Oyunun programlama dili C++ ve JAVA'yı andırıyor. Houston her yeni görevde sizin işinizi kolaylaştıracak kodları, programları gönderiyor ama ayyy bu ne salak bir program ben oturur çok daha iyisini yazarım derseniz hodri meydan ;-)
Küçük bir kod parçasına göz atmak gerekirse:
object item;
item = Radar(Titanium);
goto(item.position);
grab();
Mesela yukarıdaki kod parçasını eğer bir taşıyıcının içine yerleştirip çalıştırırsanız taşıyıcınız kendi kendine gidip Titanium blokunu buluyor ve onu yüklüyor. Laf aramızda içinde kod yazdığınız editör basit görünümlü olmakla birlikte epey fonksiyonel ve şirin. Debugging bakımından da pek çok özellik sunuyor (mesela program çalışırken içine girip değişkenlerin değerini inceleyebiliyorsunuz!).
Yepyeni bir 3 boyutlu, gerçek zamanlı strateji ve macera oyunu COLOBOT eminim en oyun meraklılarını olduğu kadar programcıların ve nesneye yönelik programlamayı öğretmeye çalışanların da ilgisini çekecektir.
Dünyadan havalanıp gezegenden gezegene, maceradan maceraya koşarken, grafikleri oldukça tatlı ve eğlenceli olan bu oyunda ister bütün hareketlerinizi ve araçlarınızı (taşıyıcılar, ateşleyiciler, radarlar, vs.) manuel olarak klavye ve mouse ile kontrol edin isterseniz de bunları nesneye yönelik bir programlama dili ile programlayın ve çayınızı yudumlamaya doğru emin adımlarla ilerlerken içinizden "program işler el öğünür" diye geçirin ;-)
Dünyadan havalanıp gezegenden gezegene, maceradan maceraya koşarken, grafikleri oldukça tatlı ve eğlenceli olan bu oyunda ister bütün hareketlerinizi ve araçlarınızı (taşıyıcılar, ateşleyiciler, radarlar, vs.) manuel olarak klavye ve mouse ile kontrol edin isterseniz de bunları nesneye yönelik bir programlama dili ile programlayın ve çayınızı yudumlamaya doğru emin adımlarla ilerlerken içinizden "program işler el öğünür" diye geçirin ;-)