Ben bilgisayarımı kurcalamıyorum !!! diyorsanız

0
redogre
Bu yazıya bir göz atın.

Bir süredir "Artık bilgisayarımı açıp kurcalamaktan sıkıldım, efendi efendi oturup işimi yapacağım" diyordum taa ki o güne kadar....

Efendim, benim ekran kartım yandı, bende bir süre eski bir kartla idare ettikten sonra bilgisayar ürünü satan arkadaşlarımdan yeni bir ekran kartı aldım, geçici olarak kullandığım kartı da onlara iade edip hevesle eve döndüm.
Bilgisayarı uzun zamandır ilk defa açtım, ekran kartını taktım veee.. Evet o ekran kartı bulunamadı sinyali. Kasayı yan yatırıp iyiice ittirdim, tamam bu sefer sinyal yok ama o da ne! Ekran daha ilk ekranda saçma sapan karakterler gösteriyor. Birkaç kez uğraştıktan sonra arkadaşıma telefon edip şu soruyu sordum
-Bööle bööle. Ekran kartının voltajı filan farklı olabilir mi?
- Hayır olm, ekran kartları geriye uyumludur, olmaz ööle şey, oturtamamışındır.

Birkaç kez daha denedim, baktım olmuyo kartın kasaya vidalanan bölümünü söktüm (oturmasına engel mi oluyo acaba diye), yine olmadı. Ben de çıkıp kuzenimin makinasında denedim kartı, canavar gibi çalışıyor....

Sonunda dellenip güç kaynağını, ve boardu kasadan söktüm, herşeyi iptal edip ekran kartıyla dışarda çalıştırdım makinayı.... Voila!! Çalışıyor... Ama bir de şunu fark ettim, hafıza 256 gözüküyor... Hafıza saydırmayı açtım, evet yine 256. Yahu ben bunu 2 aydır (eski 100mhzlik rami söktüğümden beri)128mbla kullanıyorum!!! Rame baktım, aa üzerinde 256 yazıyor.
Tek açıklama çift taraflı ram oturmadığı için 128 okuyo 2 aydır!!!

Herneyse kasayı tekrar monte ettim, amanın yine ekran kartı sapıtıo... Ses kartı ve modemi söktüm düzeldi... Ses kartını taktım, sorun yok. Modemi taktım, ekran yine acaip karakterler gösterio... Herhalde modem boardu aşağı bastırıyor diye modemin panelini söktüm, aynı problem... Kasanın metalini eğdim, yine aynı. Modem boarda girdiği anda, hiç bir noktaya değmese dahi ekran kartı sapıtıyor. Her portta....

Uzun lafın kısası, modemi söktüm, 256 Rame ve yeni ekran kartıma kavuştum ama internetim yok.... Her seferinde üst kata çıkıp dosya mail atıp alıyorum... External modem tek çözüm gibi gözüküyor ama böyle bir çakışma hayatımda ilk defa görüyorum....

Görüşler

0
anonim
Board in markasi ve modeli ne ?

ademo
0
anonim
hahaha cok ilginc... birkac sene once de oyle bir olay yasamistik, abimin bilgisayarinda modem ve mouse [mouse ve modem, artik daha alakasiz olamaz herhalde] cakisiyodu.

bu arada emin degilim ama cakismanin nedeni kartlarin IRQ numaralarinin cakismasi olabilir. eger kartlari farkli slotlara takip denediysen nedenin bu olcaani sanmiyorum ama gene de bir kontrol et istersen.
0
anonim
Modem ile Mouse'un çakışması, eğer mouse'da COM portundan çalışıyorsa olabilecek birşeydir. Ama PS/2 Mouse kullanılıyoduysa ve buna rağmen çakışıyorsa diyecek lafım olmaz :)
0
FZ
FZ der ki:

1) External modem, evet biraz daha pahalıdır belki ama sorunsuzdur, güzeldir, hoştur, göz önündedir, takıp çıkarması, başka yere taşıması, envai çeşit işletim sistemine doğrudan seri port üzerinden tanıtması kolaydır, çocuk oyuncağıdır, zevktir.

2) 2. yorumda denmiş ki mouse ile modem ne alaka valla çok alaka ;-) Eğer sistemde çakışabilecek iki şey varsa o da mouse ile modemdir (en azından eskiden böyleydi, artık daha huzurlu günlerde yaşıyoruz netekim).
0
anonim
mouse ve modemin ikisinin de paralel port''a takilmasindan mi bahsediyosun? olabilir valla dusunmemistim :)
0
AsH
Paralel port değil, Seri Port ;)
0
anonim
Evet ben bu bilgisayarları bir türlü çözemedim!

Askerden bu ayın 4`ünde kurturdum ve evdeyim... Laylaylom derken makineyi açıyım dedim aha o da ne tık yok powerlar tamam bir yumruk ve hareket tamam, takır takır çalışıyor. Derken mail kontrol filan mp3 dinleme zamanı winamp açılıyor, aman allahım o da ne direct sound not cart curt ara tara ses kartı uçmuş tamam olabilir dedik bugun gittim aldım bir tane taktık ettik driverda tamam ne güzel tam tıkla ses yok allahım çıldırmak içten deil biraz kurcalatekrar tak et uğraş (win98 salaklığı diye düşünmekteyim ama) restart attım o da ne açılışda daha win yüklemye başlamadan dahi gözükmüyor :-( yıkıldım uleyn bu aletler neden böyle yapar çözmedim bennnn....

Yaşanmış oyle bir bilgisinir hikayesi...

0
Mayfer
ben bole durumlarda hep kartin markasi neyse sitesine gidip, en yeni driverini yukluyorum. o da olmazsa farkli PCI [ISA''ysa ISA] slotlarina takmayi dene. gene olmazsa buyuk ihtimalle sorun mainboard''da
Görüş belirtmek için giriş yapın...

İlgili Yazılar

Lego Mindstorms NXT

tongucyumruk

Sizin de her yılbaşında size ne hediye alacağını bilemeyen "non-geek" arkadaşlarınız var mı? Eğer varsa, onlara şimdiden iyi haberi iletebilirsiniz. Bilgisayar dünyasındaki pek çok iyi şey (Linux, Dijkstra, Tanenbaum vs...) gibi bu haber de kuzey ülkelerinden. Danimarka'lı Lego firması 1998'den beri bilgisayar düşkünlerinin hayallerini süsleyen oyuncağı Lego Mindstorms'un yeni versiyonunu duyurdu.

VIA da sürücü kodlarını açıyor!

zentoo

Ne oluyoruz yahu, açılan açılana. :-]

VIA zaten çoğu kendi bünyesinde olmayan (freelance) sürücü geliştirenlerin çalışmalarını açık kaynak kod dünyasının kollarına bıraktı. Digitimes daki habere göre VIA toplamda 6 adet core logic vede Pro Savage serisi GPU ların sürücülerinin kaynak kodlarını açmış bulunuyor. VIA nın "core logic"lerindeki bir avantajda güney köprüsündeki network kontrol ünitesi de bu açılmayı kapsamakta.

Kandaki Yakıt Hücreleri

vst

Slashdot'ta bildirildiğine göre, bir Japon araştırma grubu, kanda faaliyet gösteren bir yakıt hücresi geliştirmiş. Glikozdan elektronları çekip çıkartan hücrenin faaliyeti sonrasında toksin de açığa çıkmıyor. Belki de birgün insanları seri bağlayarak küçük bir şehrin elektrik gereksinimi karşılayabilir, ya da paralel bağlayarak, dizüstü bilgisayarımızı kesintisiz kullanabiliriz. İstihdamı arttırmak için başka önerisi olan?

GameBoy ile Web Server?

FZ

Donanım kategorisinde veriyorum ama yazılım mı desem ne desem? Yani şu el kadar oyuncak GameBoy üzerinden çalışan bir web server. Neden, niçin, nasıl? Susuyorum ve derin bir tefekküre dalıyorum ;-)

Elektronik kağıt çok yakında marketlerde...

butch

Daha önce renksizi duyurulan, tamamen yansıma mantığıyla çalışan, haliyle arkasında bir ışık kaynağı gerektirmeyen, sadece görüntü oluşturulurken enerji gereksinimi duyan elektronik kağıtların renklilerini Boston´lu E Ink (Elektronik mürekkep) firması bir konferansta tanıttı ve iki yıla kadar bilgisayar marketlerinde elektronik kağıt kullanan dizüstü ve avuçiçi bilgisayarları göreceğimizin müjdesini verdi. Ayrıntılar için http://www.newscientist.com/.