Mozilla Firefox 0.9 Çıktı

0
Challenger
Mozilla Firefox'un 0.9 sürümü duyuruldu. Firefox'un bu sürümü yeni bir tema ve SmartUpdate ile birlikte geliyor. SmartUpdate, FireFox'un yeni sürümlerini kontrol ederek tarayıcınızın güncel kalmasını sağlıyor. Ayrıca Windows kullanıcıları için sadece 4.7 mb' lık bir kurulum programı var. Hata düzeltmeleri de içeren Firefox 0.9, önceki sürümü olan 0.8'e oranla %8 daha hızlı. Bu arada Mozilla 1.7'nin de haftaya duyurulması bekleniyor.

Görüşler

0
Challenger
Şu an bizzat Firefox' u deniyorum. Kesinlikle çok hızlı.
0
mentat
ama ama.. butun extension'lariniz uctu 0.8'deki, hayirli ugurlu olsun mesajiyla acilmasi.. uva.. hangi extensionlar vardi ki bende? google toolbar gitmis mesela..
0
FZ
Bende çok daha fantastik bir durum oldu!

0.8 vardı, aldım 0.9'u farklı bir yere kurdum, çalıştırdım Win2K ortamında. Tamam buraya kadar sorun yok gayet güzel, hızlı çalışıyor filan. Tamam extensionlar gitmiş, yeniden yükleriz dedik.

Çek extension'ı, yükle...di... mi acaba? Yüklemiş gibi, değil gibi. Dedi ki browser´ı restart et her şey süper olacak. Tamam dedik.

Yeniden açmaya çalışınca ``finishing installing extensions, please wait...´´ gibisinden bir şeyler dedi, 10 dk falan bekledim, browser açılmayınca gideyim eski dizinden eski 0.8 Firefox´u açayım dedim, aaa, o da ne onu çalıştırmaya çalışınca 0.9 çalıştı :o Ben dumur tabii!! Ama 0.9´u hiç ellemeden 0.8´i çalıştırırsam 0.8 çalışıyor eskisi gibi... aaaa!

Yani şu anda şu anda 0.9 çalıştırmak için önce 0.9´u açıyorum, o böyle açılmadan extension kuruyom ben diye bekliyor, sonra gidip 0.8´e tıklayınca (.exe dosyanın üzerine yani) 0.9 çalışıyor, sonra gidip o extension için bekleme penceresini kapatıyorum ve işime gücüme bakıyorum. Yani fantastik bir durum mevzubahis! :)
0
mentat
ben direk 0.8 ustune kurdum..

tek sorun google toolbar, kurdum saniyorum iki kez ama yok ortalikta (evet restart ettim), diger extensionlar var gibi, ama tabi en lazim olani calismiyor..

extension'lar hakkinda birsuru benzer problem mozilla forumunda anlatilmis. bi bak istersen..
0
mentat
hay dilimi essek arilari soksun! tek sorun google toolbar dedim ve makineyi bugun restart ettim, ve ta taa, 0.9 gocmeye basladi.. kaldir/kur yemiyor, ugrasacak da ne zamanim ne hevesim var. 0.8'e geri dondum.. 1.0'a kadar ya da duzgun bir 0.9b falan cikana kadar tobe..
0
Challenger
Beni haberi eklediğime pişman ettin :-P
0
sleytr
Aynı şeyi açık kaynak ve/veya ücretsiz olmayan, hatta daha özele indirgersek m$ ürünü bi programda yaşasaydı(k)n acaba bu duruma gene "fantastik"mi derdik yoksa yav bu m$ ne kepaze bi şirket, hiç bir haltı düzgün yapamıyo" mu derdik?

tabi gönüllülük mantığı ile dünyadaki bir sürü insan tarafından ortaklaşa geliştirilen yazılımlarla, ticari bir şirket tarafından kar amacıyla geliştirilen yazılımları "bu açıdan" kıyaslamak pek doğru diil. Sadece bu ılımlı tepkiler bana kuzguna yavrusunun anka görünmesi ve bazılarının ağzıyla kuş tutsada yaranamaması gibi atasözlerini anımsattı birden :)

4.8mb cok hoş bir gelişme ama neden Linux sürümü 8.1mb olmak zorunda? Umarım birgün Mozilla, Opera kadar hafif ve hızlı, ya da bilgisayarım ve internet bağlantım aradaki farkı hissetmeyeceğim kadar güçlü olur! (Cel 2Ghz,384MB,Debian/KDE)
0
Nightwalker
+1
0
FZ
Küçük birkaç noktaya dikkat çekeyim:

- Söz konusu Firefox yazılımı henüz 1.0 bile değil! ;-)

- Söz konusu yazılım 0.9, adamlar da diyorlar ki, alın kullanın, olduğu gibi yani ``as is´´ alıyorsunuz ve kullanıyorsunuz, sorumluluk kabul etmiyoruz ama 5 kuruş da istemiyoruz, eğer bir böcek falan çıkarsa, patlarsa, forumlarımızla yardımcı olmaya çalışırız, ciddi hataları biriktirip birkaç hafta içinde (ya da belki nightly build´lerle) düzeltmek için de çaba sarf ederiz.

- Öte yandan para verdiğim yazılımlar 3.0, 10.0, 2000, 2003 gibi sürüm numaralarına sahipler, para verdiğim halde söz konusu şirketler hiçbir sorumluluk üstlenmiyorlar, destekleri o kadar iyi değil ayrıca yazılımdaki böceklerin giderildiği yeni sürüm için de çok daha fazla beklemem gerekiyor.

Eğer Firefox´un GNU/Linux sürümünün neden 8 MB olduğunu merak ediyorsanız bunu buraya değil Mozilla programcılarına sormalısınız, tatmin edici bir cevaba sahip olduklarından şüphe etmiyorum. Ayrıca benim evdeki Debian GNU/Linux sisteminde, ki kendisi zavallı (!) 1 Ghz'lik, 256 MB RAM´lik bir sistem (KDE masaüstü ortamı yerine her zaman fluxbox, blackbox, pekwm gibi hafif pencere yöneticilerini tercih ediyorum, işimi kolaylaştırıyor, kafamı daha az karıştırıyor) ve bu sistem üzerinde Firefox 0.8 ile herhangi bir hız sorunu yaşamadım.

Bir de şöyle bir cümle dikkatimi çekti:

bilgisayarım ve internet bağlantım aradaki farkı hissetmeyeceğim kadar güçlü olur

Bu ne demek? Yani Internet´teki bir sayfayı lokalinizdeki bir sayfa ile aynı hızda mı açmak istiyorsunuz? :o
0
sleytr
he he bu dediğinizde hoş olurdu tabi ama benim internet bağlantı hızına gönderme yapmamın nedeni sadece browserın boyutuydu. (Opera'nın statik derlenmiş sürümü 4.9mb, QT shared sürümü ise 3.6mb ve bununa benim için gayet yeterli olan bir mail client ve kullanmadığım bir chat client bile dahil!)

Opera'nın bu kadar hoşuma gitmesinin nedeni sayfaları render etme hızı değil. Açık sayfalar, epostalar, notlar gibi modüller arasında geçiş hızı, bellek kullanımı ve en önemlisi sahip olduğu konfor özellikleri. Ne kadar expansion yüklersem yükleyeyim Mozilla benim için bu kadar işlevsel olamıyor üstelik dahada hantallaşıyor.
Tabi ben genede her yeni sürümde ateştilkisini indirip deniyorum :)
[inmiş, şimdi kurup tadına bakalım :]
0
Nightwalker
Öte yandan para verdiğim yazılımlar 3.0, 10.0, 2000, 2003 gibi sürüm numaralarına sahipler, para verdiğim halde söz konusu şirketler hiçbir sorumluluk üstlenmiyorlar, destekleri o kadar iyi değil ayrıca yazılımdaki böceklerin giderildiği yeni sürüm için de çok daha fazla beklemem gerekiyor.


Kabul. Ama bir noktayı atlıyorsunuz. Eğer özgür yazılımlar bana M$ ile aynı sorunları yaşatacaksa ve biz bunu böyle kabullenmek zorundaysak ( " as is " olayı yani) . Bu durumda özgür yazılımlar ciddi bir avantajı kaybederler.


0
conan
Open source'u seviyoruz ve kayirioz taam mi. Ben sahsen yapiyorum. Her firsatta M$ gibi buyuk sirketleri yerden yere vurmak cok hosuma gidiyo. Gunluk eglencem bu iste naapalim.

Milyarlarca dolari bir gunde basan bi sirketin programlari calismayinca ben fantastik otesi transa geciyorum. Onun disinda senin de belirttigin gibi bir suru gonullu tarafindan gelistirilen program sacmalayinca sadece fantastik olabiliyorum.

Kahrolsun M$ ve isbirlikcileri! IE bozuyor guzelim Mozillanin 0.9 versiyonunu zaten! Yeni gelen patchi decode ederek buldum ben. Sorun M$'ta! Mozilla extensionlarini IE almaya calisiyor. Tabii ki calismiyor! Ne sandiniz hihohoahaha!

conan daldan dala atlayarak uzaklasir....
0
SHiBuMi
[...mik...polemik...polemik...polemik..pol...]

:-)
0
conan
:D
0
conan
Harika bir yazi!
http://www.securityfocus.com/columnists/249
Görüş belirtmek için giriş yapın...

İlgili Yazılar

Mozilla 1.0´ın Win32 OS´lar için eksikleri tamamlandı

crematorium

Bildiğiniz gibi Mozilla 1.0 çıktı ve FZ'nin söylediği ve benim deneyip gördüğüm kadarıyla Win32 OS Kullanıcıları için önemli iki eksiklik var birisi FLASH Plug-in'i diğeri ise Java Plug-in'i. Bu iki plug-in'i bulup kurdum artık Mozilla 1.0 kusursuz ve sorunsuz olarak çalışmakta hepinize hayırlı olsun... :)

Plug-In'leri aşağıdaki linklere tıklayarak indirebilirsiniz...
Java Plug-In
FLASH Plug-In

Hepinize Kolay Gelsin
"Crematorium"

Mozilla.TR ye Suikast...

anonim

Dün Mozilla Türkiye sitesini gezmek istedim... Ama sonunda ne oldu...

Mozilla'dan Thunderbird'e nokta..

coskung

Başlık biraz internet gazeteciliği kıvamında olsa da kısmen doğru. Mozilla Vakfı'ndan en yetkili isim Mitchell Baker, Thunderbir mail istemcisinin artık doyuma ulaştığı, yeni inovatif özelliklerin eklenmeyeceği minvalinde bir açıklama yayınladı.

Mozilla ve Mozilla Firefox'ta Güvenlik Açığı! ;-)

Challenger

Sürekli Internet Explorer' ın güvenlik açıklarından, güvensiz bir web tarayıcısı olduğundan bahsedip, herkese Mozilla kullanmasını tavsiye edip duruyoruz. Peki Mozilla' da hiç mi güvenlik açığı çıkmıyor? Çıkıyor tabi. Ama hemen gideriliyor! Newsforge' da yayınlanan bu yazıda 8 Temmuz' da rapor edilen bir açıktan ve aynı gün içerisinde giderilmesinden bahsediliyor. Bu açık Mozilla aracılığıyla uzaktan kod çalıştırılabilmesine neden oluyor. Ancak, açık sadece Windows NT, 2000 ve XP sistemlerinde etkili oluyor.

FireFox 1.0 Preview Release

mentat

Mozilla FireFox Preview Release 1.0 çıkmış ve ilk 100 saat içinde 1 milyon kez indirilmiş bile! (Thunderbird de 0.8 olmuş)
Yenilikler:
- Pop-up önleyici biraz daha gelişmiş.
- Güvenlik artmiş.
- Sayfa içinde arama gelişmiş.
- Plug-in arama/bulma aracı.
- Live bookmarks.
http://www.mozilla.org/products/firefox/
Duyurulalı 10 gün olacak neredeyse, FM'de haberi geçti de ben mi göremedim?

Editör'ün notu: Valla biliyodum. Hatta kullanıyorum bile. Ama neden yazmadım ben de bilmiyorum?