Ptrace açığı

0
raistlinthewiz
Linux 2.4 ve 2.2 kernelların hepsinde yer alan bir açık sayesinde normal bir kullanıcı , bu açıktan yararlanarak sistem root yetkisine sahip olabiliyor.
Acil olarak patchler yayınlandı ve 2.4 ve 2.2 serileri için fix içeren sonraki sürümler yolda. 2.5 kernellar'da sorun olmadığı belirtiliyor.
Daha fazla bilgi için: www.kerneltrap.org/node.php?id=611

Görüşler

0
FZ
Okuduklarımdan anladıklarım şöyle:

1) Bu bir `remote-exploit´ vakası değil yani uzaktan erişilerek sisteme girilmesine yol açan bir şey değil. Sisteme bu işi yapabilecek bir programın yüklenmesini gerektiriyor bir şekilde ve bunun için de sisteme gizlice girmek gerekiyor (yanılıyorsam düzeltin).

2) Söz konusu patch biraz problemli gibi görünüyor yine mesajlardan okuduğuma göre.

Sonuç: Bana patch match demeyin kardeşim, daha logo patch´i yapamayan adam ptrace patch´ini nasıl yapsın, allah bilir onu da derleriz gene eskisi gibi çalışır :-P Olmuyor değil böyle şeyler, oluyor yani ;-)
0
conan
senin gibiler icin prebuild denilen kernel modellerimiz mevcut ;)
0
FZ
Bırak şimdi, derdime derman olamıyorsun, ortalığa laf atayım, adamın kafası karışsın diyorsun, ama hayır! Yemezler! :-P Gerekirse ortalığın altı üstüne getirilecek ama o kernel o yeni logo_linux.h ile nasıl derlenilir (bu nasıl Türkçe!) düzgün şekilde bu öğrenilecek ve eğer öğrenilirse (ne mütereddit bir adam bu ya!) oturulup bunun detaylı bir yazısı yayınlanacak ve muhtelif mecmualarda yayınlanacak :)

[FZ: her türlü teknik desteğe ve katkıya açık editör]
0
anonim
linux_logo.h 'i olusturduktan sonra yalnizca yeni logonuz icin boyutlari drivers/video/fbcon.c dosyasinda bildirmeniz yeterli. Burada #define LOGO_H ve #define LOGO_W logonuzun boyunu ve enini belirtiyor.

linux_logo.h headerini dogru olarak olusturdugunuzu var sayarak, bundan sonra yeni bir kernel derlemesi ile isteginizi yapabilirsiniz.

--
Baris Metin
0
FZ
Yeni logonun boyutları eski logonunkinden farklı değil bildiğim kadarı ile (daha doğrusu tongucyumruk arkadaşımın bana söylediği kadarı ile), bu yüzden de fbcon.c dosyasına hiç dokunmadım.

Kaldı ki farklı olsa bile, yani sorunlu gibi görünen bir durum olsa bile buna dair bir işaret olmalı idi değil mi? Ya derlenirken ya da sistem boot ederken falan? Her halükârda açılıştaki logo imajında hiçbir değişiklik elde edememiş olmam garip değil mi? Benim kafamı karıştıran tam olarak bu.
0
anonim
Yeni logonuzun ne oldugunu bilmiyorum. Yalnizca boyutlarini bildirmediginiz takdirde, normal olarak yalnizca resminiz bozuk bir sekilde gosterilir. Yani bir degisiklik fark edersiniz, dogru.

Yalniz logo header dosyasini dogru yere koyar ve cekirdegi dogru sekilde derlerseniz, yeni logonuzu gorebilmeniz gerekir. Zaten header dosyasini degistirdi iseniz kernel'in eski logoyu gostermesi mumkun degil. Hatirladigim kadari ile baska bir yerden almiyodu logo bilgisini (tekrar bakarim...)

--
baris
0
FZ
Valla tam olarak ne yaptığımı burada izah etmiştim.

Atladığım ya da yanlış yaptığım bir şey olmalı ki istediğim sonucu bir türlü elde edemiyorum. Ama nerede problem var bir türlü çözemedim.
0
anonim
Bahsettigim gibi. header'i degistirdi iseniz linux cekirdeginin halen eski header'i kullanmasi mumkun degil. fbcon.c icerisinde bulacaginiz fbcon_show_logo()'da goreceginiz gibi...

Klasik yontem ile cekirdeginizi el ile derleyip bir kontrol edin isterseniz.

-
Baris Metin
0
FZ
Valla en son az önce ne kadar ilgili linux_logo.h dosyası buldu isem üzerlerine yazdım :) yani sadece /usr/src/linux/include/linux_logo.h dosyasına değil benzer şekilde /usr/include/linux/linux_logo.h dosyasına da müdahale ettim (m1a2 arkadaşımızın da uyarılarını dikkate alarak). Hatta kendimi tutamayıp bir şekilde /usr/src içinde duran kernel-headers-2.4.18 (ya da her ne ise) içindeki linux_logo.h dosyasını da değiştirdim.

Google üzerinde biraz araştırdım, elde ettiğim sonuçlara bakarak acaba benim .config dosyasında bir şey olabilir mi, framebuffer olayını etkinleştirme meselesi falan diye düşündüm ama yani fb zaten etkin öyle değil mi? Açılışta bir şekilde bir logo gördüğüme göre?

Eğer tongucyumruk arkadaşımız bana çok farklı gibi göründüğü halde yine de klasik penguen imajını andıran bir .h dosyası gönderdi ise orasını bilemem tabii, o zaman bütün muhabbet boşuna yapılmış demektir :) Tabii `bundan emin olmak için neden kendin bir imaj oluşturup bunu da fblogo ile .h dosyasına dönüştürüp öyle denemedin be adam!´ derseniz size de hak veririm. Ve fakat işte yani kernel derlemek, bunu kurmak vs. yarım saate yakın sürdüğü için de üşendim ve tongucyumruk´un yolladığı .h dosyasına güvendim :)

Eğer kendisi bana yolladığı dosya ile benim elde ettiğim sonuçtan farklı bir sonuç elde eder ise işte o zaman FZ için kafayı yeme vakti gelmiş demektir :)
0
conan
sen yeni derledigin kernelle boot ediyorsun di mi?
0
FZ
Boot etdip login olduktan sonra uname -a komutunun çıktısına baktığımda 2.4.18 ve tarih olarak da yaklaşık bir yarım saat öncesini falan gösteriyor. Yani buna dayanarak gerçekten son derlediğim kernel´i kullandığımı idda ediyorum.
0
anonim
tam hatırlayamıyorum ama ya config dosyası yada makefile icinde bir bolumde dosya baslarinda extra_ınfo benzeri bir bolum var.
bu bolume deneme123 yazarak, kernel derledikten sonra , derledigin kernelı kullanıp kullanmadıgını rahatca anlayabilirsin.
uname -a kullandıgında kernelversiyon bilgisi sonuna deneme123 ekleniyor...
0
FZ
Bilgi için teşekkür ederim. Zaten bu aşamadan sonra ilk işim Makefile ve .config dosyalarını bir incelemek olacak, belki orada logo ile ilgili bir şeyler bulabilirim. Gelişmelerden tüm FM üyelerini haberdar edeceğim ;-)

(FZ: Maceranın merkezindeki geveze editör...)
Görüş belirtmek için giriş yapın...

İlgili Yazılar

GNU/LinEx.org, para la Libertad!

FZ

Kamu kurumlarındaki son durumlar, Brezilya, Almanya´daki Münih Belediyesi falan derken İspanyol´ların son hareketi GNU/Linux camiasında bomba gibi patladı!

Yerel Extremadura hükümeti GNOME yüklü 80,000 bilgisayarın okullara kurulumunu tamamladı. Bu durumda iki öğrenciye bir bilgisayar düşüyor.

Geçen yıl başlayan ve kısa bir süre önce tamamlanan bu hareket sonucunda İspanyol çocukları özgür yazılım ile çalışmanın erdemlerini görmeye başlayacaklar. Söz konusu bilgisayarlara GNU/LinEx isimli bir Linux dağıtımı ve GNOME arayüzü kurulu. Bu sayede yaklaşık 18,000,000 € tasarruf gerçekleştirildi.

2.Linux Şenliği: Bin atlı o gün çocuklar gibi şen miydi ?

sundance

Çok yoğun geçen dört günden sonra, dünkü kapanış töreni ile ikinci Linux Şenliği sona erdi. Şenlikte neler oldu, neler olmadı, artıları eksileri nelerdi bir değerlendirelim istedim.

Herşeyden önce, yılın Pengueni, Doruk Fişek başta olmak üzere, organizasyon ekibi, canını dişine takarak her türlü soruna koşuşturarak, sabahın 7-7:30'undan itibaren okula gelip düzenlemeleri yaparak, insanüstü bir çaba gösterdi.

WOOM: Window Object-Orientated Maker veya Windowmaker`in geleceği

m1a2

Gnustep cephesinde son aylarda yoğun bir hareketlilik gözleniyor. Ocak ayında Gnustep-base ve Gnustep-gui`nin üstüste duyurulan yeni sürümlerinden sonra ortaya çıkan önemli bir gelişmeyi gözden kaçırmışız. Windowmaker`in şef programcısı Alfredo Kojima`nın öncülüğünde bir grup, Gnustep-base ve Gnustep-gui library`lerinin kıvama geldiğini düşünmüş olacaklar ki 14 Ocak`ta Windowmaker`ın geleceğini de belirleyecek `WOOM: Window Object-Orientated Maker` projesine start verdiler. İşte oldukça ilginç bulduğum duyuru. Kojima, `Windowmaker`in yeterince popüler hale geldiğini ve artık projeyi ölçeklendirme (yani Gnustep`le birleştirme) zamanının geldiğini belirttikten sonra şöyle konuşmuş: (küçük değişikliklerle)

Pratix Linux

anonim

Fatih Aşıcı tarafından geliştirilen Fedora Core 2 tabanlı GNU/Linux dağıtımı Pratix Linux çıktı. Dağıtımın özellikleri kısaca şöyle:

Slackware Türkiye Resmi Yansısı

experience

Slackware Linux Projesi Resmi Türkiye Yansısı hizmete girdi.Siteye buradan, yansıya da buradan ulaşabilirsiniz.

http://www.slackware.com/getslack/list.php?country=Turkey