C++ : `Standard Library´nin Ötesine Geçin

0
FZ
C++ programlama dilinde ustalaştıktan sonra çoğu programcının yaptığı ilk iş nedir? Standart fonksiyon kitaplığının dışındaki fonksiyon kitaplıklarını öğrenmek. Elbette standart C++ fonksiyon kitaplığının içinde karakter dizisi fonksiyonları, G/Ç kanalları, `container´lar, öteleyiciler (iterators), algoritmalar, vs. mevcuttur ancak modern programlama dünyasında en çok kullanılan kavramlar standart olarak gelmez: ağ programlama, GKA (Grafik Kullanıcı Arayüzü), eşzamanlılık, vs.

C++ in a Nutshell kitabının yazarı Ray Lischner, Blitz++, MTL (Matrix Template Library), ACE (Adaptive Communication Environment), Loki ve Boost gibi kitaplıkları ele aldığı bu yazısında C++ programcısının verimliliğini artırabilecek önemli noktalara dikkat çekiyor.

Görüşler

0
malkocoglu
öteleyici kelimesini cok tuttum.. :)

Bir zamanlar STL vardi, list felan gibi seyler yapardik.. Hatirladigim kadariyla STL sahneye gec geldi, o yuzden projelerimiz icin Rogue Wave diye bir sirketten Yigit (Stack), Queue (kuyruk), vs gibi nesneleri resmen "satin almistik"!

Artik yeni programlama dillerinde bu nesneler paket ile beraber geliyor. Java, Ruby, vs..




0
malkocoglu
list kelimesinin yanindaki etiketler cikmadi: list<tip> olacakti..
Görüş belirtmek için giriş yapın...

İlgili Yazılar

İşitsel programlama notları

misafir

Bu yazıda işitsel(audio) programlama konusunda yaptığım küçük bir araştırmanın sonuçlarını paylaşmak istiyorum. Yazının sonuna kısa bir Perl betiği ekleyeceğim. Bunun için Perl ustalarından özür diliyorum. Çünkü henüz çok acemisi olduğum bir dil Perl.

CHAT Arkadaşım Bir Bilgisayar Mı!

FZ

A.L.I.C.E ve AIML

"Dilimin sınırları düşüncemin sınırlarıdır." Ludwig Wittgenstein (*)

Sıradan bir gün. Bilgisayarı açıyorsunuz. Internet'e bağlanıyorsunuz. Aklınıza gelen siteleri gezerken canınız sıkılıyor ve birileri ile canlı olarak yazışmak istiyorsunuz. IRC kanallarından birinde ya da canlı yazışma imkanı sunan bir web sayfasında AI takma isimli bir kullanıcı ile karşılaşıyorsunuz ve aranızda şöyle bir diyalog geçiyor (1) :

SQLite 3.5.3 Çıktı

Tarık

Yapılandırma ve ek bir sunucu yazılımı gerektirmeyen, tamamen c programlama dili ile geliştirilmiş açık kaynak veritabanı motoru SQLite 3.5.3 sürümüne ulaştı.

En son sürümü burdan indirebilirsiniz.

Turquaz muhasebe 0.3 ve sonrası

huseyin

Turquaz açık kodlu muhasebe programının 0.3 versiyonu yayınlandı. Bu versiyonla birlikte, stok, cari, çek-senet, fatura, döviz ve ayarlar modüllerini içeriyor. Detaylı bilgiye ve programa web sitesinden http://www.turquaz.com ulaşabilirsiniz.
Programın bundan sonraki gelişimi için ....

Açık Kodlu Özgür Bir Yazılım Projesi: FlightGear Uçuş Simülatörü

FZ

1995 yılında havacılık simülasyonları konusunda uzmanlaşmış Curtis Olson isimli bir mühedis Microsoft Flight Simulator´a bir eklenti (add-on) yapmaya çalışırken vaktinin büyük bir kısmını asıl iş yerine bu yazılımın dosya formatlarını, iç yapısını, işleyişini, vs. anlamak için enerji harcayarak geçirdiğini fark etti. Ve kendine şöyle dedi: Oturup kendi uçuş simülatörümü yazmaya başlasam, bunu açık kodlu ve GPL lisanslı olarak kamuoyuna sunsam ve sonra...

Olson´un bu çabası ABD´de çılgın bir mühendisin delidolu idealizmi olarak algılanmadı tahmin edebileceğiniz gibi. Proje başladıktan kısa bir süre NASA´daki uzay mekiği programının önemli mühendislerinden biri olan Jon Berndt de projeye destek vermeye başladı. Bu katılımı takiben, bir başka mühendis Tony Peden de projeye katılmakta tereddüt etmedi. Ve gerisi büyük hızla geldi.

FlightGear isimli bu özgür yazılım projesine destek veren deneyimli programcı ve mühendislerin yaş ortalaması 35´in üstünde. Hepsi de kendi alanlarındaki mühendislik ve fizik konularında usta isimler. Geliştirdikleri sistem uç noktadaki havacılık mühendisliği modellerini, grafik (OpenGL) ve ağ programlama tekniklerini kullanıyor. Herkesi sistemlerini incelemeye ve katkıda bulunmaya davet ediyorlar.