Bundan 10 sene önce concorde uçakları Avrupa - ABD arasındaki uçuşları 2100 km hızla yaparken bu gün bu uçuşların 850 km hızla yapılabimesi ve tekrar concordenin hızına ulaşılmasının ileriki 10 yıl içerisinde hayal olduğunu görmekteyiz.
Aynı şey bilgisayar teknolojisi içinde farklı devrilerde farklı dönemlerde olduğunu görmekteyiz bunun en bariz örneği de belki de voodoo ekran kartlarıdır.
NFS2 de mağranın içinde sis, cama yapışan yağı bulaşan ve önümüzü görmeyi bir süre zorlaştıran lekeler oluşturan arılar gibi efekleri en küçük yavaşlama belirtisi olmadan çalıştırırdı, Tomb raider'de kahramanın ayağını bastığı yerde toz bulutu oluşurdu, bu gün ise bu efektleri sıradan ekran kartları ile görmek hayal, toz bulutunun içinden geçmeye kalktığınızda ekran kartında takılmalar görüntüde yavaşlamalar olmadan geçmeniz mümkün değil.
Peki neden bu hale geldik, yani sıradan bir sayılabilecek bir fiyata alabildiğiniz bir voodoo ekran kartının yapabildiğini üzerinden seneler geçmesine rağmen bu gün yapamıyor olmamız bir ironi olsa gerek.
Nvidia nın 3dfx firmasını satın almasıyla ortadan kaldırılan bu teknoloji bu gün devam ediyor olsa inanıyorum ki oyun konsollarında görebildiğimiz grafikleri çok düşük ücretler ödeyerek pclerimizde kullanabiliyor olacaktık.
Direct x in yazılımcılara daha kolay gelen yapısı sayesinde alabileceğiniz performans değeri ne kadar pahalı bir ekran kartına sahip olduğunuzla doğru orantılı bir hale geldi,
Aynı akibet aslında çok daha önceleri Commodore nin ürettiği AGA çipsetleri ve devamı niteliği taşıyan ama hiç bir zaman piyasaya sürülemeyen AAA çipsetlerinde başına geldi, AGA ipsetleri dönemindeki diğer ekran kartı gpularından çok daha gelişmiş devrim yaratan bir teknoloji ile üretilmişti, commodorenin batışı ile rafa kalkan AAA ise her ne kadar hiç piyasaya çıkmamış olsa da kullananlar tarafından bu günkü ekran kartlarına kafa tutabilecek bir yapıya sahipti ama artık onlar da yok.