Bilgisayar yazılımları geliştirmekle yıllardır uğraşılmakta. Son yarım yüzyılda ortaya çıkan bu alanda çeşitli paradigmalar (prosedürel, nesne tabanlı, fonksiyonel, vs) ve çeşitli modeller (code reuse, unit testing, component model, extreme programming, design patterns) ortaya atıldı. Daha çok "Özgür Yazılım'' ile birlikte dağıtık geliştirme yöntemleri gündeme geldi. Tasarım, uygulama ve test aşamalarını kapsayan geniş bir açıdan baktığımızda bize önerilen çeşitli "doğru'' geliştirme yöntemleri var.
Diğer her alanda olduğu gibi dengeli ve sağlıklı bir kavrayışa sahip olmak için doğruların yanında "yanlış'' yöntemler hakkında da bilgi sahibi olmak gereklidir. Bu konuda yaşanmış çok tecrübe olmakla birlikte, yazılı olarak birkaç kaynak dışında ciddi bir eksiklik bulunmaktaydı. Bu makale, ağırlıklı olarak yazılım mühendisliği ile ilgili birkaç Internet sitesinden derlenmiş, daha çok özgür yazılım alanını ilgilendiren bu tür çıkmaz yolları tanıtmaktadır.
Ortak noktaları:
* Çoğu bir problemi çözmek isterken ortaya çıkar
* İlk bakışta harika bir fikir gibi gözükebilirler
* En çok tasarım aşamasında görülürler
* Sizden çok daha üretken ve başarılı grupları batırmışlardır!
Gürer Özen'in Anti-Patterns çevirisinin devamını
burada okuyabilirsiniz.
Üniversitelerde Matlab yerine alternatif olarak Octave kullanılması üzerine güzel bir yazı da hazırlanabilir buradan yola çıkılara.
Bir de m1a2 üstadın bahsettiği bir matematik sistemi vardı, yanılmıyorsam soyut cebir ile ilgili, hatta emacs içine gömülü olarak da mı ne çalışıyordu... Tanıtmak lazım böyle programları der ve kaldığım yerden derin tefekkürüme devam ederim (aslında uykusu olan ama buna ulvi bir kılıf uydurmaya çalışan FZ :-P