : Pardus 2007

0
Chriseba
İlk sürümü 26 Aralık 2006'da çıkan ve diğer adı duyulmuş birçok dağıtımla rekabet edebilecek düzeyde olan GNU/Linux dağıtımı Pardus Linux'un yeni sürümü Pardus Linux 2007, artık indirilebilir durumda...
Daha önce bir çok yerde açıklandığı gibi 18 Aralık 2006 tarihinde saat 11:00'da son kullanıcıya sunulacak olan Pardus Linux'un internet sitesi de bu vesile ile yenilenmiş oldu.

Kurulabilir CD imajı için tıklayın.
Çalışan CD imajı için tıklayın .

Görüşler

0
FZ
"Özgür yazılımlar kullanıcılarına diledikleri gibi çalıştırma, çoğaltma, inceleme ve değiştirme, ve yeniden dağıtma özgürlüklerini koşulsuz olarak verirler. Bu özgürlükler sayesinde kapalı kodlu ve sahipli yazılımlara göre daha fazla güvenlik, esneklik ve tasarruf sağlarlar."

Bu ifadeler biraz problemli gibi göründü, özellikle "koşulsuz olarak verirler" kısmı. Bir devlet kurumunun bu gibi kavramsal ve hukuki noktalarda daha özenli olması gerekir diye düşünüyorum.
0
bm
Aynisini ben yazacaktim, ama mutecaviz laf isitmekten ruhum sIkIldIgI icin yazmadim. Bu basina da bu sekilde Pardus haberi kanali ile aksetmisti, burada konusmustuk kaynak LKD cikmisti galiba. Duzelten olmamis hala[1].

[1] Suradan alinti yapiyorum:

Belki de hepsininden önemlisi, bahsedilen yazılım sizin kendi malınız olmaktadır. Yukarıda da bahsedilen GPL lisansı uyarınca üretilmiş bir yazılım üzerinde, onu hazırlayan kişi kadar hakka sahip olmanız inanılması güç bir şeydir. (vurgu orjinalinden).

0
mdakin
Ben de Pardusla doğrudan ilgili bir yorum yapayım; "kesinlikle şimdiye kadar kullandığım en iyi işletim sistemi".
0
conan
Ben de sizi bir duzelteyim. Kullandiginiz en iyi isletim sistemi Linux, kullandiginiz en iyi dagitim Pardus.
0
Tarık
:) düzeltmeye düzeltme. Kullandigi en iyi isletim sistemi gnu/linux, kullandigi en iyi dagitim Pardus.
0
conan
:) GNU olmayan linux var mi ki? ;)
0
tongucyumruk
http://www.mvista.com/ GNU olmayan Linux... Birkç tane daha embedded Linux var yanılmıyorsam böyle...
0
conan
Ben ona linux demem ki :) O yuzden [u]GNU olmayan[/u] Linux yok ;)
0
mdakin
Demek istediğim şey zaten "Kelimelere çok takılmayın, kurun deneyin, kullanın" idi.
0
mdakin
Demek istediğim şey zaten "Kelimelere çok takılmayın, kurun deneyin, kullanın" idi.
0
Tugba
Bence burada bilinçli bir çarpıtma var. "İşletim sistemi" şeklinde lanse edilerek bir kelime oyunu yapılıyor bence. Sonuçta bu dağıtımın hedef kitlesi, yeni kullanıcılar değil mi? Benim burada düşüncem "işletim sistemi" ibaresi kasıtlı ve bilinçli olarak çarpıtılıyor. Şimdi "naaaasıl yani ne diyorsun sen be" gibi şeyleri duyuyor gibiyim. Açık açık yazmayacağım. Ama bence burada bir kelime oyunu var. Ve bu kelime oyunu, yeni tip kullanıcılarla ilgili.


"Pardus, TÜBİTAK-UEKAE (Ulusal Elektronik ve Kriptoloji Araştırma Enstitüsü) bünyesinde yürütülen bir işletim sistemi geliştirme projesidir. Pardus açık kaynak kodlu ve GPL (GNU Genel Kamu Lisansı) ile dağıtılan bir özgür yazılımdır."

Ne var bunda yani denebilir. Ama ben hayatımda Linux'ü hiç duymamış biri olsaydım, bu paragraf bende çok farklı şeyler çağrıştırabilirdi.
Özellikle "İşletim sistemi geliştirme"
0
Tugba
Ayrıca geliştirmeye bu kadar meraklılar da madem, neden oturup Unix klonu bir çekirdegi baştan yazmıyor bu adamlar? Madem yeri geldiginde, mangalda kül bırakmıyorlar... Öyle saygı duyulacak, yerlere kapanılacak kod yazıyorlarmış...

Gerçek bir işletim sistemi yazsalar ya? Öyle Linux dağıtımını alıp, değiştirmekle babam da yazar bir işletim sistemi. (Ne fantezi ama) Şimdi derler ki bir de çıkıp, mevcut varken niye yazalım falan. Eh o zaman mevcut distro varken, diğerini oluşturuyorsun ama?

Yaz bir çekirdek de, görelim... Adı gerçekten işletim sistemi olsun. Evet Debian'da bir işletim sistemi, Gentoo'da... (Lütfen dağıtımların da adının normalde işletim sistemi diye geçtigini söylemeyin. Biliyorum. Benim demek istedigim şey bambaşka.)
0
Tugba
Birde benim bu Pardus geliştiricilerine sormak istediğim bir şey var.

Tamam güzel. Bir kaç component baştan yazılmış. Yani tamamen oldugu gibi alınmış bir şey değil. Tamamiyle değiştirilmiş ve yeniden sunulmuş bir dağıtım değil. Tamam belli başlı şeyler eklenmiş. Paket yöneticisi filan kendine özel. Güzel...

Peki benim sormak istediğim bir şey var kafama takılan bir şey:

Merak ediyorum...

Web sitenizde Pardus tanıtım kısmında, "Pardus Nedir" olayına girildiğinde, karşıma çıkan ilk paragraf yukarda alıntıladıgım paragraftır.

Bunun dısında, sayfalarda Linux kelimesini arattım. Linux bazlı dağıtım oldugu belitiriliyor. Ama ilk paragraf'da hemen göze çarpacak şekilde göremedim.

Ayrıca diğer sayfalarda Yet Another linux installer'ın açıklamasında, linux ile ilgili bazı şeyler yazıyordu.

Diğer sayfalarda da işletim sisteminin linux bazlı oldugu göze çarpan bir şekilde belirtilmiyor.

Sizce neden ilk paragraf'da pardus'un tanımı olarak, "Linux bazlı bir dağıtımdır" denmiyor? Kullanıcılar özellikle orayı okuyorlar diye mi?

Yoksa kullanıcılar hangisiyle daha çok ilgilenir?

Yet Another Linux Installer'ın ne oldugu ile mi? Yoksa Pardus'un aslında ne oldugu ile mi?
0
Chriseba
Arkadaşlar, haberi yazarken bir hata yaptım ve diğer yansıların adreslerini vermedim. Ancak Paket Deposu ve burada verdiğim adresler aynı sunucuda bulunuyor ve her kes bu sunucudan indirdiği için ne paket deposu sağlıklı işliyor ne de ISO dosyaları.

Mümkünse farklı yansılardan indirmeye bakın..
(ftp://ftp.comu.edu.tr/pub/linux/dagitim/pardus/kurulan/2007)
0
ncdlek
yeni internet sitesi, kurulum ekranı vs. hepsi çok hoş olmuş eskisi sanki çizgi film izliyormuşuz gibi oluyordu :)
0
afsina
tebrikler.
Kurup ilgili bir yorum yazmaya calisacagim. ilk surumunu ne yazik ki kullanamamistim.
0
Zebani
"İlk sürümü 26 Aralık 2006'da çıkan..." (?) Bugün 18 Aralık 2006 bunda bir yanlışlık kimsenin dikkatini çekmedi mi? Yoksa vaka-i adiyeden mi sayıdı? Yoksa ben mi bişey kaçırıyorum? :)
0
everestk
milliyetde de böyle bir haber çıkmış ama orda gerçek anadolu parsından bahsediyor. linki şöyle http://www.milliyet.com.tr/2006/12/18/son/sonyas08.asp
0
101
http://www.milliyet.com.tr/2006/12/18/son/sonyas08.asp
0
Chriseba
Doğru ya dalgınlıkla 2006 yazmışım, 2005 olacaktı. Özür dilerim...
0
cbc
0
conan
Pardus Kurulan CD torrenti. Lutfeen seed etmeyi unutmayin. Alip kacan esektir! :D
0
nkjsat2
pardus 2007 rc -----> pardus 2007 264mb yapmayın kardeşim biz limitli adamlarız
0
zodi
bir hevesle indirdim ama bir türlü niyetime nail olamadım. hevesim kursağımda kaldı. turkish bu olsa gerek :)
0
ephe
Gayet güzel bir dağıtım olmuş...

Ama kurduktan sonra niye bizim mandela gibi bir adamımız yok diye hayıflanmadım değil... Ya da var da benim de mi aklıma gelmedi?

Bu arada o ubuntudaki amca mandela idi değil mi?
Görüş belirtmek için giriş yapın...

İlgili Yazılar

Resmi Pardus Testçileri Aranıyor...

tekman

Sevgili kediciğimiz Pardus'un 1.0 sürümü için yol haritasını belirlemenin heyecanını yaşıyoruz. Yapacak çok işimiz var, en önemlilerinden üçü de test yapmak, test yapmak ve test yapmak. Gerek geliştirici ekip ve gerekse çeşitli katkıcılarımız (sağolun, varolun, siz olmasanız biz ne yapardık!) tarafından yürütülen testler zaten haftalar ve aylardır sürüyor.

Pardus Semineri 28 Ocak'da TOBB'da

javacikiz

Pardus'un topluluk sitesi olan Özgürlükİçin.com Pardus Semineri vermek için TOBB ETÜ'ye geliyor. 28 Ocak Çarşamba günü saat 15:30'da başlayacak seminerde Ali Işıngör ve Akın Ömeroğlu Pardus hakkında sunumlar yapacaklar. Geçen hafta gerçekleşen birinci Pardus seminerinde Pardus göç ortaklarından Portakal Teknoloji Yazılım Şirketi kurucusu ve genel müdürü Bora Güngören Özgür yazılım ve Pardus'un gelişimi hakkında yaptığı güzel sunumla dinleyicilerini aydınlatmıştı. TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesinin ana bina Mavi Amfisinde yapılacak ikinci Pardus seminerini de yine üniversitenin Bilişim Teknolojileri ve Robot Topluluğu organize ediyor.
TOBB ETÜ adres: Söğütözü Cad.No:43, Söğütözü, Ankara, 06560 Türkiye

Pardus 25 bin defa indirildi

anonim

Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) Ulusal Elektronik ve Kriptoloji Araştırma Enstitüsü (UEKAE) bölümü bünyesinde geliştirilen Pardus işletim sisteminin, 26 Aralık'tan bu yana 25 bin kere bilgisayarlara indirildiği kaydedildi.

Pardus 2007.2: Caracal Caracal

zekzekus

Pardus'un son kararlı sürümü olan 2007.2, Caracal Caracal adıyla bugün saat 11:00 itibariyle sunuculardaki yerini alacak.

Yalı da görücüye çıkanlara katıldı...

loker

Çomar'ı çalışan cd ile, pisi'yi ise kök dosya sistemleriyle görmüştük... Bu ürünlerin gelişimi kararlı ilk sürüme doğru ilerlerken Pardus'u bilgisayarlarımıza kuracak olan YALI da artık doğal ortamında yerini aldı ve Pardus 1.0 Alpha duyuruldu.