Beta olmak ya da olmamak

0
redogre
Ya da bir projeyi Beta olarak yayınlarken yapılmaması gerekenler.

Malum Fm wars büyük bir gazla yayına başladı ama birçok hata yüzünden haftalardır oynayan yok. Ben kısaca yaptığım hataları sıralayacağım, eksik gördüklerinizi eklersek şahane bir "Ne yapmalı ne yapmamalı" olabilir...

1- İnsanlar görmek ister, gelecekte ne kadar "cool" özelliklere sahip olacak bir projeniz olması bu özellikler gözükmüyorsa ancak insanların ilgisini kısa bir süre çekebilir.

2-Güvenlik herşeyden önemlidir. Nasıl olsa iki güne hallederim diye yayınladığınız beta 24 saat içinde kırıldıktan sonra kullandığınız sistem/alt yapı/dilin bu güvenliği %100 sağlayamadığını öğrenirseniz kilitlenip kalabilirsiniz.

3-Her seferinde küçük güncellemeler başta ilgi çekici olabilir ama bir yerden sonra kullanıcı "yeni" şeyler görmek ister.

4-Daha tam sürümü yayınlamadan kullanıcıları sıkarsanız sonuçta gerçekten büyük bir şey yapmanız gerekir.

5-Bence sonuncusu ve en önemlisi, bütün bu şartlar kullanıcıları bezdirirken, sonunda sizi de bezdirip projeden soğutursaaa... İşte o zaman vay halinize.

Not: Ben fmwars dan sıkılmadım, gerçekten büyük değişiklikler yapmayı planlıyorum, sadece iş yoğunluğu, ve programın daha kararlı olması için baştan yazmaya başlamamdan dolayı bir durgunluk içinde.

Görüşler

0
yilmaz
oyunun ne kadar kaliteli kodlandığı veya ne kadar güvenli olduğundan ziyade oyunun oynanışı ve sunuluşu önemli. mesela oyunun hangi tuşlarla oynandığı yada hangi versiyonu olduğu direk karşımıza çıkmamalı zaten boyle bir oyunun joystickle oynanmayacağı ortada. bir buton koyarsınız isteyen butona tıklar nası oynanacağını öğrenir. bunun yerine ilgi çeken bir resim koyarsınız. mesela uzay gemisimidir nedir o şey onun önden görünümü, belki içinde kafayı sıyırmış bi rpenguen. oyundaki kahramanın biz olmadığını hissetmedikten sonra pek de oynamak istemez kimse.
0
redogre
ASlında benim amacım oyun bazlı değil program bazlı bir yazıydı. Konu oyun olunca birçok farklı parametre giriyor işin içine..
Görüş belirtmek için giriş yapın...

İlgili Yazılar

RegExPad

auselen

Eğer kadim bir windows kullanıcısı iseniz düzenli ifadeler (regular expressions) konusu size her zaman yabancı gelmiş olabilir. Uygulama geliştirirken (örneğin web uygulamaları) ya da metin işlerken oldukça işinize yarayabilecek bu konuda biraz pratik yapmak için küçük bir kum havuzu ister misiniz?

Python : iyidir - o kadar

gencbeyin

Proglamlama bilgisi olmayan biri için öğrenmesi kolay, öğrendikten sonra ise diger dillere geçiş olanağı olan Python hem hızlı geliştirme için kullanılabilen bir script dili, hem diğer bütün programlama stillerini ihtiva eden bir bilgisayar kültürü antolojisi gibi.
Mesela eski alışkanlıkları Lisp türü fonksiyon bazlı programlama için uygun tanımlamalar içermektedir. Aynı zamanda OO yani obje bazlı programlama için de elverişlidir. Son olarak perl tipi sıralayan türden programlama da yapılabilir. Bütün bunları python öğrenirken yeni baştan tekrar edebilirsiniz.

Açık Kodlu Özgür Bir Yazılım Projesi: FlightGear Uçuş Simülatörü

FZ

1995 yılında havacılık simülasyonları konusunda uzmanlaşmış Curtis Olson isimli bir mühedis Microsoft Flight Simulator´a bir eklenti (add-on) yapmaya çalışırken vaktinin büyük bir kısmını asıl iş yerine bu yazılımın dosya formatlarını, iç yapısını, işleyişini, vs. anlamak için enerji harcayarak geçirdiğini fark etti. Ve kendine şöyle dedi: Oturup kendi uçuş simülatörümü yazmaya başlasam, bunu açık kodlu ve GPL lisanslı olarak kamuoyuna sunsam ve sonra...

Olson´un bu çabası ABD´de çılgın bir mühendisin delidolu idealizmi olarak algılanmadı tahmin edebileceğiniz gibi. Proje başladıktan kısa bir süre NASA´daki uzay mekiği programının önemli mühendislerinden biri olan Jon Berndt de projeye destek vermeye başladı. Bu katılımı takiben, bir başka mühendis Tony Peden de projeye katılmakta tereddüt etmedi. Ve gerisi büyük hızla geldi.

FlightGear isimli bu özgür yazılım projesine destek veren deneyimli programcı ve mühendislerin yaş ortalaması 35´in üstünde. Hepsi de kendi alanlarındaki mühendislik ve fizik konularında usta isimler. Geliştirdikleri sistem uç noktadaki havacılık mühendisliği modellerini, grafik (OpenGL) ve ağ programlama tekniklerini kullanıyor. Herkesi sistemlerini incelemeye ve katkıda bulunmaya davet ediyorlar.

Lego MindStorms Uzaktan Kumanda Projesi

FZ

Lego MindStorms setlerinin en büyük dezavantajlarından biri, RCX'de bulunan hafızanın (32 KB) ileri düzey projeler geliştirmek için yetersiz olmasıdır. Bu sorunu önlemenin yolu ise RCX'de çalışması planlanan algoritmaların bilgisayarda çalıştırılıp, algoritmanın çıktısı olan motor, sensör hareketlerinin RCX`e gönderilmesidir.

Lego MindStorms Setlerinin bu amaç için kızıl ötesi donanımı ve LeJOS'un Lego Kulesi ile RCX arasında haberleşmeyi sağlayan APIleri mevcuttur fakat haberleşme için kızıl ötesinin kullanılıyor olması kısıtlayıcıdır çünkü kızıl ötesi haberleşmesi 1-2 metre mesafe ile sınırlı kalmakla beraber kızıl ötesi alıcı/verici ledlerinin birbirlerini görme zorunluluğu olmaktadır.

Javacılar İşleri Neden Zorlaştırıyor? (Ya da Perl, Haskell ve Lisp Üstüne)

FZ

Değerli FM üyelerinden ve editörlerinden Recai Oktaş ile programlama dilleri üzerine yazışırken bazı enteresan yazılarla karşılaştım. Konu dillerin bir araç olarak kullanımından bir kültür olarak nasıl bir bakış açısı sunduklarına geldi.

Söz gelimi 5 yılı aşkın süredir Java kodlayan, Java ile ilgili 2 kitabı bulunan ve Jakarta Struts projesinde aktif katılımcı olan James Turner'ın Why Do Java Developers Like to Make Things So Hard? başlıklı yazısı ilk paragraftaki duruma güzel bir örnek teşkil ediyordu. Turner kendince basit olan bir işi, FTP ile dosya yollamayı şifreli hale getirme işini Java ile yapmaya çalışmış ve ciddi bir karmaşa ile karşılaşmıştı. Aynı işi daha az deneyimli olduğu Perl ile yapmaya kalktığında ise...