SDL, Animasyon ve Linux Oyun Programlama

0
FZ
GNU/Linux altında oyun programlamak istiyorsunuz öyle değil mi? Ama "nereden başlasam, nasıl anlatsam, hangi kitaplık, vs." şeklinde kara kara düşünüyorsunuz. Düşünmeyin, okuyun ve deneyin!
Şu anda Blizzard firmasında oyun geliştirme uzmanı olarak çalışan Sam Lantinga önderliğinde geliştirilen Simple DirectMedia Layer (SDL) güçlü, ticari rakipleri ile rekabet edebilecek olgunluğa erişmiş ve platform bağımsız (Linux, Windows, BeOS, MacOS Classic, MacOS X, FreeBSD, OpenBSD, BSD/OS, Solaris, ve IRIX) bir oyun geliştirme kitaplığı. Bu kitaplık ile 40´ın üzerinde oyun projesi yazıldı ve diğer platformlardan Linux'a aktarıldı (Buna ödül kazanmış olan Civilization: Call To Power Linux portu dahil). SDL´nin çalışması için grafik ekrana sahip bir PC ya da PDA yeterli (bir de üzerinde bir işletim sistemi olsa fena olmaz ;-)

SDL ile ilgili resmi belgeleri okumaya buradan başlayabilirsiniz. Bu da yetmezse kullanıcılar tarafından detaylı olarak yorumlanmış dokümantasyon kütüphesine de buradan erişebilirsiniz. SDL, bünyesinde SDL_image, SDL_net, SDL_mixer ve SDL_ttf çok işe yarar kütüphaneleri de barındırmaktadır. Kütüphanenin doğal programlama dili C/C++ olmakla birlikte Ada, Eiffel, Java, Lua, ML, Perl, PHP, Pike, Python ve Ruby gibi dillerle de kullanılabilir.

Açık kodlu ve serbest SDL ile kapalı kodlu DirectX teknolojilerini kıyaslayan güzel bir makaleyi de burada okuyabilirsiniz.

Bu arada hazır yukarıda Perl lafı geçmişken herhalde şu kitap da ilginizi çeker : Games, Diversions & Perl Culture.

Bol `hacking´ dolu günler dilerim...

Görüşler

0
mentat
oyunyapimi [www.oyunyapimi.org] sitesinde de surada [www.oyunyapimi.org] benzer bir makale yayinlanmisti.

SDL bu arada bana pek de DX'in ciddi bir rakibi gibi gozukmuyor. En azindan ticari ve ciddi projelerde boy olcusebilecek kapasitede degil henuz, ama iyi ki var tabi. Ancak gunumuzde, linux'cular kizsa da SDL de, Linux'da oyun sektoru de "naif" seviyede. Nedenleri ayrica tartisilir tabi.

Bir de ikisini karsilastirmak cok guc (karsilastiran yazida da bana karsilastirmadan cok SDL'den bahsediyor gibi geldi). Platform ustu olmasi gereken en onemli kisim bence grafik kismi oyunlarda. Ve zaten bu da SDL tarafindan degil OpenGL tarafindan saglaniyor SDL icinde de. Muzik-ses, pencere acma, ag baglantisi, girdi vs gibi isleri daha hafif yontemlerle de yapmak zaten mumkun. (wrapper classlarla) Asil kirilamayan oyun endustrisindeki DX Graphics (eski D3D) hegamonyasi, oyunlarin yuzde 99'u artik DX ile yaziliyor artik. Carmack haric, ciddi bir GL kullanicisi yok.

Sahsen DX kullanmiyorum ve GL'ciyim ama gercekleri de gormek lazim, GL'de bir versiyon atlamak icin yillarca bekliyorsunuz, shader teknolojisi aldi basini gidiyor, GL 2.0'da gelecek olan glSlang (shader dili) en erken bir yila cikacak. DirectX9 ile bu geldi bile (HLSL). Neyse, sizleri daha fazla kizdirmadan susayim ben.
0
FZ
Teknik bir yorum değil de buradaki yazışmalara dair bir yorum yapmak istiyorum.

Denmiş ki:
Neyse, sizleri daha fazla kizdirmadan susayim ben.

O nasıl söz! FM sitesi her türlü derinlemesine teknik tartışmaya ve bilgi paylaşımına açık ve bunu destekleyen bir sitedir. Burada ciddi teknik tartışmalar vakti zamanında bir hayli olmuştur ve gene olacaktır. Zaman zaman sert ve heyecanlı bir üsluba sahip olabilen bu tartışmalardan kendi adıma çok şey öğrendiğimi ve bilgi yoğunluklarından ötürü de zevk aldığımı söyleyebilirim.

Bu yüzden lütfen bu şekilde düşünmeyiniz. Buradaki her türlü makale her türlü eleştiriye açıktır, yeter ki eleştiren, tıpkı sizin yaptığınız gibi argümanlarını madde madde ve somut bilgilere dayanarak ortaya koysun.

Verdiğiniz bilgiler için teşekkür eder, FM sitesine daha detaylı ve yoğun şekilde katkıda bulunmanızı dileriz.

(FZ: Sezar´ın hakkını Sezar´a vermekten gocunmayan editör).
Görüş belirtmek için giriş yapın...

İlgili Yazılar

En iyi online ASP oyun! Bedava!!

Evil_Empire

Planetarion diye bi olay var, binlerce kişinin üye olduğu ASP ile yazılmış, text based bir strateji oyunu. Oyunu 2-3 aydir falan oynuyorum, ilk başlarda sıkılmıştım ama şimdi oldukca iyi...

Oyun birkaç ayda bir yeniden başlıyor. Herhangi bir işlem (bina, gemi, ar-ge vb.) en az 4 saat sürüyor. Yapılmasi 72 saat süren işlemler de var.

Planetarion'da tek bir gezegen ile işe başlıyorsunuz, daha sonra astreoidleri ele geçiriyorsunuz vs... Strateji sevenlerin bir göz atmasını öneririm. www.planetarion.com

Artık Türkiye`de de bir oyun firması var

redogre

Artık Türkiye'de yeni bir oyun firması var. Adı Momentum. Geçen hafta Hürriyet insan kaynaklarında çıkan bir haber sonucu varlığını öğrendiğim bu firma 3d Modeler and Artist ve C++ Programmer arıyormuş. CV göndermek isteyenler için adres "momentum@e-kolay.net".

Maalesef firmanın bir web sitesi yok!

2 Oyun Haberi

redogre

Oyunlardan ilki Türk yapımı amatör bir oyun, grafikler basit, konu basit ama ben bitirene kadar oynadım açıkçası. İsmi "Hell of Fear"

Bu oyun hakkında daha detaylı bilgi ve yapan arkadaşın yorumlarıysa LEVEL dergisi forumunda.

İkincisiyse FM de 2005'in en iyi on bağımsız oyunu! haberinde geçen New Star Soccer 3. Bir gecede 4 saatimi çalan bu oyun gözden kaçsın istemedim. Sadece bir futbolcuyu yönettiğimiz bu futbol similasyonu inanılmaz keyifli. Oyuncunun idmanından özel hayatına kadar herşeyini yönettiğimiz oyunda Sensible Soccer tadında ki maç bölümlerinde de oyuncuyu biz yönetiyoruz. Arcade ve simülasyonun harika bir bileşimi.

'Battle for Wesnoth 1.0' çıktı

anonim

Battle for Wesnoth (Wesnoth için Savaş) modern strateji oyunları arasında az rastlanan türden bir sıra tabanlı fantazi strateji oyunudur. 3 yıllık bir çalışma sonunda geçtiğimiz günlerde 1.0 sürümü yayımlanan oyunda elfler, cüceler, ejderhalar gibi ırklardan birini seçip ordunuzu kurmanız ve rakiplerinizi en kısa zamanda yenmeniz gerekli. Oyunun MP desteği mevcut ve şimdiden büyük bir oyuncu kitlesi oluşmuş durumda. 1.0 sürüm notları Türkçe çevirisini haberin devamında bulabilirsiniz.

Nintendo da Microsoft gibi yeni oyun konsolunun çıkış tarihi ve fiyatını duyurdu

sidar

Microsoft'un XBox haberlerinden sonra, Nintendo da yeni oyun konsolu Game Cube'un piyasaya çıkış tarihi ve çıkış fiyatlarını duyurdu. Buna göre Nintendo Game Cube 199$ gibi rekabetçi bir fiyattan 5 Kasım 2001'de piyasaya sunulacak, ve tüm oyunlar sabit 49.95$ fiyata sahip olacaklar. 199$ gibi çok ekonomik bir fiyattan satılacak Nintendo, bakalım Microsoft'un XBox'una kafa tutarken Türkiye'deki silik halinden de kurtulabilecek mi...
url: http://www.nintendo.com