Biraz teknik ayrıntı vermek gerekirse;
- client/server programlamada Java, IDE olarakta Netbeans 5.0 kullanıldı
- uygulamanın oyuncu tarafına sunumu webstart teknolojisi ile sağlandı
- server tarafında MINA framework ünden faydalanıldı.
- gui skin olarak napkinlaf kullanıldı.
- client tarafının sıkıştırılması/şifrelenmesi sürecinde ProGuard kullanıldı.
- web sayfası template halde openwebdesign.org dan indirilip düzenlendi.
- aktif geliştirme süreci yaklaşık 1 ay sürdü, geri kalan zaman test sürecinin otomatikleştirilmesi, grafiksel düzenlemeler, web sayfası içeriğinin zenginleştirilmesi gibi çalışmalar ile geçirildi .
- benim tarafımdan hazırlanmayan tüm görsel ve ses içeriği serbest kullanıma açık kaynaklardan derlendi.
- proje an itibarı ile ~9600 satır Java kodu içermekte.
- gerçekleştirim sırasında 3cup/12 saat dozunda nescafe gold tüketildi.
Oyun otomatikleştirilmiş bir test süreci ile uç durumlar, aşırı yüklenme, kuraldışı hareketler gibi pekçok koşul altında test edildi. Fakat açıkçası gerçek oyuncular ile verimli bir test ortamı oluşturmakta çeşitli zorluklar çektiğim için bazı yönlerden problemler içerme olasılığı her zaman için bulunmakta. Bunun yanında oyun ile ilgili çeşitli sayısal parametrelerin (zaman,skor dengesi vb.) oyuncu isteklerine göre yeniden düzenlenmesi gerekebilir.
Amacım bu oyunu internette bulunan diğer çizim-tahmin oyunları arasında iyi bir yere getirebilmek. Test sürecine katılır ve karşılaştığınız problemleri yada önerilerinizi websitesinde yeralan e-posta adresi yada oyun içinde bulunan geri-bildirim seçeneği ile bana aktarırsanız gerçekten çok yardımcı olursunuz.
Desteğiniz için teşekkürler.-- Deniz.