Siyaset Meydanı Faciası

0
SHiBuMi
Dün akşam Siyaset Meydanı`nı seyrettiniz mi bilmiyorum, ama ben faciayı sonuna kadar seyrettim. Ve şu sonuca vardım: Demek ki bizim bilgili olmadığımız konularda çıkıp dinlediğimiz adamların da dünyadan bir haberleri yokmuş, onların arasında da bir sürü bilgisiz adam bizimle kafa buluyormuş.
Saat 00:00 civarı programı yakaladım. Mustafa Akgül (orada sözü dinlenmeye değer bir tek o vardı ona da doğru dürüst bir şey konuşturmadılar) konuşmasını yapmıştı, sıra Çemişkezek ilköğretim okulunda internetin çocuklara faydalarını topluma göstermeye gelmişti. Böylece denilecekti ki, bakın çemişkezekteki gariban çocuklar internet sayesinde şiirlerini ıvırlarını zıvırlarını sitelerinden yayınlıyorlar bakın bakın internet ne güzel bir şey. Abartmıyorum 20 dakika sırf bu konu üzerinde konuşuldu, çemişkezeklilerin (gerçek adını hatırlamıyorum çemişkezek diye sallıyorum) internet başarısı vurgulandı.

Bu toplumun internetin ne olduğu hakkında dün akşama kadar doğru dürüst bir fikri yoktu. Artık bu durumdan çok daha beter bir sürü fikirleri var. Sağolsun "genç" dedikleri kategoride bizlerden yani bu alanda çalışan, üreten ve para da kazanan genç IT'lerden tek bir kişi yoktu. Onun yerine internetle ilişkisinin ne olduğu belirsiz, derdini dermanını "şey","falan" demeden anlatmaktan aciz, ama nasilsa "Türkiye'nin geleceği" olarak gördükleri tiplerden bolcana mevcuttu. En büyük klişeleri de zaten, "Biz interneti ders için kullanıyoz, ödevlerimizi yapiyoz, laylaylom" tekrar tekrar pişirilip önümüze getirildi.

Programı arayıp "Türkiye PHP Grubu" adına katılmak istediğimi söyleyince "bizim öyle bir gruptan haberimiz yok, canlı yayına bağlantı alamıyoruz üzgünüz" dediklerini, benim cevap olarak "peki o zaman telefonlarınız ne işe yarıyor" dememe karşı cevap olarak "görüşlerinizi belirtebilirsiniz" dediklerini söylememin bir anlamı var mı bilmiyorum. Yani siz konuşacaksınız, onlar kendi keyiflerine göre sizin söylediklerinizin kendi hoşlarına giden kısımlarını kullanacaklar. "Nedir bu POT necidir" diye sorma zahmetinde bile bulunmazlar.

Belki de daha iyi olur böylesi, bunların internetten ödü patlayadursun, cahil cahil dolaşsınlar ortalıkta, internet iyice vazgeçilmez hale geldiğinde tek yapabilecekleri bizlerin eline bakmak olacak.

Görüşler

0
anonim
shibumi arkadaş,
o dediğin'e www.ovakisla.com yazarak ulaşıyorsun.
Bir gir dolaş, tekrar yazışalım.
Bilgi sahibi olmadan,fikir sahibi olanların durumuna düşme.
Ovakışlalı çoçuklar,
ıvır zıvır yazmıyorlar. İlgiyle izliyorum.
Enaz fazlamesai kadar.
Belki de haklı olabileceğin kızgınlığınla,
Ovakışlalı çocukları ve emeklerini harcama.
0
anonim
sana katiliyorum sonuna kadar ovakisla hostin teklifi sunacagiz :) kabul ederlerse :)
0
anonim
Benim ovakışlalıların ve diğer benzerlerinin yaptıklarıyla bir alıp veremediğim yok. Sorun, bambaşka kişilerin konuşması ve bambaşka konuların öne sürülmesi gerekilen bir ortamda, tartışılan problemlerle ilgili hiçbir bağı olmayan tiplerin çıkartılıp konuşturulması. Bu iş çocuk oyuncağı değil, biz de kendimize heyecan arayan tipler değiliz. Eğer konu Internet sektörüyse, ve bu sektör söz konusu olduğu halde bu işe emek harcayanların, projeler üretenlerin, bu işten ekmek kazananların yerine oraya konuyla alakasız çocuklar çıkartılıp konuşturuluyorsa bu olacak şey değildir.

Olması gereken nedir? Madem bu çocukları çağırmayı bu kadar istiyorsunuz, bu sektörün çalışanları ile beraber onları da çıkartın ve 5 ya da 10 dakka onlara da zaman ayırın. Bu da Internet'in renklerinden biri deyin. Ya da bambaşka bir programda, konuyu sadece Ovakışlalı çocuklar ve internet yapın ve saatlerce bu konu üzerinde tartışılsın. Ama siz konuyu Internet yapıp, günde en az 12-13 saatini internetin başında geçirip üretenlerden bir tek kişiyi bile çağırmaz, gidip bir ilkokulun web sitesine yarım saat ayırırsanız, işte Internet bu derseniz, o zaman kimse sizi ciddiye almaz, siz ne biçim adamlarsınız kardeşim der.

Tek bir kişi çıkıp bizlerin yaptığından bahsetti mi? Birtakım gençlerin çıkıp bilgiyi hiçbir karşılık beklemeden ve zevk alarak internet üzerinden sunduklarıyla ilgili bir şey duydunuz mu? Sadece POT değil, bunu yapan onlarca site var şu anda. Ovakışla iyi güzel de, POT'ların ve Ovakışlaların sayısının artmasını istiyorsak, yapmamız gereken kesinlikle bu değil.

Elmalarla armutları birbirine karıştırmayalım lütfen. Başımıza ne geliyorsa bundan geliyor.
0
anonim
Aynı programı mı izledik diye kuşkuya kapıldım.
İnternet üzerine teknik bir tartışma değil,
kabul edilen yasa idi sanırım.
Bu kısıtlamalar, denetimler, Ovakışla benzeri
siteleri zora sokacak şeyler.
Tartışılan konular da tam onları ve benzeri siteleri ilgilendiriyordu.
Vede bu türden kısıtlamalara karşı durmak bu konuda söz söylemek için de bu sektörün içinde çalışıyor olmak diye bir koşul yok sanırım.
Elma ve armut burada karışıyor olmasın.


0
anonim
programı seyretmedim ama türkiyede olayda bu zaten televizyonlarda eğitim, bilgilendirme amaçlı kaçtane program varki. geyik abuk subuk döt baş gösteren programları itekliyorlar devamlı. İstanbuldaki laila'nın açılışı ülke genelinde yayın yapan bu kanallarda bütün haberlerden daha fazla yer bulmuşken, dün akşamdaki programda internet yerine ovakışla odaklı tartışma yapılması bizleri pek şaşırtmamalı.. televizyondan beklentimiz artık sıfır olmuş.. shibumi'nin yazısındaki internetin vaz geçilmez hale gelmesiyele ilgili bölüme katılıyorum. Az kaldı insanların onlara sunulan yerine istedikleri bilgi ye ulaşacakları günler. ozaman bu cehalet timsali insanların halini göreceğiz.. o yüzden kızmamak sinirlenmemek lazım son gülen diye bir atasözü var. bu gün seni konuşturmazlar yarın kendileri konuşamazlar..
0
anonim
programı seyretmedim ama...
ovakışla sitesini görmedim ama...
olsun ben genede fikrimi bir söyleyeyim.
Nasıl olsa sabit.

0
anonim
yaw ovakışla denilen bu site bir kaç çocuğun okul gazetesi çıkarması gibi bir şey. internet denilen bu global olaya tutupta bir kaç ilkokul çocuğunun işlerini referans göstermek salaklık değil de nedir? dünyanın en cicili bicili sitesini hazırlamış bile olsa ne anlam ifade eder RTÜK gibi bir saçmalığın olduğu bir ülkede? olayın sosyal ve ekonomik boyutlarının hiç kimse tarafından takılmadığı bir ülkede ovakışla gibi siteler ancak ayakbağıdır. başka bir şey değil. tükkiyenin tüm köylerinde bir web sitesi olsa bile önemsiz. benim kuşağım üniversitede hiç bilgisayara dokunmadan bilgisayar derslerini geçti. İTÜ'de bile kaç bilgisayar varmış bir öğrenin bakalım.

ben de www.yenisarbademli.com'u kurayım bari. bunu yaparsam en iyi internetçi ben olacam heralde.

ovakışla'ymış, pöhh..
0
anonim
Siyaset Meydani'ni izledim. Bende TV8'de internetle ilgili bir soylesiye katildim ama bu kadar seviyesiz degildi. Ali Kirca konuyu bilip bilmeden daldi ortadan ve hatirladigim kadariyla (ki orda cok koptum) Serdar Ortac cikip bi$iler zirvaladi ve adamin dedigi kelimeler mesela chat veya www bile diyemiyen biri ole bi programa cikarsa ve IT'ciler bile salak salak orda oturup asiri derecede pardon ama GERIZEKALICA o kucucuk cocuklari elestiriyorsa biz bi bok olamicaz bence.
Cunku Turkiye'nin gercegi buydu aslinda. Cocuklar bir site yapmis ki design beni alakadar etmez ama orda cocuk ugrasmis, oturmus kasmi$ bisiler olusturmus ve ordan biri cikiyor neki sizin bu site yani diyerek bitiriyor. Gercekten biz Turkiye'de Internet'in neresindeyiz? Teknolojik yeniliklerin ortasindan girip yarim yamalak takip eden bir ulke olarak bir gercegi ortaya koyalim.
Biz geriyiz abi..
Ve bole dangalaklar yuzundende gelisemicez gibime geliyor.

-Saygi ve Sevgi
Co
Görüş belirtmek için giriş yapın...

İlgili Yazılar

RTUK@internet

ganzo66

Aşagıdaki yazı Fatih Altaylı tarafından yazılmıştır. Dikkatle okuyun ve Türkiye'de internetin ve hosting mekanizmasının çivisinin nasıl çıktığını sizde görün. Bu tip yasa ve oluşumlara engel olmak için derhal harakete geçmek gerekmektedir. Bizler sesimizi ciddi olarak duyurmak zorundayız, yoksa hayatlarında internette iş yapmamış insanlar tamamen yasakçı zihniyetle dünyada bir örneği daha olmayan bir uygulamayı başlatacaklar. Bize etkisi şu an olmayabilir ama şimdi bir şeylere karşı durmazsak zamanı geldiğinde ve yardıma ihtiyacımız olduğunda etrafımızda kimseyi bulamaya biliriz. DİKKAT ve PANİK !!!!!

webiket.net - Wordpress Yönetici Ekranından Kolay Yazı Ekleme

webiket

webiket Wordpress Yönetim Ekranı – Kolay Yazı Ekleme Eklentisi

Wordpress eklenti yöneticisi aracılığıyla kolayca ekleyebileceğiniz webiket eklentisi hem yazılarınız için başka kullanıcıların ne kadar webiketlediğini size Wordpress içerisinden gösteriyor hem de yazınızı yazar-yazmaz webiket’e aynı ekrandan basit bir şekilde göndermenizi sağlıyor.

80 yıllık yasa Internet'e yasak getirdi

urxalit

Vatan gazetesi muhabirlerinden Ercan İnan, geçtiğimiz haftasonu kahvaltı yapmak ve biraz da dolaşmak üzere Beyoğlu'na geldi. Yanında dizüstü bilgisayarı vardı ve İstiklal Caddesi'ndeki kablosuz internet lüksünden yararlanacağı için mutluydu. Ancak hiç te öyle olmadı...

Kendi e-dergini kendin yap: FUMK.NET

anonim

FUMK.NET ile isteyen herkese kendi e-dergisini online bir arayüz yardımıyla oluşturabilecekleri bir site. Aynı zamanda sosyal bir ağ olan fumk.net' de kullanıcılar kendi e-dergilerini diğer kullanıcılarla paylaşabiliyor ve sosyal ağlarını genişletebiliyorlar. e-dergi yanında portfolyo, fotoğraf albümü, e-yıllık, e-kitap da oluşturulabiliyor.

Yeni bilgi kaynağınız

sundance

Bir ülke hakkında güncel olarak bazı istatistiki bilgilere ulaşmak mı istiyorsunuz? Alman vatandaşlarının yaş ortalamasını ya da Uganda'daki rejim partisinin eğilimi hakkında bilgiye mi ihtiyacınız var?

Bu ihtiyaçlarınıza kolayca ve güvenilir! cevaplar bulmanız çok kolay. Yine mi Google diyenler yanıldı, bu sefer CIA hem de yıllardır.