Efsanevi Türk Oyun Programcısı Türkiye´ye Döndü

0
FZ
Kendi geliştirdiği grafik motorunu kullanarak programladığı demosu, Intel şirketi tarafından Pentium 4 (2.2 Ghz) mikroişlemcisinin tanıtımında kullanılmak üzere seçilen Mevlüt Dinç, Türkiye´ye döndü.

Daha önce Enduro Racer (Amstrad CPC), Last Ninja2 (ZX Spectrum), Hammerfist (Amiga), Time Machine (Amiga), First Samurai (Amiga) ve Street Racer (Nintendo SNES) gibi oyunlara imza atan Dinç ve ekibi şimdi de ACTOR (Xgen) isimli yeni bir oyun motoru üzerinde çalışıyorlar.
Kendisi ile yapılan bir röportajdan öğrendiğimize göre 1979 yılında İngiltere'ye giden programcımızın ilk hedefi Ekonomi okumak iken yakın bir dostunun kendini ZX Spectrum 16K ile tanıştırması üzerine hayatı değişiyor. Sinclair XZ Spectrum'un girdisini çıktısını, "yaratıcısı Sir Clive Sinclair'den daha iyi bilme" seviyesine gelmek için 2 sene geceli gündüzlü çalışan Mevlüt Dinç daha sonra pekçok başka bilgisayar mimarisi için de kült oyunlara imza atıyor.

Vivid Image bünyesinde gerçekleştirdiği yazılımlar ile teknolojinin uç noktalarında gezinmiş olan bu programcı şimdi Türkiye'de yeni projeler için imkânları araştırıyor. Dinç´e göre "sanayi devrimini ıskalamış olan Türkiye bilişim devriminde sıradışı ve isim yapacak pek çok projeye ev sahipliği yapabilecek potansiyele sahip". Akademik ortamda da projeler geliştirmek isteyen Mevlüt Dinç, içinde grafikerler, model uzmanları ve programcıların bulunduğu yetenekli, hevesli ve çalışkan öğrenci gruplarına deneyimini aktarmak düşüncesinde. Bunun için en iyi yöntemin genç programcıları somut projelerde çalıştırmak, onları doğrudan geliştirme işinin içinde had safhaya kadar zorlamak olduğunu belirtiyor.

ActorDemoV2 demosu bir hayli popüler olmuş olan Dinç, bu demoda "MathEngine Dynamics Toolkit" isimli gerçek hayata uygun fizik simülasyon sisteminin kullanıldığını açıklıyor.

Görüşler

0
sametc
mevlut dinç iyi bir oyun programcısıdır ama anca dual blades gibi oyun yapabiliyorsa ve bunu satmaya kalkışıyorsa 7 bilgisayar muhendisiyle dalga geciyor demektir 7 bilgisayar muh daha iyi oyunlar uretilebilirdi ve su anda mevlut dinc sanırım KURTULUŞ SAVAŞI ile ilgili bir oyun uzerinde calışıyordu.
:(cok ağır oldu.....
0
crematorium
Gerçekten de ağır olmuş çünkü; bilmiyorum farkında mısın ama Dual Blades, GameBoy Advance için hazırlanmış bir oyun ve çalıştığı platforma göre daha fazlasını beklemek de saçma olur doğrusu... :)
0
FZ
Bence de haddinden fazla ağır bir eleştiri olmuş. Tek bir örneğe bakarak karar vermek de çok sağlıklı olmasa gerek.
0
inoxes
Yaklaşık 1 yıl önce it business adlı bir dergide röportajını okumuştum yanlış hatırlamıyorsam itü'de bir grup öğrenciyle çalışmalar yapıyordu ayrıca türkiyedeki girişimlerinde yaşadığı hayal kırıklıklarınıda anlatmıştı.
0
crematorium
Bunu okurken zamanında bir arkadaşımla büyük bir gaflette bulunarak VB''de platform oyunu yazmaya çabalayışımız aklıma geldi nedense! :) Sonradan oyundaki karakter sayısı fazlalaşınca grafik tasarım kısmına üşendiğimizden dolayı vazgeçmiştik! :) Konusu bile vardı ama neyse! Oyunun adı da Ustura Kamildi :)
0
TPol
Oyun yazılımcısı Mevlüt Dinç, internette hızla gelişen oyun ve eğlence sektörünün, sinemanın bile önüne geçtiğini belirtti.

Türkiye''de, internetin gelişmesinde oyun ve eğlence sitelerinin önemli rolü olduğunu ifade eden Dinç, şöyle konuştu: Türkiye''de internet, ancak oyunla yaygınlaşır. Çünkü bu sektör hızla gelişmesinin yanı sıra herkese ilginç geliyor. Bu sektör, krizden en az etkilenen sektördür. İnternet sektörü yılda ortalama 30 milyar dolarlık pazara sahiptir ve her yıl büyümektedir. Türkiye''nin yazılımın içine girip rekabet edebileceği sektör de budur.
http://www.tiev.net/modules.php?name=sbnews&file=article&sid=455
Görüş belirtmek için giriş yapın...

İlgili Yazılar

Tenebrae: Doom 3 algoritmaları ile çalışan Quake

conan

Charles Hollemeersch, Quake oyununu, şu anda geliştirilmekte olan Doom3 motorunda kullanılan bazı algoritmalarla yeniden yazmaya ve geliştirmeye koyulmuş. Projeye de Tenebrae adını vermiş. Oyunun sayfasında şu anda çalıştığı iddia edilen bir binary ve kaynak kodu mevcut. PIII600, 64 MB RAM, GeForce 2 MX, Quake1 (Shareware olanını da destekliyor!) ve water vissed maps gerekiyormuş (water vissed maps (wvs) nedir en ufak fikrim yok! Ama eğer wvs yoksa zaten o seçeneği konsolda "gl_watershaders 0" diyerek kapatabiliyormuşsunuz) Sayfada ayrıca oyun görüntüleri ve teknik dökümanlar da mevcut.

Ben ne yazık ki şu anda deneyemedim, çünkü işyeri bilgisayarımda çalışmayacağından eminim :) Eve gider gitmez ilk işim kurmak olacak :) Daha önce deneyenler olursa bir not düşsünler ;)

Tüm Zamanların En İyi ARCADE Oyun Sitesi

FZ

Biraz iddialı bir giriş ama yani söz konusu Online Arcade @ ANDKON sitesi bu iddiasının arkasında duruyor ve eski güzel günlerdeki basit ve bağımlılık yaratıcı oyunları Internet tarayıcınız üzerinden masaüstünüze taşıyor. Klasik arcade oyun günlerini asla unutmamış olanlara tavsiye ediyoruz.

Kullanıcı katkısını bilime çevirmek: lebdemedenleblebi.com

FZ

Web üzerinde oynanan oyunlara aşinayız. Peki web üzerinde beğendiğimiz bağlantıların, işaretlediğimiz imgelerin, yaptığımız yorumların, oynadığımız oyunların bazı başka problemleri çözmek için kullanılmasına alıştık mı?

Bu konuda birkaç örnek gördük, en önemli örnekleri Google Image Labeler ve gwap.com. İngilizcesi "Human Computation" olan bu kavramın daha düne kadar -Milliyet'in haberlerini etiketletmek için promosyon yapması dışında- Türkiye'den bir örneği çıkmamıştı.

Bu yöntem kullanılarak Türkçe sözcüklerin biçimbilimsel özelliklerinin tespit edilip edilemeyeceği sorusunu cevaplamaya çalışan bir tez üzerine çalışan Onur Güngör tarafından hazırlanan lebdemedenleblebi.com, tabu ve sessiz sinema oyunlarına ait bazı özellikler içeren eşzamanlı bir oyun aracılığıyla bahsi geçen soruya yanıt vermek için veri biriktirmeye çalışıyor.

Zombie Panic

redogre

Zombie Panic beni yıllar sonra bilgisayar başında sabahlatıp, ertesi gün işyerinde zombi gibi gezmeme sebep olan bir Half Life 2 modu. İşin ilginç kısmı bu çok oyunculu modun tam olarak bir kazananının veya kaybedeninin olmamasına rağmen bu kadar eğlenceli oluşu. Hatta belki eğlencesinin en büyük kısmı bu.

Go'yu da mı bilgisayarlara kaybediyoruz?

sundance

Bilgisayarlarla yarışırken önce dama Dünya Şampiyonluğu'nu kaybettik, satrançta bilgisayarlar en büyük ustaları bile yenebiliyor, Dünya Şampiyonluğu'na tahminen birkaç yıl kaldı ama romantik olanlarımız, gizliden gizliye "Go var en azından" diye teselli buluyordu.

Zira bu güne kadar mevcut programlar(neredeyse CPU gücünden bağımsız olarak) ortalama bir amatör oyuncudan daha iyi Go oynayamayor, dahası hangi hamlenin diğerlerinden daha iyi olduğunu bile tam olarak anlayamıyordu.

Görünen o ki Go programları, yeni bir algoritma sayesinde, doğru hamleyi yanlıştan ayırmaya başlıyorlar.