Unreal'i Yapan Adam Programlama Dillerinin Geleceğini Anlatıyor

0
FZ

Görüşler

0
darkhunter
Yapan değil yazan -ki coder'dır bahsi geçen şahsiyet-, hatta yazanlardan biri...
0
sefalet
http://tdk.org.tr/tdksozluk/sozbul.ASP?KELIME=yapmak&YENIARAMA=+++Ara+++&GeriDon=0&EskiSoz=

Bir kimsenin kod yazıyor olması bir şey yapmadığını mı gösterir. :)

"Yapmak" fiili çok geniş anlama sahiptir, pek çok durumda kullanılabilir.Eğer söylenen "Unreal kodlarını yapan" olsaydı haklılık payınız daha çok olurdu.
0
darkhunter
Bence karşılamıyor tam olarak; o zaman hepimiz "yazmak" yerine "yapmak" fiilini kullanabilrdik. Programcının yaptığı iş yazmakla daha bağlantılı, kaldı ki bu herif öle "dizaynır" yada "modılır" da değildi Unreal'de Lead Coder'dı... (Bu deyimlerin türkçelerini bulmaya yoramıyorum şu an, üzgünüm)

Farklı fikirlerle empati kurmak isterseniz şayet: Unreal'i türkçeye çevirin ve başlıktaki yerine koyarak tekrar okuyun :)

Kaldı ki ben RSS feed'den izliyorum FM'yi, başlık böyle olunca tırstım bir an. Sonunda "unreal" labaratuvar ortamında yaratıldı galiba, zeytinyağı ve sigara depolamak gerekebilir diye :-D
0
FZ
Bu değerli semantik tartışmayı başlattığınız için teşekkür eder, daha da derinleşerek artmasını ümit ederim. Malum konudan bihaber zavallı cahiller kötü etkilenebilir ve bilenler de "Unreal'i yapan adam ha, hahahaha, hiç güleceğim yoktu. Hayır Hayır o yapmadı. Unreal yapılmaz. Yazılır. "Kodır" o adam! Kod. Model değil. Grafik hiç değil. vs. vs." deyip hayata küsebilir, FM üzerine 100 yıllık bir lanet salabilirler. Neyse ki bu yanlış anlamayı giderdik. O adam Unreal'i yapmamış. Yazmış. Kendisine siz Unreal'i yapan ekipten misiniz diye sorsak muhtelemen "hayır hayır oyun yapılmaz, oyun yazılır, en azından ben yazarım, lütfen beni rencide etmeyin, ben yazdım onu. Yapmadım. I wrote. I coded. I did not make. I'm not a maker, I'm a coder. Yes, yes, yaa..." diyerek bize küçümseyici ve alaycı bakışlar fırlatacaktır.

Bir an programlama, bir oyun programcısının programlama dillerinin teorisi ve pratiğine dair söyledikleri, garbage collection, fonksiyonel programlama gibi alakasız konulara gireceğiz diye tırstım. Neyse ki oyun yapmak ve oyun yazmak üstüne bir tartışmaya başladık da o alakasız konulara girmemize gerek kalmadı.

Ben şimdi "Unreal"i Türkçe düşünüp söz konusu başlık kaç farklı şekilde algılanabilir diye bir araştırma yapmak için uzaklara gidiyorum. Lab. ortamı ile olan ilişkisini çözüp geleceğim...
0
conan
Unreal turkce dusunulemez! turkce de yazilamaz. yazilirsa anriıl olur!
0
experience
aferim sana. her$eyden ziyade ironiyi iyi yapiyosun takdir ettim.
0
darkhunter
Valla yapmakla yazmak arasındaki fark Tanrı ile Peygamber arasındaki farka benzer, dikkat etmek lazım (ister misiniz buradan bir evrim tartışmasına hatta daha da iyisi Tanrı tartışmasına yelken açalım)...

İşte bunlar hep felsefe forumlarının kapalı olmasından kaynaklanıyor!

_Unreal'i "yapmak"_ yürek ister diyorum; konunun ekseni yorumlayanın beyniyle alakalı daha da iyisi Game Maker ile Game Coder arasındaki farkı söyleyeyim:

Game Maker'la ile kod yazamazsın, Drag&Drop olayının dışına bile çıkamazsın, hiç öyle Tanrı tribine girmeye gerek yok; mouse'un bozuksa oyun bile "yapamazsın"...

Game Coder ise tamamen ayrı bir dünya... En asil duyguların insanları onlar...

Hoş Unreal'i "yapan" adam programlama dillerinin geleceğini anlatma cürretini kendinde nasıl bulmuş bilmiyorum... Ben olsam QIV motoruna bakıp saklanacak bir delik arardım...

Lab. ile Unreal bağlantısına gelince; bunu "yapan" adam eylemin "yapmak" olması itibariyle konuyu gerçellemiş bulunuyor... Eh, olsa olsa Lab.'dır, Unreal bir dünyanın simüle edildiği yer...

Not: Ben de FZ'nin ironi, mübalağa ve teşbih yeteneklerinin hastasıyım :) İlgiyle izliyorum...
0
tekrei
Yazmak ve yapmak tartışmasını genişletmek için ben de geliştirmek terimini ortaya atmak istiyorum :P
0
FZ
Bu konularla bağlantılı sık sık adı geçen klasikleşmiş bir eser: Why Functional Programming Matters

Görüş belirtmek için giriş yapın...

İlgili Yazılar

NATURAL & ADABAS Kullanım Klavuzu

rasimsen

NATURAL/ADABAS çok eski bir teknoloji olmasına rağmen ingilizce dahi kaynak bulma sıkıntısı olan bir ikili. Bu yüzden ihtiyacım/ihtiyacımız için NATURAL/ADABAS Kullanım Klavuzu adı altında Türkçe içerikli bir Wiki oluşturmaya karar verdim..

Ayrıca bu ultra hızlı dil+db ikilisini performans sorunu olanlarda mutlaka incelemeli (ultra-high performance with transaction speeds of over 300,000 transactions per second).
Bir diğer özelliği de programcı olmayanlar bile rahatça bu dili öğrenebilir ve uygulama geliştirebilirler..

Sitemiz: http://adabas.rasimsen.com

30 Saniyede AJAX Öğrenin

Soulblighter

Hayır hayır! O ne bir futbol takımı ne de temizlik maddesi. AJAX'ın ne olduğunu bilmiyorsanız üzülmeyin. Daha önce tabi ki FM'de yayınlanan bu habere bakabilir ve AJAX hakkında bilgi alabilirsiniz.

AJAX'ın ne olduğunu bilenler zaten bildiğine, bilmeyenler de artık öğrendiğine göre; şimdi Rasmus'un 30 saniyede AJAX dersi ile bu güzel dili hemen öğrenme zamanı. İyi eğlenceler...

Gmail´i Genel Depolama Alanı Olarak Kullanın!

FZ

GmailFS size Gmail hesabınız için ayrılmış Gmail disk alanını "mount" etmenizi sağlayıp sonra da bunu genel bir disk alanı gibi kullanmanıza izin veren bir tür sanal dosya sistemi sunar. GmailFS bir Python uygulaması olup FUSE isimli altyapıdan ve libgmail fonksiyon kitaplığından faydalanmaktadır.

GmailFS, "read", "write", "open", "close", "stat", "symlink", "link", "unlink", "truncate" ve "rename" gibi işlemleri destekler. Bu da şu demektir, Gmail hesabınız için size ayrılmış uzaktaki disk alanı sanki kendi makinanızdaymışçasına ve sanki normal bir disk alanı gibiymişçesine " cp", "ls", "mv", "rm", "ln", "grep", vb. komutları çalıştırabilirsiniz.

Meraklısı GmailFS ana sitesine bakabilir.

Bu yazılıma dikkatimi çeken Can Burak Çilingiroğlu'na teşekkürler.

Yapay Zeka Üstadı Sizlere Ömür

FZ

Klasik bir YZ programı olan "Parry"nin yaratıcısı Dr. Kenneth Mark Colby 81 yaşında hayata gözlerini yumdu.

Yale Üniversitesi'de tıp eğitimini tamamlayan, Amerikan Ulusal Zihin Sağlığı Enstitüsü'nde araştırmacı olarak çalışan ve Stanford Üniversitesi'nde de bilgisayar bilimleri profesörü olarak çalışan Colby, "Parry"yi, 1971 yılında Joseph Weizenbaum'un öncü diyalog programı "Eliza"dan yola çıkarak hazırlamıştı. Eliza sisteminden farklı olarak Colby'nin yazılımı kendi konularını önerebiliyor ve diyalog esnasında karmaşık kişilik kalıplar sergileyebiliyordu.

Garip Bir Hata Mesajı

PCW

Error Message: Your Password Must Be at Least 18770 Characters and Cannot Repeat Any of Your Previous 30689 Passwords. Çok tanıdık bir işletim sisteminde karşılaşılan bir hata mesajı bu. Tabi ki çözümü de var. En son servis paketini yüklemek.. Tahmin edebildiniz mi? Ayrıntılar bu linkte...