HDRI ve Geek Uygulamalar

0
darkhunter
HDRI (High Dynamic Range Images), bilgisayar grafiklerinde (cg), sinematografide ve fotoğrafçılıkta sıkça başvurulan bir teknoloji. Kısaca açıklamak gerekirse: HDRI standart paletlerin (RGB, CYMK, v.s.) yanı sıra, resimin çekildiği ortamdaki ışık bilgisinin de kesin olarak kayıt edilmesini sağlayan bir teknoloji. Bu teknoloji, şu an gerçek dünyayı yansıtmaya en yakın kayıt ortamı olarak görülen bir takım teknikleri de bünyesinde barındırıyor...

Daha ayrıntılı bilgi için wikipedia maddesine göz atılabilir.

Yada tüm bunları unutup, bu teknolojinin nasıl kötüye (!) kullanıldığına göz atabilirsiniz! Zira göreceğiniz fotoğraflar gerçeğin yansımasından ziyade, gerçeğin soyutlanması üzerine bir çalışma...

Not: Bir anda hatırlayamayanlar için, Gotham City böyle bir yerdi...

Görüşler

0
oktaypocan
Sitedeki resimlerin HDR olmadıklarını hatırlatmalıyım. JPEG formatı ile HDR bir imajı saklayamaz ve elbette ki gösteremezsiniz, HDRI farklı bir formattır. 64 bit bir HDR imajı 24 bit derinliğindeki mönitörlerimizden görmemiz de mümkün değil elbette... Sitede verilen resimler farklı pozlama süreleri ile çekilmiş fotografların üstüste bindirilmesi ile elde edilmiş, tek bir karede alabileceğinizden daha fazla ışık detayı içeren oldukça güzel fotograflar ama yine de HDRI değiller. Gerçek bir HDRI elde etmek için 7 farklı aperture size ile çekilmiş fotograf özel bir yazılımla, örneğin Paul Devebec’in HDR Shop adlı programıyla birleştirilmeli. Eğer HDRI yapmaktaki amacımız bir ortamı 3D olarak "kopyalamak" ve örneğin bir CG sahnede ışık kaynağı ve çevre (environment) olarak kullanmaksa fotograflar ayna gibi yansıtıcı, örneğin kromajlı bir küreden ortamın yansıması çekilerek elde edilmeli ve daha sonra fotograflar üzerinden fotograf makinesi ve tripod silinmelidir. Zahmetli bir çalışmanın ardından fotograflar HDR Shop ile birleştirilmelidir. Bu yöntemle elde ettiğimiz HDR imajlarla, HDRI destekleyen bir 3D programı ve renderer ile depth of field ve exposure timing gibi fotograf tekniklerini uygulayabiliriz. Ayrıca CG sahnemizi aydınlatmak için HDRI kullanabiliriz, sahnemizdeki yansıtıcı objeler de HDRI’ı yansıtır. Gerçek bir ortama fotorealistik bir şekiIde bir 3D modelin yerleştirilmesi de, o ortamdan alınan HDRI ile son derece başarılı sonuçlar verir, zira ışık bilgisi (yerleşim, sıcaklık) ve yansımalar gerçeğine sadık olacaktır.
0
darkhunter
Haberdeki wiki bağlantısına göz atarsanız, HDRI ve jpeg bağlamında olası yanlış anlaşılmalar engellenmiş olur sanırım.

Yazdıklarım HDRI'nin bir format gibi algılanmasına yol açıyorsa, vurgularınız için ayrıca teşekkürler.
0
oktaypocan
darkhunter, ben sizin sözlerinizi tekzip eder anlamda yazmamıştım. Verdiğiniz linkteki Tokyo fotografları hdri değil "exposure combination" tekniği ile elde edilmişler demeye çalışmıştım. Bu arada "hdr" diye bir grafik dosyası formatı da mevcuttur. Fakat tıpkı alpha bilgisi barındıran imajların, ancak alpha kanalı destekleyen yazılımlarla açılıp, bir fon üzerine yerleştirildiği zaman transparanlık özelliği gösterebildiği gibi, HDR imajlar da özel bir yazılımla açılır ve örneğin bir jpeg dosyasına, ya da video frame buffer'a bu veriyapısından bir kesiti aktarabilirsiniz. Yani hdr imajın etkilerini ve bir kesitini görebiliriz, zira ne insan gözünde bir sahnenin değişik exposurelarla çekilip birleştirilmesiyle elde edilen bir veriyapısını görme yeteneği, ne de mönitörlerimizde bunu gösterecek teknik özellik vardır. Kısaca, HDRI konvansiyonel bitmap değildir.
0
Tarık
gercek zamanli uygulama icin

http://www.daionet.gr.jp/~masa/rthdribl/index.html

ziyaret edilebilir.

Görüş belirtmek için giriş yapın...

İlgili Yazılar

Quake 3 Kaynak Kodları Yolda

butch

QuakeCon 2005'de John Carmack tarafından yapılan kapanış konuşmasına göre Quake 3 kaynak kodları çok kısa zamanda GPL lisansı ile yayımlanacak.

/., John Carmack'ın konuşma metni

Internet`te eğitime destek

anonim

Fazlamesai sitesini takip eden biz Fazlamesaiciler, sürekli internette dolaşıyor ve yenilikleri yakından takip etmeye çalışıyor, bilgimize bilgi katıp, bunları birbirimizle paylaşarak bilgiyi büyütmeye çabalıyoruz. Bügün NTVMSNBC`de okuduğum bir haber ilgimi çekti ve sizlerle paylaşmak istedim, Türkiye`de internete aç ve temel eğitimini alamayan binlerce yoksul öğrenci var. NTV ve Türk Eğitim Gönüllüleri Vakfı bir kampanya başlatmış, 20 bin öğrenciye eğitim imkanı sağlanacak ve “1 Tık 1 Milyon, 1 Milyon Tık 1 Trilyon” sloganıyla düzenlenen bu kampanyaya hadi hep birlikte katılalım. Haberin tamamı için: www.ntvmsnbc.com/news/126968.asp

LKD Yılın Penguenleri Ödülleri Sahiplerini Buldu

adervis

Şenlik ile birlikte geleneksel hale gelen, Linux Kullanıcıları Derneği Yılın Penguenleri Ödülleri, Şenliğin sonunda yapılan kapanış partisinde sahiplerine verildi. Özgür yazılım dünyasına yaptıkları katkılardan dolayı Yılın Penguenlerini tekrar kutluyoruz.

Sanal İmza Yasası Meclis’ten Geçti

aRda_

ntvmsnbc.com haber sitesine yer alan habere göre, elektronik imzanın hukuki ve teknik yapısını, elektronik imzayla ilgili işlemlerle elektronik sertifika hizmet sağlayıcılarının faaliyetlerini düzenleyen Elektronik İmza Yasa Tasarısı TBMM Genel Kurulu’nda kabul edildi.

Elektronik imza yasa tasarısı, TBMM Genel Kurulu’nda kabul edildi. Yasayla güvenli elektronik imza elle atılan imzayla aynı hukuki sonucu doğuracak. Yasada elektronik imzanın tanımı yapılarak hukuki ve teknik kullanımı düzenleniyor. Güvenli elektronik imzayla oluşturulan elektronik veriler, senet hükmünde olacak.

Kaynak: www.ntv.com.tr/news/252838.asp

Ve İnsan Makinaya Yenildi

sefalet

Uzun yıllardır ilk defa tek bir Dünya Şampiyonu var artık ve Viladimir Kıramnik (Vladimir Kramnik) yeni ünvanı ile ilk kez bir karşılaşmaya çıktı. Rakibinin adı Deep Fritz 10.