ASUS oyunlarda hile yapan ekran kartı sürücüleri çıkartıyor!

0
larweda
Tayvan bilgisayar parçaları üreticisi ASUS, ki en çok anakartları ve ekran kartları ile tanınır, uzun zamandır eleştirilen online oyunlarda hile yapmaya yardımcı olan yeni görüntü kartı sürücülerini piyasaya sürdü. Özellikle Half-Life, Quake gibi First-Person Shooter (Birinci şahıs vurucu :-)) oyunlarda, gölgeleri kapatma, duvarların içini görmek gibi taktik avantaj sağlayacak hilelerin sürücü seviyesinde yapılmasına olanak sağlayacak ekran kartı sürücüleri, online oyun topluluklarının tepkisini çekiyor.
Hali hazırda mevcut online oyunlarda da yazılım seviyesinde bir takım hileler yapılabiliyor, özellikle Quake için oyuncuların yarattığı şaşırtıcı hileler var, mesela oyuncunuzun görüntüsünü bir ilkyardım çantası, yedek şarjör ya da bir ufak noktacık haline getirerek kamufle olmak, ya da düşmanların elbiselerini bembeyaz yaparak onların kamufle olmasını engellemek gibi. Bu tarz hileler oyunlardaki güvenlik yamaları ile ya da online sunucularındaki tarayıcılarla engellenebiliyor. Ama sürücü seviyesindeki hilelerin bu şekilde engellenmesi neredeyse imkansız gibi.

Kimi oyun sunucuları ASUS ekran kartı kullanıcılarının oyunlara girmesini engellemenin bir çözüm olabileceğini söylüyor, ama bu da belki milyonlarca dürüst oyuncunun haybeye zan altına girmesine sebep olabilir. Aslında önerilen en güzel çözüm, bütün online oyunseverlerin ASUS`a protesto mektupları artması ve kendince bir pazarlama stratejisi geliştirmiş olan firmanın geri adım atmasının sağlanması. Online oyun ruhunu öldürebilecek olan bu tarz bir gelişmeye cenı gönülden karşı olmayacak gerçek bir oyunsever de bulunamaz herhalde.

Görüşler

0
anonim
Yaklaşık olarak bir yıl kadar önce bu konuda haberler çıkmıştı. Dahası şu anda NVIDIA chipsete sahip grafik kartlarında şu anda bu numaraların birçoğu mümkün (Quake veya Unreal gibi opengl oyunlarda) program vasıtasıyla, gölgeleri kapatmak, duvarları wireframe ya da şeffaf hale getirmek gibi. URL`i bulunca onu da gönderirim.
Görüş belirtmek için giriş yapın...

İlgili Yazılar

Eski Level Ekibinden Yeni Dergi: Oyungezer

zekzekus

Bilgisayarımın olmadığı zamanlarda bile takip ettiğim bir dergiydi Level. Yazarların samimi, sıcak ve mizahi üslubu, doyurucu içeriği ile hediye verdiği CD'lerin ağırlığı derginin ağırlığından fazla olan oyun dergilerinden ayrı bir yeri vardı.

Kabusta Kaybolmak Çıktı!

anonim

Türk yapımı bir korku/macera oyunu olan Kabusta Kaybolmak çıktı.

Ahmet "CoolBlue-Gord10" Keleş'in geliştirdiği oyunda Karabalta adındaki bir kasabanın ormanında kamp yaparken kaybolan 3 genci araştıran bir dedektifi canlandırıyoruz.

World Of Warcarft Çinde Sınırlandırıldı

anonim

Dünyanın en büyük MMO ailesine sahip olan WoW [4 milyondan fazla sattı] , Çinli oyuncuların kendini fazla kaptırıp hayati tehlike yaşamamaları için , günlük oynama süresinde sınırlamaya tabi tutuldu.

Çinli oyuncuların kendini oyunlara fazla kaptırdığı malum. Uygulamada dünyada bir ilk sayılabilir. Kaynak http://www.turktekno.net

Tenebrae: Doom 3 algoritmaları ile çalışan Quake

conan

Charles Hollemeersch, Quake oyununu, şu anda geliştirilmekte olan Doom3 motorunda kullanılan bazı algoritmalarla yeniden yazmaya ve geliştirmeye koyulmuş. Projeye de Tenebrae adını vermiş. Oyunun sayfasında şu anda çalıştığı iddia edilen bir binary ve kaynak kodu mevcut. PIII600, 64 MB RAM, GeForce 2 MX, Quake1 (Shareware olanını da destekliyor!) ve water vissed maps gerekiyormuş (water vissed maps (wvs) nedir en ufak fikrim yok! Ama eğer wvs yoksa zaten o seçeneği konsolda "gl_watershaders 0" diyerek kapatabiliyormuşsunuz) Sayfada ayrıca oyun görüntüleri ve teknik dökümanlar da mevcut.

Ben ne yazık ki şu anda deneyemedim, çünkü işyeri bilgisayarımda çalışmayacağından eminim :) Eve gider gitmez ilk işim kurmak olacak :) Daha önce deneyenler olursa bir not düşsünler ;)

Türkiye'nin ilk OYUN geliştirme merkezi ODTU Teknokent'te açılıyor.

ozansener

Oyun teknolojileri, simulasyon yada animasyon alanlarından her hangi biri hakkında iş fikriniz varsa, kendinizi geliştirmek istiyorsanız yada yeni başlamak istiyorsanız, 12 Mart' 12:40 daki lansmanımıza bekleriz.