İngiltere'de Cambridge universitesi ve Microsoft'un işbirliği ile proje sunumları Quake'de canlanacak.
İşin temelinde "müşteriye projeyi en iyi şekilde anlatabilmek" var. Proje tamamiyle çözülmüş, mükemmel bir proje olsa bile müşteriye anlatamadıktan sonra ...
Bırakın müşteriyi öğrenciyken proje hocalarınıza bile tam ifade edemediğiniz o kadar çok nokta olurki bazen (genelde zaman yetişmez de ondan) "Ulen" dersiniz, "Şöle DARK CITY de olduğu gibi iki düşünce gücü yapsamda yokdan maket bi anda oluşsa masanın üstünde"
Üç boyutlu ifade bile yetmez bazen. Hiç düşünülmedik bir yerden görmek isterler projeyi bir anda ve tek cevap vardır o anda: "Kem küm, ehem,..."
Projeyi QUAKE'de çiziyorsunuz artık. CD'yi de yakıp atıyorsunuz jürinin veya müşterinin önüne bitiyor. Karşı taraf QUAKE oynamayı öğrenmek zorunda artık. O da kendi problemleri artık.
Şu anda hala fantazi tadında gözükse de, yakın zaman içinde gerçekleşek bir sunum tekniği gibi gözüküyor QUAKE.
Her şey hoş güzel de, oyunda ne düşman var ne de patlatacak her hangi bir nesne. Hatta müşteri (!) binanın tepesinden yere çakılmasın diye korkuluk bile yapmışlar. Ama asansörü beklerken ezilme tehlikesi hala varmış.
"Oyun oynamıyorum ki, proje çalışıyorum anne. Yarın görüşmem var."
Bırak Oyun Oynamayı da çizimini yap evladım.
Bilgisayar destekli çizim yapan her mimarlık öğrencisi hayatında kaç kez duymuştur acaba bu sözü annesinden veya babasından... Esasında bilgisayar başında oturan her öğrenci çoğu kez bu gibi uyarılar almıştır. Ama mimarlık öğrencilerine gün doğdu. Quake II artık tasarımlarda da kullanılmaya başlanmış.
Bilgisayar destekli çizim yapan her mimarlık öğrencisi hayatında kaç kez duymuştur acaba bu sözü annesinden veya babasından... Esasında bilgisayar başında oturan her öğrenci çoğu kez bu gibi uyarılar almıştır. Ama mimarlık öğrencilerine gün doğdu. Quake II artık tasarımlarda da kullanılmaya başlanmış.