Fluxbox: Blackbox`dan da öteye

0
sundance
Kimin hangi pencere yöneticisini ya da text editörü tercih ettiği nispeten `dinsel` bir konudur, kolay kolay başkasının tercihini değiştirtemezsiniz. Ama yine de bahsetmeden geçemeyeceğim Fluxbox çooook güzel :)

Çok şık bir web sitesine sahip olmanın yanısıra, başta Blackbox taraftarlarına :) hitap etmekle birlikte, dört dörtlük, çok başarılı bir pencere yöneticisi. Blackbox`ın bütün iyi özelliklerini almış, yanına özel tuş komutları, tab özellikleri vs. gibi bir çok pratik özellik getirmiş, dahası dockapplar ve KDE programları da destekeniyor. Bence bir deneyin. Bu arada vi rules :)
x

Görüşler

0
m1a2
Doğruya doğru... Adamlar iyi iş çıkartmışlar. Bak ben demiştim, bu BB`nin programcısı şu an QT üzerinde çalışıyo diye. Fakat açık yazılım bu yani. Conan`ın da dediği gibi bayrağı bi başkası almış ve koşuya devam etmiş. `keygrabber`ı çok hoş buldum doğrusu: ne de olsa damardan shortcut`çıyız :) Ama ben WindowMaker`ımı bırakmıycam. Hele 0.8`deki `Added real appicon sharing (apps of the same kind will have a single shared appicon)` yeniliğinden sonra. Bi de şöyle gelişkin bir `keygrabber` koysalar... Bu arada shortcut`çılar için tüm zamanların en baba programına ithafen, bak ben de söyliicem: vi rules ;)

P.S. Shortcut dedik aklıma geldi. Benim türümde VI sapıklarının en mühim derdi: `acaba ne yapsam da şu işi en kısa iki-üç tuş vuruşuyla halletsem?` gibi masum bir soruyla başlayan ve bir süre sonra aracı amaç haline getiren verimlilik arayışlarıdır. Derde çare bi link biliyorum. Eğer daha önce görmemişseniz buraya tıklayın ve arkanıza yaslanarak keyifle okuyun. Hatta okumakla yetinmeyin ezberleyin :) Hayatın anlamını merak edenler için bi de şu: VIM 6`da `:h 42`
0
anonim
Keyfin yerinde olmali sundance, BB i gelistiren birileri cikti cunku. Editor konusunda ise tek soyleyecegim, hayat bir editor ogrenmek icin fazla kisa, ve de MC rules . Gercekten..
0
anonim
ben hala vi'yi bir turlu ogrenemedim ona yaniyorum
neyse bence en iyi/kullanisli editor jed
ve file browser olarak mc'den iyisini daha gormedim

ama su fluxbox cidden cok ilgimi cekti
hele su group olayi mukemmelmis...
0
urxalit
Bu arada eski wordstar tuşlarıyla ve güzel blok özellikleriyle joe´yu tavsiye ederim.
0
anonim
Fluxbox i denedim ve gercekten hosuma gitti. Tesekkurler sundance. Ayrica gelistirme ortaminin Slackware olmasi ve sitesinde Slackware tgz binary paketinin de sunulmasi ayrica sempati arttiran faktorler. En kisa zamanda Gnome destegi de eklenirse muthis olur.
0
anonim
bb rullaa !
Görüş belirtmek için giriş yapın...

İlgili Yazılar

Themes.org Freshmeat.net Altında Açıldı!

anonim

themes.org en sonunda freshmeat.net çatısı altında açıldı. Aslında bu kadar olayın ardından böyle bir şey olması kaçınılmazdı...
Nasıl olaylar mı; server'in login'leri kabul etmemesi, haliyle theme upload'u yapılamaması, sayfanın çok yavaş açılması ve vs vs...
Kısacası fm büyüklüğünü gösterdi ve ver onu bakiyim dedi biraz ;) Konu hakkında ayrıntılı bilgi için freshmeat.net'deki habere yada themes.org'a bakabilirsiniz.

XFree86 4.1 çıktı

tongucyumruk

Linux (ve daha birçok unix çeşidi) altında en çok kullanılan grafik ortamı XFree86'nın son sürümü 4.1 çıktı. Şu an sadece kaynak kodu mevcut ancak 1-2 güne kadar da binary versiyonlarının hazırlanacağı kesin. Sourceforge'dan download edebilir, Readme dosyasına da buradan ulaşabilirsiniz.

Gnome 2.0 Alpha hazır

anonim

Gnome 2.0`ın alpha sürümü dün itibari ile hazır hale geldi. Fakat bu sürüm son kullanıcıdan ziyade yazılım geliştirenlere hitap ediyor, ve Gnome1.X üstüne kurulamıyor. Yine de Gnome 2.0 alpha`yı alıp test edebilirsiniz. İndirmek için: ftp://ftp.gnome.org

Klavye canlısı pencere yöneticisi!

cazz

Ion! ;-) Ion : kesinlikle çok kolay kullanımı olan ve eliniz fare'ye değmeden rahatça kullanabileceğiniz, oldukça HAFİF bir window manager!

Açıkçası her uygulama ve herkes için çok pratik olacağını savunamam! Ama ben beğendim tavsiye ederim! En ilginci şu : Hiçbir zaman pencereleriniz üst üste binmiyor! olur mu canım öyle şey, çekilmez öyle de diyebilirsiniz.DURUN! Bir deneyin derim! ;-)

(bkz. ion)

Fluxbox dökümanı

warex

Fluxbox pencere yöneticisinin kurulum ve konfigürasyonunu anlatan, örnek konfigürasyon dosyalarının da bulunduğu bir döküman hazırladım.
İçerisinde "terminal emülatörü, dosya yöneticisi vb. olarak ne kullanabilirim?" sorusunu cevaplamaya yönelik bir bölüm de var.