Pusu! Tamamı türk yapımı 3 boyutlu ilk oyun!

0
larweda
Daha önce Türkiyede yapılan Galata ve Lale Savaşçıları oyunları Türk ürünü oyun tarihinde benim hatırlayabildiğim en ciddi projelerdi. Ama her iki oyunun da yabancı rakipleri karşısında çok fazla eksikleri olduğu ve amatörce yapıldığı eleştirileri söylendi. Şimdi matematik mühendisi iki arkadaşın üzerinde çalıştığı bir türkçe oyun projesi var. Pusu (Ambush), Wolfenstein'la başlayıp Doom'la popüler olan ve sonra örneklerinin binlercesi üretilen FPS (First Person Shooter) tarzı oyunlardan biri oluyor. Oyunun ilk test versiyonlarından görülen ise, gerçekten üzerinde emek harcanmış ve Quake, Half-Life, Duke-Nuke'm gibi büyük oyun firmalarının oyunlarına kafa tutacağa benziyor.
Pusu'nu 3 boyut motoru da Türkiyede geliştirilen ilk 3 Boyut motoru olma özelliğini taşıyor. Oyun tamamlandığı zaman sahip olacağı özellikler ve oyun hakkında bazı bilgiler ise şu şekilde:
  • Windows 95/98/2000 üzerinde OpenGL desteği ile oynanabilme
  • DirectInput, DirectSound ve Directx 8 teknolojileri kullanılıyor.
  • Oyun Microsoft Visual C++ kullanarak geliştiriliyor.
  • Test versiyonlarında olmamasına rağmen ilerki sürümlerinde TCP/IP üzerinden çoklu oyuncu desteği olacak.
  • Toplam 6 farklı tip içinde 58 çeşit silah seçeneği.
  • Gölgelendirme,yüzey etkileme ve yüzey yapma teknolojileri matematiksel formüller şeklinde geliştirilmiş ve bu da oyunun ileride daha da etkileyici bir hal almasına fırsat tanıyor.

    Oyunun test sürümü de indirip denenmeye kesinlikle değer. Bu proje sonuçlandırılabilirse eğer Türk oyun dünyasında gerçek bir ilerleme kaydedilmiş olacak.

    Çok daha detaylı bilgi için : www.3tegames.com

    İkinci test sürümünü indirmek için : www.sanane.com
  • İlgili Yazılar

    Yaşayan bir oyun efsanesi; Mevlüt Dinç

    redogre

    Last Ninja 2 yi, First Samurai yı hatırlıyorsanız eğer bu oyunları yapan kişinin de Mevlüt Dinç olduğunu bilirsiniz. Uzun yıllardır İngiltere'de yaşayan Mevlüt Dinç bir süredir Türkiye'de!

    C-64 demoları! Flash ile yeniden kodlanmış

    sundance

    Size de oluyor mu? Bunalmış bir iş gününün ortasında "Şimdi ortaokulda olsam, en büyük derdim de C-64'ümün disketsiz olması olsa" dediğiniz?

    Peki Flash ile yapılmış atraksiyonları gördüğünüzde "Biz yirmi yıl önce 1Mhz makinada bunları assembler ile kodluyorduk?" diye aklınızdan geçiriyor musunuz? O zaman gözünüz aydın, nostalji yapmak için bir fırsat DocSnyder isimli bir arkadaş birçok C-64 introsunu Flash ile yeniden kodlamış. Belki yakında meşhur demoları da bu formatta görebiliriz, kimbilir?

    ASUS oyunlarda hile yapan ekran kartı sürücüleri çıkartıyor!

    larweda

    Tayvan bilgisayar parçaları üreticisi ASUS, ki en çok anakartları ve ekran kartları ile tanınır, uzun zamandır eleştirilen online oyunlarda hile yapmaya yardımcı olan yeni görüntü kartı sürücülerini piyasaya sürdü. Özellikle Half-Life, Quake gibi First-Person Shooter (Birinci şahıs vurucu :-)) oyunlarda, gölgeleri kapatma, duvarların içini görmek gibi taktik avantaj sağlayacak hilelerin sürücü seviyesinde yapılmasına olanak sağlayacak ekran kartı sürücüleri, online oyun topluluklarının tepkisini çekiyor.

    BroodWar TotalConversion

    sundance

    Birşeyi açıklığa kavuşturalım biz BroodWar bağımlısıyız! O yüzden fazlamesai'nin ilk yazısının BroodWar hakkında olması da tesadüf değil :) Konumuz BroodWar üzerine bir çok değişiklikler yapan, enteresan bir site; www.infoceptor.com

    XGameStation (Video Game System Development Kit)

    inoxus

    Andre Lamothe ’un kitaplarını okumuş olanlar belki duymuştur. XGameStation, elektronik ve video programcılığı hakkında hobi düzeyinde ilgilenenler ya da bu konuları yeni öğrenenler için hazırlanmış bir platform. 80 MIP RISC işlemcili bu makinede, tıpkı eski günlerdeki gibi PONG, centipede, space invaders gibi oyunlar hazırlayıp televizyonumuza takıp oynayabiliyoruz. Atari 2600 joystick desteği de olan geliştirme konsoluna 130$’a sahip olabiliyorsunuz.