96 Kbyte'lık tam sürüm FPS! (kodlama mucizesi)

0
anonim
Almanya'da 6 kişi tarafından hobi amaçlı üretilen beta demo iki gündür meraklıları için indirilebiliyor. İki günde milyonlarca kez indirilen oyun yapılabileceklerin sınırı hakkında müthiş bir örnek. Fikrin asıl çıkış noktası tabii ki 64 kbyte demolar. Sonradan bu moda 32 kbyte oyunlara dönüşmüş ve şimde 96 kbyte'a kadar genişletilmiş.
Oyun Doom yada Quake tarzı karanlık mağaralarda canvarlarla çarpışarak geçiyor. Tüm bunların canlı olarak yapabilmesi ve müzikten ses efektlerine kadar herşeyi yapabilmesi oldukça hoş. Oyun şimdiden bir çok silahı ve canavarı destekliyor. Tüm bunları yapabilen en iyi oyun kabul edilen FarCry'ın sadece DVD sürümünün çıkması ve bir kaç gb tutan kurulumunu düşündükçe olayın ciddiyeti anlaşılıyor.

Ancak oyunun tek kötü yanı minimum DirectX 8.0 sürümünü destekleyen ekran kartlarını istemesi buda 128 Mb'lı Nvidia Ge-Force Ti ve Ati Radeon 8500 ve yukarısı demek oluyor. Sistem en azından 512 Mb ramlı, 1.5 Ghz'lik bir Pentium 4'ede ihtiyaç duyuyor. Bunlar biraz yüksek ama canlı oluşturduğu için çok normal.
Toplam iki yıl süren çalışmanın bir yılı oyunun içeriğini hazırlamakla geçmiş. Yazılımın 60 kbyte'yı 104,363 satır C++ kodundan oluşuyor. Kod tekstürlerden geometrilere kadar herşeyi canlı olarak oluşturuyor. Geriye kalan 30 kbyte ise içeriği oluşturuyor. Ayrıca oyun DirectX 9.0b'yi ve Pixel Shaders 1.3'ide varsa destekliyor.

Oyuna buradan erişebilirsiniz: www.theprodukkt.com

Görüşler

0
resilence
ecnebiler neler yaptılar.. vay beee... biz hala 128k internet bağlantısı için sürünüyoruz...
0
malkocoglu
Aman., lutfen.. Meraklisi icin Wolfenstein kodlarindan baslayarak bedava oyun kodlari etrafta hep mevcuttu. Merakiniz varsa atlar, parcalari birlestirir, siz de yaparsiniz....
0
conan
> Merakiniz varsa atlar, parcalari birlestirir, siz de yaparsiniz....

Merakiniz "ve vaktiniz" varsa atlar, parcalari birlestirir, siz de yaparsiniz....

:)
0
mentat
he he.. evet tabe..

ayrica linux'un da kodlari ortalikta mevcut, merakiniz varsa 96k'lik bir isletim sistemi de yazabilirsiniz..
0
pirx
"Bunlar biraz yüksek ama canlı oluşturduğu için çok normal."

canlı oluşturmak=realtime rendering?
0
mentat
degil, realtime rendering baska, tum oyunlar ve demolar realtime rendering sonucta. video olmayan hersey realtime rendering.

burada ise mesela 3d objeleri, dokulari (kaplamalari/texture vs), sesleri falan kod ile yaratma anlamina geliyor. sonucta amac daha az yer kaplamasini saglamak.

tabi farbrausch amcalarin ozellikle nefis bir sIkIstirma sistemleri var. 64k demolarinin birinin sonunda kalan bos yerde anlatiyolardi scrolling text seklinde kac giga veri gomduklerini demoya.. bakilasi, imrenilesi, gaza gelinesi, ya da bu isleri birakip dondurmaci actiracisi grup, farbrausch..

not: ben bu oyunu yaklasik iki ay kadar once oynadigimi hatirliyorum, iki gun diye geciyor haberde?
0
yuxel
Ben de bir buçuk ay kadar önce edinmiş, hayretler içersinde ite kaka(oyun heyvani makine istiyor :), gözlerimden yaş gelerek oynamıştım.

http://games.slashdot.org/games/04/04/15/1239203.shtml?tid=127&tid=186&tid=204
0
pirx
hmm.. ok, yani örneğin ses için sample yok, textureler için bitmap yok falan gibi.

ben de 2 ay kadar önce indirmiştim ama güzide gforce 2mx'imde çalışmayı reddetmişti, halen saklıyorum bigün elime sağlam bi ekran kartı geçer elbet :)
0
WoLoLo
bende bugün çalıştırma imkanı buldum.
windows me sistem üzerinde, geforce 4 mx 128 mb ekran kartı ile açılmadı malesef.
0
FZ
Bir arkadaşımın tepkisi:

``Yahu şu ekran görüntüsünü dondurarak alsam sonra da bir grafik sıkıştırma algoritması ile sıkıştırıp kaydetmeye kalksam 96 KB´dan çok daha yer kaplar! Nasıl yapmış bu adam bunu yaaa!´´ :)
Görüş belirtmek için giriş yapın...

İlgili Yazılar

Voodoo performansı ve yeni donanımlar

3lobyte

Teknoloji her zaman ilerleyen bir konu olduğu düşünülsede geriye dönüp baktığımızda ticari stratejilerin teknolojinin her zaman ilerlemesinden yana değil hatta çıkarlar söz konusu olduğunda gerilemesini sağlayan bir konu olduğunu görmekteyiz,

Bundan 10 sene önce concorde uçakları Avrupa - ABD arasındaki uçuşları 2100 km hızla yaparken bu gün bu uçuşların 850 km hızla yapılabimesi ve tekrar concordenin hızına ulaşılmasının ileriki 10 yıl içerisinde hayal olduğunu görmekteyiz.

Aynı şey bilgisayar teknolojisi içinde farklı devrilerde farklı dönemlerde olduğunu görmekteyiz bunun en bariz örneği de belki de voodoo ekran kartlarıdır.

Linux ve Oyunlar

FZ

Linux ve oyun dünyasının birlikteliğinin geçmişi, bugünü ve geleceğine dair güzel bir makale

Eksik kalan bir yer varsa eminim onu da FM okurları tamamlar ;-)

Mount&Blade (At ve Kılıç)

zgf

Mount&Blade büyük bölümü evli bir Türk çift tarafından geliştirilen bir Action/RPG oyunu. Yakın zaman önce ekibe iki kişi daha katıldı. Oyun beta aşamasında olduğundan henüz mağazalardan perakende satışı yapılmıyor, sadece oyunun resmi sitesinden alabilirsiniz ancak Paradox Entertaintment'ın GamersGate portalında oyunun resmi sitesine ek olarak satışı başlayacak.

Dünyanın Yaklaşan Sonu Hakkında Herkes Fısıldaşmaya Başladı!

inf0

Yoğun şekilde çok oyunculu. Olağanüstü bir macera. Sadece Internet üzerinden oynanıyor...

Ragnarok Online Türkiye’nin ilk “Massively Multiplayer Online Rol-Playing” oyunudur.

(MMORPG) Myun-Jing-Lee’nin aynı isimle satış rekorları kıran Koreli çizgi romanından (manwha) esinlenerek yaratılan Ragnarok Online, sizi binlerce oyuncunun bulunduğu sanal bir fantezi dünyasına davet ediyor. Bu dünyada ne yapmak istediğiniz size kalmış. Canavar sürüyleriyle çarpışan bir kılıç ustası. Gizemli olayların arkasındaki sırları çözmeye çalışan bir büyücü. Şehir şehir dolaşan bir tüccarın seyyar satıcılıkla geçinme macerasını yaşayın...

Şu an Closed Beta olarak başlayan bu dev oyuna, yalnızca manuel olarak kayıt olabilirsiniz. Ücretsiz olarak oyunu test edenlerden biri olmak için euro-tr@dbr.com.tr adresine e-mail atmanız yeterli.

Tenebrae: Doom 3 algoritmaları ile çalışan Quake

conan

Charles Hollemeersch, Quake oyununu, şu anda geliştirilmekte olan Doom3 motorunda kullanılan bazı algoritmalarla yeniden yazmaya ve geliştirmeye koyulmuş. Projeye de Tenebrae adını vermiş. Oyunun sayfasında şu anda çalıştığı iddia edilen bir binary ve kaynak kodu mevcut. PIII600, 64 MB RAM, GeForce 2 MX, Quake1 (Shareware olanını da destekliyor!) ve water vissed maps gerekiyormuş (water vissed maps (wvs) nedir en ufak fikrim yok! Ama eğer wvs yoksa zaten o seçeneği konsolda "gl_watershaders 0" diyerek kapatabiliyormuşsunuz) Sayfada ayrıca oyun görüntüleri ve teknik dökümanlar da mevcut.

Ben ne yazık ki şu anda deneyemedim, çünkü işyeri bilgisayarımda çalışmayacağından eminim :) Eve gider gitmez ilk işim kurmak olacak :) Daha önce deneyenler olursa bir not düşsünler ;)