Bugün pek çok sanatçı ve tasarımcı paketlenmiş yazılımlar (Photoshop, Illustrator v.s. Adobe serisi) kullanarak görsel ve işitsel iş üretiyor. Bu yazılımlar onları üreten kişiler tarafından tanımlanmış sınırlarda iş üretilmesine izin veriyor, haliyle bu durum birbirini takip eden banal işler üretilmesine sebep oluyor. Oysa üzerinde çalıştığımız bilgisayara bir araç değil de bir medya olarak baktığımızda pek çok yeni düşünceyle karşılaşıyoruz.
Bir medyaya şekil vermek yaratıcı faaliyetin en önemli noktası olduğundan bilgisayara şekil verebilmek onu programlayabilmekten geçiyor. Ancak bir sanatçı veya tasarımcı olarak programlama öğrenmek zaman alan, çoğu zaman da teknik olduğundan uzak durulan bir şey. Bu duruma çözüm aynı şeyleri yaşamış olan ancak emek verip programlama öğrenmiş kişilerin geliştirdiği basitleştirilmiş programlama dillerinden ve ortamlarından geliyor. Bu diller yüksek seviyede (doğal dile yakın) olduklarından kullanması kolay ve çabuk prototip programlar yazmaya, skeçler yapmaya yarıyor. Bu programları deneyip, bir iki saat içinde dinamik görseller programlayabilirsiniz:
Processing
http://www.processing.org
Design By Numbers (Internet üzerinden kullanılabilir)
http://dbn.media.mit.edu
Context Free
http://www.ozonehouse.com/ContextFree
Scriptographer
http://www.scriptographer.com
VVVV
http://vvvv.meso.net/tiki-index.php
Jitter
http://www.cycling74.com/products/jitter
Puredata
http://puredata.info
Supercollider
http://www.audiosynth.com
Chuck
http://chuck.cs.princeton.edu