İnternet radyoları

0
tongucyumruk
Açıkçası radyo dinlemekten pek hazzetmem. Çünkü radyolarda genelde çalınan şarkılar pekte bana hitap etmez. Bu durumumu ilk olarak Yahoo! tarafından yakın zamanda devralınan (eskidende varmış ama benim haberim yoktu) LaunchCast değiştirdi. Şu an arkada güzel bir blues parçası çalıyor ve ben bunları yazıyorum.


Diğer net radyolarında durum nedir bilmiyorum ama LaunchCast'te kendi artistlerinizi seçiyorsunuz ve radyo o tarza yakın parçaları kendisi bulup çalıyor. Böylece hem radyo olayının zevkini yaşıyorsunuz hemde arada zevkinize uymayan sevmediğiniz şarkıları dinlemek veya saçma dj geyikleri dinlemek zorunda kalmıyorsunuz.

Bu teknolojinin beni çok etkileyen diğer bir yönüde bunu 128k bant genişliğiyle yapması. Şu an hala çoğumuzun evinde belki 56k bağlantı olabilir zaten adamlar 56k bağlantı ile dinleme seçeneğide koymuşlar. Ama bu işin bu bant genişliklerinde yapılabiliyor olması bence özellikle bu tip radyoların mobil cihazlarla dinlenebilmesi açısından büyük bir adım... Zira günümüzde sahip olduğumuz GPRS teknolojisi 171k maximum bant genişliği ile o nokia reklamlarında gördüğümüz cep telefonundan müzik dinleme, film izleme gibi olanakları halihazırda bize sunuyor. Yani artık gereken sadece bu bant genişliğini kullanabilecek cihazların piyasaya sürülmesi. Bana kalırsa bilişimin birçok alanında olduğu gibi net radyolarınında yavaş yavaş mobil alana kaymasının vakti geldi. Tabii bu kadar övdüğüm sistem üzerine birde küçük not: sistem tamamen Media Player üzerine kurulu haliyle arada bir saçma sorunlar çıkarabiliyor... (tabii bide MP üzerine kurulu bir teknoloji mobil cihazlara ne kadar taşınabilir sorunsalı var)

Görüşler

0
conan
0
tongucyumruk
Pek katılmıyorum...

Zira LaunchCast sisteminde ne çalınacağı sizin elinizde, dinlediğiniz şey üzerinde bir denetiminiz var... Örneğin shoutcast'te tam aradığım gibi diyebileceğim bir blues kanalı bulamadım... Dahası shoutcast üzerinden yapılan radyo yayını üzerinde bir denetiminiz yok... Yani zevkinize uygun bir kanal bulamazsanız dinleyemezsiniz gibi birsey demek buda... Bu haliyle zaten normalde yapılan radyo yayınlarından pek bir farkı yok (ki benimde radyo dinlememe sebebim budur). LaunchCast'te ise sevdiğiniz/sevmediğiniz şarkıları rate ederek sadece sizin zevkinize uygun yayın yapmasını sağlayabiliyorsunuz. Tabii shoutcast gibi her isteyenin yayın yapabileceği bir sistem olmaması kötü... Bir diğer kötü yanı ise windows bağımlısı olması ve bundan doğan sorunlar... (bazen bi saat radyoya bağlanamıyor mesela) ama buna rağmen şimdiye kadar gördüğüm en iyi net-radyo sistemi diyebilirim.

Not:MonkeyRadio'yu pek incelemedim zira anladığım kadarıyla daha çok tekno-elektronik vs... çalıyor ki bu durumda teknik olarak ne kadar iyi olursa olsun dinlemem
0
sleytr
çalınacak parçaları siz seçtikten sonra o dinlediğiniz şey radyodan çok yarı özelleştirilmiş playlist gibi bişey oluyor. sizin gibi normal radyoların yayın şeklini beğenmeyenlerinde hoşlanacağı bir radyo olması güzel bir şey ama bence radyonun winamp playlistinden bir farkı olmalı...
0
tongucyumruk
Eger teker teker parca seçerseniz dogru ama sistem sizin parcalari rate etmenize gore calisiyor yani teker teker parca secimi sozkonusu degil... Ornegin siz John Lee Hooker''i yuksek rate ederseniz onu dinleyenlerin sevdikleri diger parcalarida caliyor... Boylece standart bir playlistten farkli olarak yeni seyler kesfetme sansiniz oluyor...
Görüş belirtmek için giriş yapın...

İlgili Yazılar

İnternetin babası öldü

esse

World Wide Web (www) sisteminin kurucularından Michael Dertouzos, bir süredir tedavi gördüğü Boston’daki Massachusetts General Hospital’da hayatını kaybetti. Olay internet çevrelerinde büyük üzüntü yarattı.

64 yaşında hayatını kaybeden Dertouzos, Web’in uluslararası standart haline gelmesinde büyük rol oynamıştı.

Kendi e-dergini kendin yap: FUMK.NET

anonim

FUMK.NET ile isteyen herkese kendi e-dergisini online bir arayüz yardımıyla oluşturabilecekleri bir site. Aynı zamanda sosyal bir ağ olan fumk.net' de kullanıcılar kendi e-dergilerini diğer kullanıcılarla paylaşabiliyor ve sosyal ağlarını genişletebiliyorlar. e-dergi yanında portfolyo, fotoğraf albümü, e-yıllık, e-kitap da oluşturulabiliyor.

Internet Depremi Sona Mı Eriyor?

murat09

Turk Telekom'dan yapılan açıklamaya göre, Cezayir de olan deprem neticesinde muhtesem yavaşlayan internetimiz 9 Haziran 2003'te nihayet düzelecek. Açıklama şu şekilde :

Mor-Tel

anonim

Türk mühendisleri tarafından geliştirilen yeni teknolojileriyle MOR-TEL Telekom, hizmetleri ve başarılarıyla dünya devlerine meydan okuyor.

Kaynak: http://www.internethaber.com/mays/article_view.php?aid=266359

Phrack Efsanesi sona eriyor

o_ozardic

1985 yılından beri yayın yapmakta olan online Hacker dergisi Phrack 63. sayısıyla yayın hayatına son vereceğini duyurdu. Sitenin giriş sayfasında belirtildiğine göre dergi artık çıkmayacak, gerçek bir 64. sayı olmayacak, ancak dergi ekibi final sayısından sonraki iki yıl boyunca açık tutacak.

Jübile sayısında yayınlanmak üzere gönderilecek eserler için son kabul tarihi 10 Temmuz 2005 23:59 olarak belirtilmiş.