Türkiye'nin ilk OYUN geliştirme merkezi ODTU Teknokent'te açılıyor.

0
ozansener
Oyun teknolojileri, simulasyon yada animasyon alanlarından her hangi biri hakkında iş fikriniz varsa, kendinizi geliştirmek istiyorsanız yada yeni başlamak istiyorsanız, 12 Mart' 12:40 daki lansmanımıza bekleriz.
12 Mart Çarşamba günü ODTU Kültür Kongre Merkezi’nde Üniversite hayatınızda kendinizi geliştirebileceğiniz ve iş fikirlerinizi hayata geçirebileceğiniz bir ortam sunan animasyon,simulasyon ve oyun teknolojileri uzerine ODTÜ Teknokent’te kurulan Ön-Kuluçka merkezi hakkında bilgilendirme yapılacaktır .

Tarih: 12 Mart 2008 Çarşamba
Saat: 12.40 – 14.10 (90 dakika)
Salon: ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezi / A salonu

Konuşmacılar:
ODTU TEKNOKENT Genel Müdürü : Mustafa KIZILTAŞ
INTEL:Oktay ÖZGÜN
Level Magazine Türkiye - Editor & Intel GameX Event
Coordinator: Furkan Faruk Akıncı

Ayrıntılı bilgi için:
http://www.kampusgelisimgunleri.com/?sayfa=on_kulucka_oturumu

Görüşler

0
mdeniza
başka bir yere eklediğim yorumu buraya da eklemek istiyorum;

---

Elimizde fiziksel olarak bulunanlar; ODTÜ teknokent galyum blok binası içerisinde yaklaşık 800 metre kare alan bu iş için ayrıldı, mobilyalar alındı, düzenleme yapıldı. Donanım desteği konusunda INTEL ile işbirliği yapıldı, bilgisayarlar yolda. Ayrıca merkezde 1 adet mocap stüdyosu(!) ve 1 adet ses stüdyosu(!!) da kurulacak, alan ayrıldı, kuruluma henüz başlanmadı.

Elimizde fikirsel olarak bulunanlar; merkeze 2 grupta katılımlar kabul edilecek. Birinci grup; iş fikrine sahip olanlar. Bu kişiler iş fikirlerini uygulayabilecek bir ortam edinecek, eğitim programları ile desteklenecek. İkinci grup; iş fikri olmayan ama oyun yapımı ile ilgili alanlarda öğrenmeye -yoğun- hevesi olanlar. Bu kişiler eğitim programları ile eğitilecek. Eğitimleri yurt içi ve dışındaki konularındaki uzman kişiler verecek, büyük ihtimal ile bu eğitimler seminer dizileri şeklinde olacak. Merkeze seçilenlerin her türlü donanım, yazılım ihtiyacı karşılanacak, ücret talep edilmeyecek.

Burada benim kafama ilk etapta takılan birçok nokta var;

1) Eğitmenler nereden nasıl bulunacak, 1-2 saatlik seminerler ile bu büyük hedeflere nasıl ulaşılacak?

2) Yenilikçi iş fikirleri ile merkeze gelenlerin bu -yenilikçi- iş fikirleri neye göre değerlendirilecek? Henüz pekte yaratıcı olamayan ürünler bile ülkemizde binbir zorluk ile yapılabiliyor ve bir elin parmaklarını geçemiyor iken -yenilikçi- fikir avcılığına girişmek, insanları bir yarış içine sokmaya çalışmak, ne kadar mantıklı?

3) Oyun yapımı zaten kendi başına oldukça büyük bir alan iken buna ek olarak animasyon (hadi biryere kadar) ve simülasyon (yok artık !!) gibi farklı alanları da bu merkeze sokuşturmak ne kadar mantıklı?

4) Bu merkezde yeni projeler üretilecek ise bu plot projelerin yönetimi kimler tarafından yapılacak, bu işe türkiyede kim önderlik edecek? edebilecek-

- sonunda birşeyler çıkabilir inşallah.. aklıma Eskişehir de düzenlenen Genç Patronlar isimli yarışma/organizasyon geldi birden, onun sonucunu hatırlayan var mı? ben hatırlatayım, hiç birşey olmadı :) Hatta öyleki web sayfasını bile kapatıp ortadan kayboldular.. bakalım...

---

saygılar.
0
Tarık
Bu şekilde yer tahsisi yapılmaya çalışılacağına, kırtasiye harcanacağına, kişilere ön mulakatın ardından gerekli görülen donanım/yazılım/geliştirme kiti verilerek ya da daha farklı şekillerde (internet üzerinden) fikirlerini besleyecek/destekleyecek yardımlar yapılarak bir yerlere varılabilir. Neticede insanlar ellerinde kaynaklara ulaşabilecekleri somut nesneler (üyelikler, elektronik bilgi kaynakları) olduktan sonra yapacakları iş kendileriyle sınırlı. Bu şekilde internet üzerinden birbirini görmemiş tonla geliştirici topluluk halinde bir proje için yazılım geliştiriyor. Bunların idaresi ya da bir yere yönlendirilmeside açıkça belirtilmiş ön kurallara bağlı.

Bu kuralları kabul eden herkes açık şekilde olaya dahil olup işine gücüne bakıyor. Ki bunların birçoğu bu iş için para almamakta.

Ha iş amatör ve bu işe heyecan duyan kimseler için ise bunların eğitimide profesyonelce hazırlanmış video derslerle ya da internet üzerinden toplu konferanslarla, adrese gönderilebilecek kaynaklarla halledilebilir. Tabii öncelikle bu kurgu sisteminin iyi düşünülmüş olması gerekiyor. İnce ayrıntıların atlanılmaması gerekiyor.

Gerçekten birşeyler yapılmak istendikten sonra teknoloji sonuna kadar hizmet verir.
Görüş belirtmek için giriş yapın...

İlgili Yazılar

GTA1 ve GTA2'nin kodu açılsın!

sundance

Bir süre önce Rockstar Games, GTA1 ve GTA2'i Internet'ten serbest olarak indirilebilir hale getirmişti. Dahası GTA2, Windows Xp'de sorunsuz çalışacak şekilde de değiştirilmişti.

Bunun akabinde klasik oyun meraklıları da her iki oyunun kaynak kodunun açılması için bir kampanya başlattılar. Bu sayede hem GTA'lar için yeni modlar yazılabilecek, hem de GNU/Linux, BSD gibi ortamlarda da bu klasik oyunları görebileceğiz.

Ne diyelim darısı Starcraft'ın başına...

Abandonware

SHiBuMi

80-90'ların bilgisayar kültüründen gelen hemen herkesin ilgisini çekecek bir site: www.theunderdogs.org. Sitede 80'li yılların başından 90'ların sonlarına kadar bir sürü oyun ve manualleri bulunuyor. Net üzerinde şimdiye kadar bundan daha geniş bir Abandonware PC oyun arşivine rastlamadım, eski oyun fanatikleri mutlaka gözatsınlar. Bana enteresan gelen başka bir olay daha var, bu oyunları W98 altında çalıştırırken zorluk çekiyordum ancak W2k hemen hepsini çalıştırabiliyor, aklınızda bulunsun.

Driver 3´te İstanbul sokakları

redogre

Bir arkadaşım Driver 3 ün trailerını indirmiş. Miami, Nice ve diğer şehirlerden sonra İstanbul geliyor. 3 katlı, cumbalı ahşap evler, kervansaraylar ve arka planda gerçek bir boğaz görüntüsü. "Eee hani link?" derseniz haklısınız ama maalesef Infogrames sitesinde ki link bozuk...

Eski Level Ekibinden Yeni Dergi: Oyungezer

zekzekus

Bilgisayarımın olmadığı zamanlarda bile takip ettiğim bir dergiydi Level. Yazarların samimi, sıcak ve mizahi üslubu, doyurucu içeriği ile hediye verdiği CD'lerin ağırlığı derginin ağırlığından fazla olan oyun dergilerinden ayrı bir yeri vardı.

RedAlert 2 de nasıl sınırsız savaşçımız olur?

anonim

Red Alert 2'de eğer Rusya'yı veya Komünist tarafı seçmiş iseniz, 1 adet Cloning Vat yaptıktan sonra Barrack'ın etrafını komple duvarla çevirin, böyle yapmış olduğunuz her adam Barrack içinde kalacak ve çıkamayacak, çıkamadığı için de paranız harcanmamış olacak, fakat Cloning VAT olduğu için yapmaya çalıştığınız ve Barrack içinde kalan adamlarınızın birer klonu Cloning VAT'dan çıkacaktır. Bol şans...