Açık kaynak kodlu Yerli Strateji oyunu

0
3lobyte
Oyun motoruna varıncaya kadar Türk yapımı olan Civilization Of Ottoman Osmanlının kuruluş tarihinden başlayarak bugüne kadar ki süreçlerin işlendiği bir gerçek zamanlı strateji oyunu.
Oyun tamamı ile gönüllülük esasına göre çalışan bir ekip tarafından geliştiriliyor ve yine kendileri tarafından geliştirilen Piyodix grafik motoru üzerinde çalışıyor.

Piyodix oyun motorunu yenilikçi ve gelişmiş bir motor olarak tanımlayan ekibin amacı Total War serisi ile Age Of Emipre oyunlarındaki özellikleri birşeltirerek çok daha gelişmiş bir oyun ortamı oluşturabilmek.

Piyodix oyun motorunun bir diğer özelliği ise karakterlerin birbirinnin kopyası olmak yerine her karakterin kendi fiziksel özelliklerine sahip olabilmesi.

Oyun motoru büyük oranda bitmiş durumda olan oyunun bir diğer özelliği ise oyun piyasaya çıkmadan önce oyun motorunun kodlarının açık kaynaklı olarak dağıtılacak olması şimdilik Windows üzerinde geliştirilen oyun Linux'a da port edilebilecek şekilde tasarlanmış.

Oyunun betasının yayımlanma tarihi Kasım 2010 ve tam sürüm ise 2011 yılının başlarında olacak şekilde planlanmakta.

Oyun hakkında daha ayrıntılı bilgi ve ekibe katılmak sizde bu proje için birşeyler yapmak isterseniz http://www.civilizationofottoman.com adresini ziyaret edebilirsiniz.

Görüşler

0
Tarık
proje yöneticisi kişinin şu
'Oyun XNA Platformunda C# ile geliştirilmektedir. Motorlar ise C++ ile Visual Studio 2008'de kodlanıldı.'
lafı midemi bulandırdı açıkçası.

xna, c# ya da vsc++ gibi şeylerle açık kaynak şeyler yapmaya çalışmamalıyız mı ne? zira lisans kıskacına alıp adamın projesini elinden alıveriyollar diye duydum. bilmem yanlış mı duydum?
0
zekixx
XNA de durum nedir tam bilmiyorum ama sorun olmaz sanirim. Visual C++ da ise imkansiz, cunku dagitimla alakali bir durum soz konusu degil. Suruyle opensource proje mevcut.
0
erhanbaris
Bugüne kadar öyle birşey hiç duymadım. Kaldıki bir sürü c# ta kodlanmış açık kaynak kodlu proje mevcut. ;)
0
Tarık
tamam vsc++ yi geçtim, c#'ı mono vs. diyerek hadi görmezden geldim, fakat xna mevzuatını biraz daha araştırın derim ben.
0
erhanbaris
xna konusunda derinlemesiye bir bilgim ne yazıkki yok. ama yinede bu şekilde projenin geliştirilmesi oldukça güzel diye düşünüyorum. dediğim gibi şu anda ne microsoft nede başka bir firma o şekilde projelere el koyma gibi bir cesarete sahip olamaz ve buna hiç kimsede izin vermez diye düşünüyorum.
bu konuda biraz daha duyarlı ve arkadaşlara karşı biraz daha korumacı olursak eminim ilerde çok daha yerlerde çok daha güzel projelerle karşılaşırız diye düşünüyorum :)
0
sundance
Kapalı standartlarla uygulama geliştirilmesine karşı olmak başka bir şey, "laf midemi bulandırdı" demek başka.

Malum, her gün birileri "şöyle bir strateji oyunu yapsak ne güzel olur" diye çıkmıyor.

Ben şahsen merakla ve ilgi ile bekliyorum nasıl bir şey çıkacak ortaya.
0
Tarık
biraz abartmış olabilirim belki bilemedim şimdi. bu tür projelerde benim takıldığım nokta lisans değil aslında. lisans, araç, gereç vs. parayla halledilebilir şeyler (paranız varsa). sorun şu ki güzel ülkemde tiril tiril vaadlerle başlanıp adam gibi sonuna gelinen oyun projesi görmedim henüz.

bu arada ben çoğunluk denk geliyorum o kadar çok oyun yapmak isteyen insan var ki. kimi gerçeklerle yüzyüze gelince ortadan kayboluyor, kimi para vs. diyor. bunlara en çok grafik sitelerinde, oyun yapımı sitelerinde rastlayabilirsiniz. (gerçeklerle yüzyüze gelmekten kasıt, oyun yapmanın popçu olmaktan daha meşakkatli olması tabii)
0
bobiler
biliyon yani sen...sende topla bi ekip, başla bakalım ne olacak...
0
zekixx
Aslinda yeni motor yapma fikride gereksiz, opensource cok fazla motor mevcut. onlar kullanilsa daha uzun soluklu olur. Ulkemizde oyun yazmak kolay ama yapmak cesaret ve sabir isteyen bir is. o nedenle sureci kolaylastiracak secimler yapilsa daha iyi olacagi dusuncesindeyim.
0
Dite
Zaten oyun yapmak demek oyun motoru yapmak demektir ve bu da öyle kolay bir iş değildir (Bkz Unreal Engine, 2 yıl ve 20M dolar)Bu zorluktan dolayı oyun yapmak bir eşik. Yoksa diğer ufak firmalar gibi al unreal engine'i çatır çatır istediğini yap. Burada programlama açısından değil pazarlama açısından zorluklar var. Tabii böyle bir dağıtım hiçbir zaman half-life gibi bişi olamaz, çünkü görüldüğü gibi rekabeti doğuran zaten oyun motorunun tekniği :)

Fakat benim anlamadığım konu şu mağdem open source kodlar nerde :D Yani oyun çıkınca dağılıtacakmış vb.. mazeret bunlae gibi geliyor bana. Amaç popülerlik gibi duruyor. "Bizde oyun yaptık bizde oyun yaptık" O zaman git mario'yu tetrisi yeniden yaz al sana oyun hemde dünyanın en başarılı oyunları. Fakat marifet o değil işte...
0
zekixx
Aslinda olay tam tersi, oyun yapmak zor bir istir. Ayrica unreal engine orta halli bir firmanin kullanacagi bir motor degil, su an piyasadaki en kaliteli oyunlar unreal engine kullanmakta. Oyun motoru yapmak tamamen farkli bir surec yeterli eleman ve yatirimla herkes yapabilir. Ama oyun yapmak karmasik ve cok katmanli bir surec, o nedenle catir catir kaliteli oyun cikmiyor :).
0
Tarık
kendine has birşeyler katılabileceksen neden sıfırdan yazmayasın ki. sizin ki gibi bakarsak zaten strateji oyunu yazmayla da uğraşmak gereksiz bir faaliyet olur. zira yapay zekası oldukça gelişkin, çoklu oyuncu destekli cici grafikli, tonla strateji oyunu hali hazırda mevcut.
0
zekixx
yeni seyler katilacaksa olanlar uzerine ekleme yapilabilir. ben bu noktada sizinle ayni dusunmuyorum. gunumu\\de motor yazmak cidden gereksiz, sirf bununla ugrasan ekipler var. profesyonel firmalar dahi hazir motor kullanmayi seciyorlar, cunku zaman isteyen bir surec. amac oyun cikarmaksa ona yogunlasilmali.
0
3lobyte
oyun motorunu oluşturmuyorsan oyun ya aoe modu yada c&c modu gibi olur oyun motorları üzerinde işlem için o motoru satın almanız lazım ki buda büyük bir ekonomik güç olması lazım ki gönüllü bir ekip tarafından geliştirilen üstelik 2 ayrı tarzın birleşimi olarak kurgulanıyor. Sizin fikriniz yerli araba yaptık ama motoru peugeot demek gibi.
0
zekixx
yerli araba fikride zaten cok anlamsiz, su asamadan sonra araba yapabilrisiniz (botor harici), motor yapabilrisiniz, tasarim yapabilirsiniz... is cok yani. bence tumunu yapmak sacmalik, ki global sistemi dusunurseniz bunu uretebilmeniz zaten cok zor. oyuna aynen boyle, siz oyun yapiyoruz diye cikiyorsunuz. bir cok is katmani var ve hicde kolay degil. turkiyedeki sayili oyun firmasinda calismis birisi olarak konusuyorum, cikarilan sonuclar bunlardi.
0
Tarık
Şimdi bu anlattıklarınız oyundan ne anladığınızla alakalı. DVD lere sığmayan, grafik kartı, RAM canavarı oyunlardan mı bahsediyoruz, yoksa Super Mario, World Of Goo türünde akıllıca düşünülmüş güzel oyunlardan mı?

Yapılamaz diye birşey kesinlikle söz konusu değil, bakınız C4 Robot, Mount & Blade, Pusu, Kabus22 bunlar satılabilir ürün kalitesinde oyunlardı ve Türkler düşündü yaptı. Ülke olarak sorunumuz, şehirleşmede, bürokraside, insan idaresinde, eğitimde, öğretimde ve daha birçok şeyde olduğu gibi adam gibi organiza olamamak, projelendirme yapamamak ve ileriyi görememekten ibaret. Bakınız yurt dışına çıkıp belli disiplinleri edinmiş birçok Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı insan gayet güzel işler ortaya koyabiliyorlar. Bunu tek başlarına da yapabiliyorlar, takım olarakta.

Bence asıl mantıksızlık sorunun iç yüzünü aramaktansa herşey için artık çok geç, bu saatten sonra olmaz, gerek yok gibi düşüncelerle kendi kendini bloke etmek.

Tamam kendi kendinizi kısıtlamış ve birçok şeyin yapılamayacağına inanmışsınız, fakat bu herkesi sizin gibi yapmaz. İyi projelendirirseniz, finans kaynaklarınız yeter seviyedeyse, işinizi biliyorsanız, kişiler arası dialoğunuz iyiyse, proje tecrübeniz varsa ve takım çalışmasından bir nebze haberdar iseniz başarılamayacak birşey yok. Burada önemli mevzu işini hakkıyla bilmek, iddia ediyorum Türkiye bir Abdurrahman Çelebiler ülkesidir. Biri birşeyi biliyorum diyorsa bilin ki o konuda en az 10 fırın ekmek yemesi lazımdır. Ben hep bunu gördüm. Gerçekten işini bilen adam zaten birşekilde bilgisiyle üretkenliğini birleştirmiş birşeyler ortaya koymaktadır.

Bana, 'ben şunu biliyorum', 'şunu beceririm diyen' adama önce yaptığı şeylerden göstermesini istiyorum. Ki emin olun birçoğu henüz küçük bir projeye başlayıp bitirememiş bile.

Geçenlerde bir web sitesi tasarımına ihtiyacım oldu html, css, php ve birazda dom atraksiyonu bilen birileri aradım. Gelen e-postaların içeriklerini göstersem w3c standartlarının Türkiye merkezli oluşturulduğunu düşünürsünüz. Fakat konu iş yapmaya gelince, yapabildikleri tek şey hazır kütüphanelerin en basit fonksiyonlarından akordiyon menü hazırlamak, apache mod_rewrite ile url saklayabilmek vs. gibi artık 10 yaşındaki çoçuğun ciklet çiğnerken yapabileceği işler.

Onun için demem o ki hakikaten Türkiye Abdurrahman Çelebiler ülkesi. Ama bunu da atlatıp birgün herşey yoluna girecektir. Buna inancım var. Bu ülkede elle tutulur başarılardan söz etmek için önce bu Abdurahman Çelebilerden ve onları doğuran fikir merkezlerinden kurtulmamız gerekiyor. Oynadığımız futbol' dan bilim tekniğimize kadar elle tutulur başarılar için gerekenlerden biri bu.
Saygılar...
0
3lobyte
2 tip geliştirme metodu var bunlardan biri ekonomik güç ile diğeri gönüllüler ile ikiside oldukça zor aslında, paranız var ise kişi maaşını beğenmez, yada aldığından tatmin olmaz kendisinin çok çalıştığını düşünür ekonomik kıyaslamalara girer sıkıntı yaşanır, gönülülükte ise gönüllü çok olur iş yapmaya gelince takılır kalır insanlar, yada başlangıçta birşeyler yapar akabinde devamı gelmez falan. COO projesi gönüllü kişiler tarafından geliştirilen bir proje bu gurubun içerisinde ben en son eklenen ekip üyesiyim bir çok şey realize olmuş güzel ve ayrıntılı kurgulanmış bir proje tabiki zorluklar mevcut ve daha çok yeni ve yapılması gereken çok şey olan bir proje .

Ama bu projede ekonomik beklenti olmadan boş vakitlerde çalışıldığı için bilgi paylaşımının ve takım ruhunun en üst seviyede ilerlediği bir yapı var, seminerler veriliyor, proje tanıtılıyor, destekleyen firmalar ve ileride destekleyecek firmalar var çok iyi bir noktaya gideceğini düşündüğüm bir proje açıkçası.

0dan bir şey yapmak inanın çok daha büyük bir haz çok daha büyük bir keyif, lütfen oyun çıktığı zaman alın keyifle oynayın gerisini düşünmeyiz biz ortaya çok iyi birşey çıkaracağız.
0
Tarık
Elbette sıfırdan bir projeyi sırtlamak, çalışırken öğrenmek, başarabilmek büyük bir zevktir ve o tecrübe çoğu kişinin arayıpta bulamadığı tonla şeyi içinde barındırır. Fakat gelde bunu "yapılmışı var, bunları yapmaya ne gerek var" diyen adama anlat. Gerçi çok uzun zamandır anlatmakla zaman kaybetmiyoruz herkes kendi keyfine göre takılıyor. Bu benim için bir misyonda değil açıkçası, ama internette ağzı olanın konuşması durumu da oldukça kötü. Neden? Çünkü yaptığınız işi değerlendirecek insanların içinde o ağzı büzülmesi gerekenlerden çok var. İnsanların beğenmediği ya da bir takım kimselerin kötülediği bir ürün için yorulmak bezdirici biraz. Ben "yaparken zevk aldım, insanların beğenip beğenmemesi umrumda değil" diyen adama inanmıyorum. Bilgisayar ürünleride resim gibidir, kullanıcısına birşey vermeli kendini beğendirmeli vs. Nasıl ki rapor veremeyen, yazıcı çıktısı alınamayan, istatistik üretemeyen bir muhasebe programı kötüdür, bu anlattıklarımda ona benziyor. (Muhasebe programlarını yalnızca muhasebeciler ve mali müşavirler sever)

Umarız oyununuzu gerçekleştirirsiniz, bizde aslanlar gibi oynarız.
0
zekixx
Benim soylediklerim yanlis anlasilmasin, "zaten var yenisine ne gerek var" gibi birsey soylemiyorum. Ama suda varki bu tip girisimler hep amatorce kaliyor ve sonu getirilmiyor. Benim uzerinde durdugum yapilmak istenen ne? Cikacak sonuc ne olucak? Eger ciddi tutucak bir oyun yapmak istiyorsaniz elde olanlari kullanip kaliteli birsey cikartabilrisiniz. Yok biz herseyi sifirdan yapicaz derseniz, is cok buyuk oldugu icin yarim kalicaktir. Bazi oyun isimleri vermisiniz o oyunlardan basari elde edilenler kisa zamanda hazir motor ve araclarla yapilan oyunlar. Digerleri icin elde edilen satislar maaliyetlerinin cok altinda, ciddi zarar edildi. Benim uzerinde durdugum konu bu. Boyle girisimlerin sonu gelmiyor, hele gonullu ise is cikmaz noktasina geliyor. Bu nedenle "biz sifirdan yapicaz" gibi bir dusuncenin ciddi ciddi yeniden dusunulmesi gerekiyor.
0
Tarık
Bugün phyton, java, ruby, c# ile aynı devirde assembly de kullanılıyorsa bilin ki birileri birşeyleri sıfırdan yazıyordur :)
0
zekixx
:)). hala durumlari karistiriyorsunuz. ben yapilmasin demiyorum, siz su zamanda assembly ile birseyler kodlayabilirsiniz ama ciddi butce ister. ihtiyaclara gore hersey yapilir ama butce yetmiyorsa sonu gelmeyecek islere girmeye gerek yok.
0
Tarık
Açık kaynaktan bahsediyorsak, gönüllülük esasına dayanılarak çalışılan bir projede bütçe işini sorun etmezsiniz. Assembly ile açık kaynak diyorsak, tek götürüsü zamandır, platform bağımlılığıdır vs. dir öyle değil mi? Kapalı kaynaklı java, c# projeleri için ise sektörün kavrayışlarını, proje tasarlama anlayışını benimsemediğimi ve hiçte umursamadığımı belirtmek isterim. Benim projeden ya da üretmekten anladığım çok başka şeylerdir.Tekrar kullanılabilir araç üretmek ve bunu sonra yeniden kullanmakla, sizin isteklerinizi tam karşılamayan araçları yamayarak, cımbızlayarak çalışmak arasında çok büyük farklar var. Örneğin geliştirdiğim açık kaynak strateji oyununun yapay zekasını lua ya da phyton ile yazmak istersem ya da herhangi bir yerde farklı hızlı diller, yordamlar kullanmak istesem ve hazır araçlar işimi ne kadar görür? İşim görülse bile yaptığım iş ne kadar bana ya da takımıma özgü olur? (Açık kaynaktan bahsediyoruz, belli zamanda biryerlere yetiştirilmeye çalışılan sonradan bakım onarım manyağı olacak yazılımlardan değil, dikkatlerinizi buraya çekmek istiyorum)

saygı ve sevgilerimle...
0
zekixx
Ben sizin gibi dusunmuyorum, proje acik yada kapali bu yurutulme seklini cokta degistirmez. Uzun vadede iyi dusunulmesi gerekir. Birde Turkiyede bu is yapiliyorsa 5 kere dusunmek gerekir. Acik kaynakli yazilmasi butcesinin olmayacagi anlamina gelmez, alt seviye assembly ile kod yazacak birisini ucretsiz bulacaginizi sanmiyorum. Ben alt seviye opt. islerinde bir sure calistim sahsen ucretsiz yapmam :). projenin acik olup olmamasi onemli degil.

Burda proje oyun ve su an acik kaynakli yuzlerce motor var, en az 5 tanesinin opt. ve kodlamasi cok iyi. Bunlari kullanmak yerine yeniden ayzmak neden? Motor yazmak ciddi bir surec ister, 2-3 kisiyle 1-2 ayda olucak birsey degil. Oyun yapmak, yazmak degil uzerinde duruyorum cok bir istir. Basta herkes heycanla baslar ama sonra is yukuyle heves kacar. O nedenle ben demek istedigim su olabildigince basta is yuku azaltilmali. Projede motorun C++ la yazilacagi soylenmis, sadece opt. icin bile en az 1 ay gerekir.
Görüş belirtmek için giriş yapın...

İlgili Yazılar

2005'in en iyi on bağımsız oyunu!

sundance

Kapağında D.Wade ya de T.Henry'nin fotoğrafı olan, DVD'ler dolusu videolara sahip, ama birkaç saat sonunda bir kenara attığınız oyunlardan bıktınız mı? Bir oyunu oyun yapanın oynanabilirliği olduğunu mu düşünüyorsunuz.

Öncelikle benzer düşüncede olan oyun geliştiricilerinin oluşturduğu Scratchware Manifesto'yu okumanızı, o eski keyfi yeniden yakalamaya çalışanların oluşturduğu RetroRemakes'e bir göz atmanızı, ardından da Game Tunnel'ın bu sene için seçtiği en iyi On Bağımsız Oyun'u incelemenizi tavsiye ederim. Bunlardan dördünün Linux'da çalıştığını da ayrıca belirtmekte fayda var.

Javascript ile Lemmings!

larweda

Çocukluğumuzun gecelerini yemiş, gözlerimize miyop/hipermotrop numara eklemiş bir efsane Lemmings, başka bir efsane olan ve artık aramızda olmayan Psygnosis'in o zamanlar hayatımıza armağan ettiği bir çok güzellikten biriydi, şimdi de bazı arkadaşlar uğraşmışlar, Lemmings'i DHTML ile yazmışlar, mozilla bir browser'la oynadım ve başarılı ötesi buldum. Bir göz atın, eski günleri yadedin!

SDL, Animasyon ve Linux Oyun Programlama

FZ

GNU/Linux altında oyun programlamak istiyorsunuz öyle değil mi? Ama "nereden başlasam, nasıl anlatsam, hangi kitaplık, vs." şeklinde kara kara düşünüyorsunuz. Düşünmeyin, okuyun ve deneyin!

Sudoku: Minesweeper sevmeyenler için

sundance

Sizi bilmem ama ben hiçbir zaman Minesweeper'a (ya da benzerlerine) ısınamadım. Aslını söylemek gerekirse Sudoku'ya da pek hızlı ısındığım söylenemez. Türkiye'de Radikal ve Vatan gazetelerinin bulmaca eklerinde çıkan ve Diamond adı altında kitapçıkları da olan Sudoku, 1970'lerde Math Puzzles and Logic Problems'de New York'da çıkmış sayı yerleştirmeye dayanan basit bir oyun. 3x3'lük 9 matrixden oluşan 9x9'luk bir alanda, 1'den 9'a kadar olan sayıları yerleştirmeye çalışıyorsunuz. Bunu yaparken, bir sütün, bir sıra, ya da bir 3x3 matrix içinde her sayının sadece bir defa geçmesi gerekiyor.

Dijital Oyun Bülteni

anonim

Bir kısmınızın bildiği gibi, Dijital Oyun Kültürü sitesi, 2009 başında açıldığından beri çeşitli haber, yazı ve videolara evsahipliği yapıyor. Site şimdiye kadar blog biçimiyle kısıtlıydı. Bu aydan itibaren ise sitedeki yazıları belirli aralıklarla bülten olarak yayımlamaya karar verdik. Bu vesileyle, hem yaratım hem de faaliyet alanı olarak dijital oyunları ciddiye alan farklı bir oyun dergisi ihtimaline de işaret etmek istiyoruz.