başka bir yere eklediğim yorumu buraya da eklemek istiyorum;
---
Elimizde fiziksel olarak bulunanlar; ODTÜ teknokent galyum blok binası içerisinde yaklaşık 800 metre kare alan bu iş için ayrıldı, mobilyalar alındı, düzenleme yapıldı. Donanım desteği konusunda INTEL ile işbirliği yapıldı, bilgisayarlar yolda. Ayrıca merkezde 1 adet mocap stüdyosu(!) ve 1 adet ses stüdyosu(!!) da kurulacak, alan ayrıldı, kuruluma henüz başlanmadı.
Elimizde fikirsel olarak bulunanlar; merkeze 2 grupta katılımlar kabul edilecek. Birinci grup; iş fikrine sahip olanlar. Bu kişiler iş fikirlerini uygulayabilecek bir ortam edinecek, eğitim programları ile desteklenecek. İkinci grup; iş fikri olmayan ama oyun yapımı ile ilgili alanlarda öğrenmeye -yoğun- hevesi olanlar. Bu kişiler eğitim programları ile eğitilecek. Eğitimleri yurt içi ve dışındaki konularındaki uzman kişiler verecek, büyük ihtimal ile bu eğitimler seminer dizileri şeklinde olacak. Merkeze seçilenlerin her türlü donanım, yazılım ihtiyacı karşılanacak, ücret talep edilmeyecek.
Burada benim kafama ilk etapta takılan birçok nokta var;
1) Eğitmenler nereden nasıl bulunacak, 1-2 saatlik seminerler ile bu büyük hedeflere nasıl ulaşılacak?
2) Yenilikçi iş fikirleri ile merkeze gelenlerin bu -yenilikçi- iş fikirleri neye göre değerlendirilecek? Henüz pekte yaratıcı olamayan ürünler bile ülkemizde binbir zorluk ile yapılabiliyor ve bir elin parmaklarını geçemiyor iken -yenilikçi- fikir avcılığına girişmek, insanları bir yarış içine sokmaya çalışmak, ne kadar mantıklı?
3) Oyun yapımı zaten kendi başına oldukça büyük bir alan iken buna ek olarak animasyon (hadi biryere kadar) ve simülasyon (yok artık !!) gibi farklı alanları da bu merkeze sokuşturmak ne kadar mantıklı?
4) Bu merkezde yeni projeler üretilecek ise bu plot projelerin yönetimi kimler tarafından yapılacak, bu işe türkiyede kim önderlik edecek? edebilecek-
- sonunda birşeyler çıkabilir inşallah.. aklıma Eskişehir de düzenlenen Genç Patronlar isimli yarışma/organizasyon geldi birden, onun sonucunu hatırlayan var mı? ben hatırlatayım, hiç birşey olmadı :) Hatta öyleki web sayfasını bile kapatıp ortadan kayboldular.. bakalım...
10:00-12:30 OYUN GELİŞTİRİCİLER ÇALIŞMA GRUBU (SADECE KAYITLI KİŞİLER KATILABİLİR)
12:30-13:55 ÖĞLE YEMEĞİ ARASI
14:00-19:30 TÜRKİYEDE DİJİTAL OYUN SEKTÖRÜ VE OYUN GELİŞTİRİCİLERİ PANELİ
14:00-15:45 I.OTURUM: OYUN GELİŞTİRİCİLER
Oturum Başkanı: Mutlu Binark-Başkent Üniversitesi İletişim Fakültesi
Cem Uzunlar-Nette Hayat
Armağan Yavuz-İkisoft-Tale Worlds
Galip Kartoğlu-Zoetrope Interactive
Tolga Özuygur-Overdose Caffeine
Fırat Bükey ve Alp Habif-Emibel
Faruk Yerli-Crytek
15:45-16:15 Çay Arası
16:15-17:45 II.OTURUM: YAYINCILAR VE DAĞITIMCILAR
Oturum Başkanı: Günseli Bayraktutan-Sütcü Başkent Üniversitesi İletişim Fakültesi
Ömer Faruk Demir-Aral İthalat Ltd.
Hasan Çolakoğlu-Nintendo Türkiye
Murat Yavuz Kaplan-Mynet Oyun Uzmanı
Aykut Sanver-Game Sultan
Yusuf Andiç-TİEV
17:45-18:00 Çay Arası
18:00-19:30 III. OTURUM: OYUN DERGİLERİ
Oturum Başkanı: Fatma Buçakçı-Ankara Üniversitesi SBE.
Murat Oktay- EGM
Faruk Furkan Akıncı-Level
Tuğbek Ölek-Oyungezer
Harun Yıldız-Bilgisayar Oyun Dergileri İçerik Çözümlemesi
SERGİ: DİJİTAL OYUNLAR-OYUNCULAR
Hazırlayanlar: Başkent Üniversitesi İletişim Fakültesi Dijital Oyun Görsel Kayıt Grubu Öğrencileri
Panel oyun yapım sürecini anlatmayı amaçlamıyor; oyun sektörünün türkiye deki aktörleri arasında neredeyiz, nereye gidiyoruz, neye ihtiyacımız var sorularını tartışmaya açıyor.
Aldığım -sağlam- duyumlara göre panele katılım için Mevlüt bey dahil olmak üzere aklımıza ilk etapta gelen başka popüler isimler de davet edilmiş, fakat bilemiyorum neden(?!) olumlu yanıt alınamamış.
-ceidot (hükümran senfoni) ekibi ise bu panele iş yoğunluğu (beta sürecine geçme sıkıntıları) gerekçesiyle katılım gösteremeyeceğini belirtti, ve sanıyorum ki 4 mart ta başkent üniversitesinde düzenlenen bir etkinlik ile özürlerini sunarak üzerine düşeni elinden geldiğince yapmaya çalıştı.
Başkent üniversitesindeki öğretim görevlilerinin üzerinde çalıştıkları tübitak destekli bir araştırma projesinin uzantısı olan bu panel zannımca türk oyun sektörüne sektörün dışından gelen çok önemli bir destektir.
10:00-12:30 OYUN GELİŞTİRİCİLER ÇALIŞMA GRUBU
12:30-13:55 ÖĞLE YEMEĞİ ARASI
14:00-17:30 TÜRKİYEDE DİJİTAL OYUN SEKTÖRÜ VE OYUN GELİŞTİRİCİLERİ PANELİ
14:00-15:30 I.OTURUM: OYUN GELİŞTİRİCİLER
Oturum Başkanı: Mutlu Binark
Cem Uzunlar-Nette Hayat
Armağan Yavuz-İkisoft-Tale Worlds
Galip Kartoğlu-Zoetrope Interactive
Tolga Özuygur-Overdose Caffeine
Fırat Bükey ve Alp Habif-Emibel
Murat Yavuz Kaplan-Mynet Oyun Uzmanı
15:30-15:45 Çay Arası
15:45-17:30 II.OTURUM: OYUN DERGİLERİ VE DAĞITIMCILAR
Oturum Başkanı: Günseli Bayraktutan-Sütcü
Faruk Furkan Akıncı-Level
Murat Oktay- EGM
Tuğbek Ölek-Oyungezer
Ömer Faruk Demir-Aral İthalat Ltd.
Hasan Çolakoğlu-Nintendo Türkiye
Aykut Sanver-Game Sultan
Yusuf Andiç-TİEV
Harun Yıldız-Bilgisayar Oyun Dergileri İçerik Çözümlemesi
SERGİ: DİJİTAL OYUNLAR-OYUNCULAR
Başkent Üniversitesi İletişim Fakültesi Dijital Oyun Görsel Kayıt Grubu Öğrencileri
Teşekkür ederim. Ticari olarak pek bir getiri olmasa bile, sonuçta büyük bir tecrübe oldu benim için. İlerleyen zamanın neler getireceğini bekleyip görmek kalıyor geriye..
Test ettiğim uç durumlarda dahi (~1000 istemci, ~100Kb/sn trafik) gayet verimli sonuçlara ulaştığımı söyleyebilirim. Üstelik bu test koşullarını sadece ~30Mb belleğe sahip kısıtlı bir Linux VPS üzerinde ve ortalama 12Mb bellek kullanımına ulaşan bir JVM process ile gerçekleştirdim.
MINA, java.nio kullanımını basite indirgemekle kalmayıp, sağladığı üst seviye protokol yönetimi/mesaj yönetimi nesneleri ile de yazılımcının işini oldukça kolaylaştırıyor.
Malesef yazılımın kodu şu an için özgür değil. Aslında bu benim şimdiye kadar yazıpta kodunu özgürleştirmediğim ilk projem sanırsam.
İleriye yönelik bazı ticari kaygılardan dolayı şu an için kodu kapalı tutuyorum.
Zaman içinde neden olmasın...
Eğer mantık hatası olduğunu düşündüğünüz tarafları haberde belirttiğim geri bildirim yöntemlerini kullanarak bana iletirseniz sevinirim. Her nekadar geliştiricisi olarak bu projenin benzerlerinden çok da farklı bir oynanış mantığına sahip olmadığı düşüncesinden yola çıkıp, açık mantıksal hatalar içerdiğini düşünmüyor olsam da, her türlü geribildirim ve öneriye herzaman için açığım. Bunu özellikle belirtmek istedim.
Online oyun ortamlarında ortalığı karıştıran, diğer oyuncuları rahatsız eden davranışlar sergileyenlere ne yazıkki sıklıkla rastlanıyor. Bu durum wow, GuildWars, KnightOnline gibi profesyonel ekipler tarafından yapılan/yönetilen mega yapımlarda bile böyle.
ÇizBakalım oyunu şu an açık-test aşamasında olduğu için birebir görevli ve üst yetkilere sahip bir moderasyon ekibi bulunmuyor. Oyun içerisinde bulunan uyarma, odadan atma, susturma gibi kişisel moderasyon seçeneklerini kullanarak ortamın düzenini sağlamak oyunculara düşüyor.
ÇizBakalım oyununu baştan beri 30+ kitlenin oynayacağı bir oyun olarak tasarlayıp, gerçekleştirdik. Zamanla oyunun kitlesini bulacağını ve daha -sakin- bir ortam oluşturacağını ümidediyor ve bu yönde çalışıyoruz.
deniz.
Yardım
Editör markdown formatını desteklemektedir. Detaylı bilgi için bu adresi ziyaret edebilirsiniz.
@kullanici ile birisinden bahsedebilir veya :emoji: ile emoji kullanabilirsiniz.
Türkiye'nin ilk OYUN geliştirme merkezi ODTU Teknokent'te açılıyor. ( 2)
---
Elimizde fiziksel olarak bulunanlar; ODTÜ teknokent galyum blok binası içerisinde yaklaşık 800 metre kare alan bu iş için ayrıldı, mobilyalar alındı, düzenleme yapıldı. Donanım desteği konusunda INTEL ile işbirliği yapıldı, bilgisayarlar yolda. Ayrıca merkezde 1 adet mocap stüdyosu(!) ve 1 adet ses stüdyosu(!!) da kurulacak, alan ayrıldı, kuruluma henüz başlanmadı.
Elimizde fikirsel olarak bulunanlar; merkeze 2 grupta katılımlar kabul edilecek. Birinci grup; iş fikrine sahip olanlar. Bu kişiler iş fikirlerini uygulayabilecek bir ortam edinecek, eğitim programları ile desteklenecek. İkinci grup; iş fikri olmayan ama oyun yapımı ile ilgili alanlarda öğrenmeye -yoğun- hevesi olanlar. Bu kişiler eğitim programları ile eğitilecek. Eğitimleri yurt içi ve dışındaki konularındaki uzman kişiler verecek, büyük ihtimal ile bu eğitimler seminer dizileri şeklinde olacak. Merkeze seçilenlerin her türlü donanım, yazılım ihtiyacı karşılanacak, ücret talep edilmeyecek.
Burada benim kafama ilk etapta takılan birçok nokta var;
1) Eğitmenler nereden nasıl bulunacak, 1-2 saatlik seminerler ile bu büyük hedeflere nasıl ulaşılacak?
2) Yenilikçi iş fikirleri ile merkeze gelenlerin bu -yenilikçi- iş fikirleri neye göre değerlendirilecek? Henüz pekte yaratıcı olamayan ürünler bile ülkemizde binbir zorluk ile yapılabiliyor ve bir elin parmaklarını geçemiyor iken -yenilikçi- fikir avcılığına girişmek, insanları bir yarış içine sokmaya çalışmak, ne kadar mantıklı?
3) Oyun yapımı zaten kendi başına oldukça büyük bir alan iken buna ek olarak animasyon (hadi biryere kadar) ve simülasyon (yok artık !!) gibi farklı alanları da bu merkeze sokuşturmak ne kadar mantıklı?
4) Bu merkezde yeni projeler üretilecek ise bu plot projelerin yönetimi kimler tarafından yapılacak, bu işe türkiyede kim önderlik edecek? edebilecek-
- sonunda birşeyler çıkabilir inşallah.. aklıma Eskişehir de düzenlenen Genç Patronlar isimli yarışma/organizasyon geldi birden, onun sonucunu hatırlayan var mı? ben hatırlatayım, hiç birşey olmadı :) Hatta öyleki web sayfasını bile kapatıp ortadan kayboldular.. bakalım...
---
saygılar.