PhysX adı altında (eski adı ile NovodeX), aralarında Unreal Tournament 3'un de bulunduğu bir çok oyun tarafından kullanılan fizik motorunu geliştiren AGEIA, dünyanın ilk oyuncuları hedefleyen ve hala satışta olan fizik hızlandırıcı (PPU) kartın da sahibiydi. Kartın çıkmasından kısa bir süre sonra firma kartın satışlarını desteklemesi amacı ile fizik motorunu da ücretsiz hale getirmişti. Multithreading'e uygun mimarisi ile dikkat çeken PhysX daha önce de Playstation 3 SDK'sı ile dağıtılmak üzere Sony tarafından lisanslanmıştı.
NVIDIA ise Geforce 8 serisi GPU'larda yeni gelen geometri yetenekleri ile beraber fizik hesaplarını da yapmaya soyunuyor. 8800GT modeli üzerindeki 112 işlemci ile çok ciddi bir hesaplama platformu sunan NVIDIA, bu işleme kapasitesinin sonuna kadar kullanılabilmesi amacı ile geliştirdiği CUDA SDK'sı ile PhysX'ı entegre etmeyi planlıyor.
Bu alandaki ilginç bir gelişme de geçen senenin 4. çeyreğinde AGEIA'nın en büyük rakibi olan ve Half Life 2, Company of Heroes, Starcraft 2 gibi iddialı oyunların kullandığı fizik motorunu üreten Havok firmasını Intel'in satın alması ile yaşanmıştı. GPU'lar üzerinde fizik işlemleri yapmak için geliştirilen Havok FX'de satıştan kısa bir süre sonra iptal edilmişti.
Şimdi orta vadede birbirine alternatif 4 tane yüksek kapasiteli ve oyunlara yönelik hesaplama sunan platform/oluşum var:
1. Playstation 3 üzerindeki IBM'in CELL'i + NVIDIA
2. Intel Larrabee
3. AMD'nin ATI'ı evliliği ile oluşan AMD Fusion
4. Standart CPU + NVIDIA (?)
Bu gelişmeler sonucunda NVIDIA CPU üreticileri ile flörtünü devam ettirebilir mi, yoksa yalnız mı kalır sanırım zaman gösterecek ancak oyunlarda yapılan hesaplamalardaki kendi üzerine düşen payı arttırmaya çalışan NVIDIA'nın yeni nesil işlemcilerine ekran kartı demek mümkün olmayacağa benziyor :)
NVIDIA'nın kendi sitesinden yaptığı açıklamaya göre AGEIA'ı satın aldı.