İnternet ve eğitim

0
larweda
Eğer öğrenciyseniz, okulda size verilen ödevleri yaparken internet'in nimetlerinden bol bol faydalanıyorsunuzdur. Hatta verilen ödevin çözümünü zahmetsizce hazır olarak internette biryerlerden bulabilmeniz bile çok çok mümkün, hatta bu internetin en temel güzelliklerinden de biri. Ancak eğer öğretmenseniz, ödev verdiğiniz zaman öğrencilerin verdiklerinin bir çalışma sonucu mu olduğunu, yoksa başka bir ödevden kopyalama sonucu mu olduğunu bilememe gibi bir riskiniz var. Sonuçta ödevler öğrenciler araştırsın, kafa patlatsın, birşeyler öğrensin diye veriliyor, internet'ten çözümü afırttmak :) da istenen bir durum değil. Bu durumu gören girişimci bazı arkadaşlar, bir çözüm bulmak yoluna baş koymuşlar, sonuçta da internet teknolojisinin ortaya çıkardığı yepyeni bir hizmet alanı ortaya çıkmış. Sonuçları da gerçekten şaşırtıcı.
Senaryo şu şekilde: Siz bir okul yönetiminizsiniz, gidiyorsunuz turtitin.com ile bir anlaşma yapıyorsunuz, bu anlaşmanın sonucunda elinizdeki tüm eski ödevleri arkadaşlara veriyorsunuz. (Tabii başka okullar da veriyor) Sonra öğretmenleriniz yeni bir ödev verdiği zaman öğrencilere ödevi teslim edecekleri bir upload adresi veriyorlar. Bu adrese gelen ödevleri turnitin.com alıyor, sizin okulun ve diğer tüm okulların eski ödevlerini ve interneti tarıyor, öğrencinin verdiği ödevle benzerliklerini araştırıyor ve benzerlikleri içeren bir rapor'la beraber öğretmene iletiyor. Rapor da şuna benzer birşey oluyor: Örnek. Bu, aslında öğrenciler açısından bakıldığı zaman tamamen adilik, ama öte yandan hem teknolojik, hem sosyolojik olarak çok etkili bir fikir. Öte yandan nasıl virüslerin çoğalması anti-virüs şirketleri, programları vs.'yi artırdıysa, internet'in kolaylaştırdığı aşırma işlemleri de bu tip önlemlerin artmasını tetikleyecektir, öyle değil mi?

Görüşler

0
FZ
Daha önce de (yaklaşık 400 haber önce! ;-) , benzer bağlamda bu konuya değinmiş ve epey bir tartışmışız:

fazlamesai.net'e soralım: Para karşılığı ödev yapıyor ya da yaptırıyor musunuz?

http://www.fazlamesai.net/modules.php?name=News&file=article&sid=2480

Son aldığım duyumlara göre çok değişen bir şey yok, söz gelimi Boğaziçi Üniversitesi'nin özellikle de sosyal bölümlerinde (felsefe, ekonomi, sosyoloji, vs.) yüksek lisans, doktora, vs. yapan arkadaşlar yurdumuzun güzide özel üniversitelerindeki lisans öğrencilerine dersleriyle ve ödevleri ile ilgili olarak bir hayli yardımcı (!) oluyorlarmış. Hocaların da açıkçası bunu çok dert edip yukarıda tanıtılan teknolojik çözümleri kullanmayı düşündüklerini sanmıyorum. Eğer kendi tecrübeleri ile yakalıyorlarsa yakalıyorlar, yok eğer çok göze çarpan bir şey olmazsa zaten güzel güzel notlar alınıp o ödevlerden, derslerden filan geçiliyor.

Bir başka enteresan örnek: Türkiye'nin en büyük holdinglerinden birinin özel üniversitesinde bir sosyal bilimler dersi alan bir grup öğrenci. Elemanlar dersle hiç mi hiç ilgilenmiyorlar, derse girmiyorlar filan. Ama aynı çocuklar bir sürü para verip, Boğaziçi'nden bir öğrenciyi "öğretmen" olarak tutuyor, araba göndertip evinden aldırtıyor ve o Boğaziçi'linin anlattıklarını can kulağı ile dinliyor, gayet güzel tartışıyorlar filan. Yani düşündüm de bütün mesele birinde çocukların bir şeye mecbur bırakılması ve buna karşı tepki koymaları da işte yani ikinci durumda kendi inisiyatifleri ile bir şey yapmalarının getirdiği heyecanla işe girişmeleri ve ders çalışmaları mı? Yani ders aynı ders, konu aynı, okunan materyal aynı ama kendileri organize ettikleri o özel ders seansında çok daha ilgililer samimi olarak kafa patlatmaya çalışıyorlar filan. Bu, "para verdik bari dinleyelim" ile açıklanamaz çünkü özel üniverisiteye de para veriliyor (yoksa yani kendi harçlıklarından veriyorlar, o yüzden mi, anlamadım valla!). Gerçekten de enteresan durumlar ama artık çok da garip gelmiyor, Zen ve Motosiklet Bakım Sanatı isimli romanından pasajları hatırlıyorum, içten gelen hevesle çalışan orta yaşlı, motor tamirciliği yapmış bir makina mühendisliği öğrencisiyle genç ve bir şekilde kendini kampüste bulmuş hevessiz öğrencisinin çalışmalarının kıyaslanması filan...
0
Sabutay
Atamazin güzel bir sözü vardir:

Calismadan,ögrenmeden ve yorulmadan rahat
yasamanin yollarini aliskanlik durumuna getirenler
önce haysiyetlerini,sonra hüriyyetlerini,daha sonra ise
istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar.

M.Kemal Atatürk


Demek istedigim yukaridaki bahsedilen uygulama bana göre cok iyi birsey.Böylelikle insanlar kafa yorma neymis
onu ögrenirler.Alin teri neymis onu ögrenirler.

0
hardheart
neye niçin çalıştığını bilmekte gerek? Salt çalışmayı övmek bu güne kadar yapılan bir durum. Ama kimse neye çalışmanız gerektiğini kendiniz bulmalısınız ve bulduğunuzda zaten alınteri neymiş onu keşfedeceksiniz demedi. Bu bilinci öğrencilere kazandırdığınız zaman onlarda kafa patlattıklarının farkına varacaklardır.
Görüş belirtmek için giriş yapın...

İlgili Yazılar

Teşekkürler Elendil.......

mambo

Hani hep derler ya en iyi okul hayat okuludur diye sanırım bunu en yoğun ve en güzel yaşayanlardan biri de benim.

Ne fenaymış on yıl öncesinin siteleri!

sundance

Günümüzde bir şirketin en önemli vitrinini Internet sitesi oluşturmakta. Birçok insan, birlikte iş yapacağı firmayı öncelikle sitesini gezerek değerlendirmekte ona göre güvenilir ya da güvenilmez bulmakta. Bu sebeple de şirketler bu alana milyonlarca dolarlar yatırmaktan çekinmiyorlar.

Peki bu hep böyle miydi? Çok değil bir on yıl önce acaba Mc Donalds, Pepsi ya da Best Buy gibi devlerin web siteleri ne durumdaydı? Buyrun 96'nın WWW'sine
Kaynak: Digg

Vikipedi Kalkındırma Çağrısı

kernelpanic

Belki bir çoğumuz biliyor, Vikipedi adında bir internet sitesi var… kendini ;

“Vikipedi, kullanıcıları tarafından ortaklaşa olarak birçok dilde hazırlanan, özgür, bağımsız, ücretsiz bir İnternet ansiklopedisi. Wiki teknolojisi kullanılarak hazırlanır. Sürekli ilave ve değişiklikler yapıldığı için hiçbir zaman tamamlanmayacaktır. ”

şeklinde tanımlayan bu sanal ansiklopedi, kullanıcıların katkılarıyla oluşuyor. Ziyaretçiler bildikleri bir konuda başlık açabiliyor yahut bir başlığa ekleme yapabiliyorlar. Wikipedia’nın türkçe ayağını oluşturan Vikipedi az da olsa yükselişte olmasına rağmen malesef ki ülkemizde yeterli ilgiyi bulamıyor.

Sanal Gerçek ve Gerçek

FZ

Hacettepe Üniveristesi, Bilişsel Psikofizyoloji Araştırma bölümünden Prof. Dr. Sirel Karakaş ile `meta-biliş´, `kokteyl partisi etkisi´, `meta bellek´, `sanal iletişim ile gerçek fiziksel iletişim arasındaki farklar´ üzerine ilginç bir söyleşi.

Prof. Karakaş genellikle insanların pek de üzerinde durmadıkları `koku alma ve buna göre duygu oluşturma´ özelliğimizden ve bunun iletişimi ne kadar ciddi olarak etkileyebileceğinden tutun da TV karşısında sürekli belli türde bir yayına maruz bırakılan çocuklarda görülen otizm hastalığına dek pek çok şeyden bahsediyor.

Söyleşinin tamamını bu adreste okuyabilirsiniz.

Gelecek Üzerine Serbest Bir Yazı

MultiServis

(Ed:MultiServis arkadaşımız, beyin cimnastiği yaparak, günümüz, beliren alametler ve gelecek hakkında güzel bir serbest yazı ortaya koymuş, umarız beğenirsiniz.)

`Aklımızın aldığı veya alabileceği herşeyi yapacağımız günler ne zaman gelecek ve bu günler geldikten sonra dünya hangi yöne gidecek? Farketsenizde farketmesenizde birileri geleceğin dünyasını, yani yaşam sınırlarınızla oynuyor. Artık 10 sene önceki öngörüler günümüzü anlatmakta yetersiz kalmıştır. 10 - 15 yıl önceki kalsik yaşam tarzınıza ne olduğunu farkettiniz mi?