Lux Render: Özgür, Fiziksel Tabanlı Render Sistemi

0
Tarık
Windows ortamında üç boyutlu grafik işiyle iştigal edenlerin GNU/Linux dağıtımlarını tercih 'edememelerinin' birinci nedeni çoğu zaman, yüksek gerçekçilikte görsel çıktı sağlayabilen ve piyasayla yarışabilecek kalitede render sistemlerinin mevcut olmamasıdır.

Fakat durum artık eskisi gibi değil ve ortalık kızışacak gibi. Zira işte tam bu noktada Lux Render dediğimiz alet devreye giriyor ve Maxwell Render gibi paralı akranlarıyla boy ölçüşebilecek kalitede, ışığın fizikteki kurallarını benzetimleyerek çalışıyor ve gerçekten işe yarıyor gibi görünüyor. Hem de bedava. Hem de açık kaynak kodlu.
Bunun ötesinde platform gözetmeden GNU/Linux, MS Windows ve MacOS için paketlenmiş ve çeşitli üç boyutlu yazılımlarla çalışabiliyor. Nerelerde nasıl kullanabileceğinize buradan bakabilirsiniz.

Lux Render Galerisi

Görüşler

0
ZZombie
Linux'taki 3D örneklerin artması son derece sevindirici bir durum.

ilavetten Blender için kullanilan YafRay'ı da tavsiye ederim. Son derece gerçekçi ışık hesaplaması yapiyor.

Günden güne gelişen kaynaklar ile de Linux bir adım öne taşınmaya devam edecek :)
0
Tarık
PovRay, SunFlow ve gerçek zamanlı çizim araçları. Lux' un farkı sanırım ışığı gerçekten benzetimlemeye çalışması.
0
ZZombie
En sonunda bir tane açık kaynak eğitimi sitesi açtıracaklar adama. :)

Bu tür şeylerin yaygınlaşması lazım.
Lakin asıl alanım değil de hobi alanım olması sebebi ile anca temel bilgileri (hadi biraz daha zorladık diyelim biraz daha ileri gider belki) verebilirim.

Benim gibi 2-3 kişi de olsa o zaman gerçekten harika olur aslında.

Fakat ne yazık ki verilen emeğe saygı yerine, üretmeyen insanların eleştirileri ile boğuşmak ayrı bir sıkıntı.

Yine de bir gün, elbet bir gün :)
0
Tarık
Eğitim sitesi kurmak kesinlikle zaman kaybı (en azından Türkiye için). Kimseden bu iş için hoşgörü, katkı, iyi dilekler ve motivasyon beklemezseniz belki olabilir. Aksi halde dediğiniz gibi gereksiz ve yapıcı olmayan eleştiriler, suistimaller ve kavrayış bozuklukları adamı çileden çıkarır. He çok üye sahibi olurda reklamdan gelir elde edeyim derseniz orası ayrı. Ama ruh halinize güzellik getirmez aksine sıkıntı olur.
0
ZZombie
Tamamı ile sıkıntı olur konusundaki söyleminize katılıyorum. Ne yazık ki önceden de bu türde pek hoşnut olmayan tecrübelerimiz oldu.

Yaptığım her işin eleştirilmesini, ama bilinçli bir şekilde olumlu ve yapıcı eleştiri yapılmasını isterim.
Biris çıkıp ta "bak şu kısmı şu şekilde yaparsanız daha kolay yaparsınız" tarzı eleştiride bulunsun canımı yesin.
Ama onun yerine "o sistem ilk okulda kaldı, çokdaha profesyönelini şu yapiyor" denilmesi tercih ediliyor. Ama daha iyisini bilen arkadaşalr da zahmet edip göstermiyor bizlere.
0
3lobyte
Her yazar olayları kendi dünyasından değerlendirir, kendi dünyasından haberleri verir yada birşeyler anlatır bu nedenle Gazetelerde bir sürü yazar bulunur farklı görüşleri temsil edebilmek için, bu site içerisinde de durum aynı verdiğiniz haber yada paylaşımla alakası olmayan tenkitlerle canınız sıkılabilir.

eğitim sitesinde ise durum aynı olacaktır ancak bu tip açık kaynaklı yazılımların eğitimini türkçe bulmak gerçekten zor malesef bir çok site var şu çıktı şöyle güzel böyle güzel ama kullanmaya gelince çözene kadar anan ağlıyor ingilizcen yoksa zaten tam anlamı ile telef oluyor insan
Görüş belirtmek için giriş yapın...

İlgili Yazılar

Renklendirme Algoritması

kris

Eski siyah beyaz filmleri nasil renklendirdikleri aklım almıyordu. Kimyasal ya da bilgisayarlı bir yöntem olsun 1,5 saatlik film olsa 25x60x90 = 135000 kare eder. Her kare ile yarım saat uğraşılsa en az 67500 saat eder. Keşke o zamanlar böyle bir uygulama olsaydı... Bu israilliler deli:

Colorization using optimization.

Xynth v0.7.90 kodları teftişe hazır

anhanguera

xynth windowing system sürüm 0.7.90 kaynak kodları sonunda teftişe hazır ;). Paket içerisinde gtk+-2.4.14, links-2.1pre19, MPlayer-1.0pre7try2, SDL-1.2.9 yamalari ve pek tabiki xynth kaynak kodlari mevcut.

RSS: http://gsulinux.org/~distch/rss.php
WWW: http://gsulinux.org/~distch/projects/xynth

Alper "anhanguera" Akcan.

KazaA Lite

butch

Napster yanlış saflara geçtiğinden beri P2P ortamlarında rahat yüzü görememiş biri olarak bugün slashdot'da haberine rastladığım KazaA Lite'ı denedim. Sanırım bir süre rahat edeceğiz çünkü program gerçekten başarılı. Unutmadan söyleyeyim KazaA Lite, KazaA'nın casus programlardan(spyware) arındırılıp, geliştirilmiş bir yan sanayi ürünü :)

Supermemo

m1a2

Öğrenmek sizin için bir tutku haline gelmiş fakat "öğreniyorum, unutuyorum" çevriminden şikayetçi iseniz bu programa bakmanızı öneririm. Supermemo Polonyalı bir (moleküler) biyolog olan Dr. Piotr Wozniak tarafından, teorik temelleri bir lisansüstü tezinde ortaya çıkan bir program. Dr. Wozniak yüksek lisans çalışmasında `Unutma` olayının kimyasını inceleyerek `Active Recall` olarak adlandırdığı bir `optimum tekrarlama` şeması ve matematiksel model geliştirmiş. Modeli geliştirmekle kalmamış `dur bakayım, ben bunu bir program haline de getireyim` diyerek Supermemo programını yazmış.

Açık Kodlu Özgür Bir Yazılım Projesi: FlightGear Uçuş Simülatörü

FZ

1995 yılında havacılık simülasyonları konusunda uzmanlaşmış Curtis Olson isimli bir mühedis Microsoft Flight Simulator´a bir eklenti (add-on) yapmaya çalışırken vaktinin büyük bir kısmını asıl iş yerine bu yazılımın dosya formatlarını, iç yapısını, işleyişini, vs. anlamak için enerji harcayarak geçirdiğini fark etti. Ve kendine şöyle dedi: Oturup kendi uçuş simülatörümü yazmaya başlasam, bunu açık kodlu ve GPL lisanslı olarak kamuoyuna sunsam ve sonra...

Olson´un bu çabası ABD´de çılgın bir mühendisin delidolu idealizmi olarak algılanmadı tahmin edebileceğiniz gibi. Proje başladıktan kısa bir süre NASA´daki uzay mekiği programının önemli mühendislerinden biri olan Jon Berndt de projeye destek vermeye başladı. Bu katılımı takiben, bir başka mühendis Tony Peden de projeye katılmakta tereddüt etmedi. Ve gerisi büyük hızla geldi.

FlightGear isimli bu özgür yazılım projesine destek veren deneyimli programcı ve mühendislerin yaş ortalaması 35´in üstünde. Hepsi de kendi alanlarındaki mühendislik ve fizik konularında usta isimler. Geliştirdikleri sistem uç noktadaki havacılık mühendisliği modellerini, grafik (OpenGL) ve ağ programlama tekniklerini kullanıyor. Herkesi sistemlerini incelemeye ve katkıda bulunmaya davet ediyorlar.