Prototype Javascript Framework

0
tongucyumruk
Web bir uygulama geliştirme platformu olarak kendini kabul ettireli çok oldu. Şimdi Web 2.0 gibi konuar tartışılırken web'in her geçen gün artan popülerliği yanında gerçekleştirilmesi gitgide zorlaşan kullanıcı taleplerini yanında getiriyor. İnsanlar her geçen gün daha etkileşimli, daha hareketli web uygulamaları istiyor. Bu durumun her geçen gün programcıları daha fazla yorması sonucunda bugün ulaştığımız noktada artık JavaScript ile yazılmış etkileşimli web uygulamaları geliştirmeyi kolaylaştıran altyapı yazılımları da ortaya çıkmaya başlıyor. İşte Prototype Javascript Framework'te bu amaçla ortaya çıkmış bir altyapı yazılımı.
Aslında Prototype tek başına aşırı gelişmiş ve her işi yapmaya muktedir bir yazılım değil. Prototype'ı diğer benzerlerinden ayıran önemli bir özellik çevresinde gelişmeye başlamış olan diğer yazılımlar sayesinde sunduğu geliştirme imkanları. Halihazırda Ruby On Rails ile yapacağınız sunucu tabanlı yazılım geliştirme çalışmalarınızda Prototype'tan direkt olarak faydalanmanız mümkün.

Prototype'ı kullanan diğer bir önemli uygulama ise Rico. Rico tamamen istemci tarafında çalışan, JavaScript ile web sayfanızdaki görsel öğeleri düzenlemenizi sağlayan AJAX destekli bir JavaScript kütüphanesi. Bu sayede AJAX'ın sağladığı dinamik olarak sayfa içindeki verileri güncelleme becerisini görsel olarak daha çekici hale getirmeniz mümkün olabiliyor. Rico sayesinde web sayfalarınızın içeriği daha hareketli biçimde sunuluyor.

Sunucu tarafında Ruby On Rails, istemci tarafında Rico ve bu ikisinin ortak noktası olan Prototype Javascript Framework sayesinde yakında oldukça ilginç web uygulamaları göreceğiz gibi...

Görüşler

0
butch
Rico demoları pek acaipmiş.
Görüş belirtmek için giriş yapın...

İlgili Yazılar

Yapay Zeka Üstadı Sizlere Ömür

FZ

Klasik bir YZ programı olan "Parry"nin yaratıcısı Dr. Kenneth Mark Colby 81 yaşında hayata gözlerini yumdu.

Yale Üniversitesi'de tıp eğitimini tamamlayan, Amerikan Ulusal Zihin Sağlığı Enstitüsü'nde araştırmacı olarak çalışan ve Stanford Üniversitesi'nde de bilgisayar bilimleri profesörü olarak çalışan Colby, "Parry"yi, 1971 yılında Joseph Weizenbaum'un öncü diyalog programı "Eliza"dan yola çıkarak hazırlamıştı. Eliza sisteminden farklı olarak Colby'nin yazılımı kendi konularını önerebiliyor ve diyalog esnasında karmaşık kişilik kalıplar sergileyebiliyordu.

Ruby On Rails ve J2EE Üzerine developerWorks Makalesi

neikos

IBM developerWorks adresinde Rails ile J2EE mimarilerini karşılaştıran yeni bir makale yayınlandı. Makale, Rails ile Tomcat + Struts + Hibernate'den oluşan bir J2EE mimarisini karşılaştırıyor.

Özellikle J2EE'ye aşina olan ve Rails ile ilgili bilgi sahibi olmak isteyenler için yararlı bir makale.

Koç Üniversitesi ACM ve ACM-W Organizasyonuyla Programlama Yarışması

coskung

Koç Üniversitesi ACM ve ACM-W öğrenci birlikleri, 5-6-7 Temmuz 2012 tarihlerinde İstanbul Geneli Programlama Yarışması düzenliyor

Yazılım Geliştirmede Kodlama Stili ve Gösterimin Önemi

maat

Bu yazımızda program yazımında kodlama stilinin öneminden bahsedeceğiz. Geliştirilen yazılımlarda bulunması gereken özelliklerden birisi de "okunabilirlik"tir. İyi bir program sadece yazan kişinin baktığında neyin, nerede nasıl yapıldığını ya da değişkenlerin türlerini anlayabildiği program değil, aksine, kullanılan dilin genel kabul görmüş yazım kurallarına uygun olarak hazırlanmış adeta bakıldığında "şiir gibi okunabilen" programdır. Yazımızın bundan sonraki bölümlerinde kullanılan çeşitli stilleri anlatarak ve örneklerle destekleyerek konumuzu daha da açacağız. Ancak konunun genişliği sebebi ile ancak anahtar noktalara değineceğiz. Anlatılanların daha geniş açıklamaları için kaynaklara bakılabilir.

Açık Kodlu Özgür Bir Yazılım Projesi: FlightGear Uçuş Simülatörü

FZ

1995 yılında havacılık simülasyonları konusunda uzmanlaşmış Curtis Olson isimli bir mühedis Microsoft Flight Simulator´a bir eklenti (add-on) yapmaya çalışırken vaktinin büyük bir kısmını asıl iş yerine bu yazılımın dosya formatlarını, iç yapısını, işleyişini, vs. anlamak için enerji harcayarak geçirdiğini fark etti. Ve kendine şöyle dedi: Oturup kendi uçuş simülatörümü yazmaya başlasam, bunu açık kodlu ve GPL lisanslı olarak kamuoyuna sunsam ve sonra...

Olson´un bu çabası ABD´de çılgın bir mühendisin delidolu idealizmi olarak algılanmadı tahmin edebileceğiniz gibi. Proje başladıktan kısa bir süre NASA´daki uzay mekiği programının önemli mühendislerinden biri olan Jon Berndt de projeye destek vermeye başladı. Bu katılımı takiben, bir başka mühendis Tony Peden de projeye katılmakta tereddüt etmedi. Ve gerisi büyük hızla geldi.

FlightGear isimli bu özgür yazılım projesine destek veren deneyimli programcı ve mühendislerin yaş ortalaması 35´in üstünde. Hepsi de kendi alanlarındaki mühendislik ve fizik konularında usta isimler. Geliştirdikleri sistem uç noktadaki havacılık mühendisliği modellerini, grafik (OpenGL) ve ağ programlama tekniklerini kullanıyor. Herkesi sistemlerini incelemeye ve katkıda bulunmaya davet ediyorlar.