Apple-IBM ortaklığı ve G5 piyasada

0
Evil_Empire
G4 işlemcili bilgisayarını, Motorola ve IBM ortaklığıyla çıkaralı uzun süre geçen Apple, Power Mac G5 ile dünyanın en hızlı kişisel bilgisayarını ürettiğini iddia ediyor.

IBM'in Power4 işlemcisi baz alınarak üretilen 64 bitlik işlemci, yine IBM fabrikalarında bakır kullanılarak üretiliyor. İşlemci, 1GHZ FSB, 8 GB fiziksel RAM adresleyebilme, 4 terabyte'a kadar RAM desteği ile geliyor.
Apple'ın ürettiği, G5 işlemcili, Serial Ata Disk, 8X AGP, PCI-X gibi özelliklere sahip makinenin tasarımı da ayrı güzel. Kasanın alüminyumdan yapılmış, ızgarayı andıran yapısı, çok düşük hızlarda çalışan fanlarla soğutuluyor ve gürültü düzeyi normal bir PC ile kıyaslanamayacak kadar düşüyor. G4 makinelerin de sessiz çalıştığı söylenebilir ama G5, G4 ten 3 kat sessiz çalışıyor.

Makineler 1999$'dan başlayan fiyatlarla satışta.
Ayrıntılı bilgi için tıklayın

Görüşler

0
FZ
Çenem düştü, ağzımın suyu aktı... Banka soymaya gidiyorum ben :-P
0
butch
bekle beni, ben de gelicem
0
larweda
Hangi bankaya gidiyosunuz? :)
0
Challenger
Beni de alın. İyi cephane bulabilirim!
0
crematorium
kambersiz düğün olmaz! Ben de geliyorum! ;)
0
murat09
iyi de abi bi MAC için hayatımızı karartmaya değer mi. ne de olsa çok gelişmiş hesap makinesi :Pp
0
crematorium
öyle deme corç öyle deme! :) G5 ve MacOS için değer! ;) Duron 800'de Win XP ile neler çektiğimi bir bilsen... eehehhe
0
St
Eee arkada$ sen ba$tan kaybediyosun zaten, ne o ole pencere falan? :).

Linux, it's now safe to turn ON your computer! ;)
Görüş belirtmek için giriş yapın...

İlgili Yazılar

Apple´ın Yeni Internet Tarayıcısı Konqueror Tabanlı

FZ

Apple'ın yeni Internet tarayıcısı Safari, açık kodlu Internet tarayıcılarından Konqueror temel alınarak geliştirildi.

PowerBook G4 Bataryalarında Üretim Hatasından Kaynaklanan Değiştirme Kampanyası

parsifal

Apple, Ocak2004-Ağustos2004 arasında satılan PowerBook G4 Alüminyum ürününün bataryalarını üretim hatalarından dolayı değiştirme kampanyası başlattı.
Detaylı Bilgi için...

Windows'a Mac OS X Makyajı

bilidikid

Çok başarılı bir program olan FlyakiteOSX, Windows'unuzu adeta bir Mac OS X'e çevirmekte hem de hiç ekstra kaynak yemeden.

Screenshot'un için buraya, FlyakiteOSX hakkında detaylı bilgi için buraya bakabilirsiniz.

Steve Wozniak'ın ilginç bir röportajı

Ragnor

Slashdot'a bakınırken Steve Wozniak'ın şu röportajına rastladım. Wozniak'ın özgür yazılım, büyük firmalar ve özelliklede kendi firması Apple hakkında söyledikleri oldukça ilgi çekici.

Slashdot haberi linki için tıklayın.

MacOS X ya da Darwin, farklı bir BSD temelli Unix

anonim

MacOS X hakkında daha önceleri burada bir çok yazı çıktı. O yüzden ne olduğunu sanırım herkes biliyor. MacOSX, "ufs file system" yani sıra "hfs+ file sistem" de kullandığını sanırım hepimiz biliyoruz.