Go'yu da mı bilgisayarlara kaybediyoruz?

0
sundance
Bilgisayarlarla yarışırken önce dama Dünya Şampiyonluğu'nu kaybettik, satrançta bilgisayarlar en büyük ustaları bile yenebiliyor, Dünya Şampiyonluğu'na tahminen birkaç yıl kaldı ama romantik olanlarımız, gizliden gizliye "Go var en azından" diye teselli buluyordu.

Zira bu güne kadar mevcut programlar(neredeyse CPU gücünden bağımsız olarak) ortalama bir amatör oyuncudan daha iyi Go oynayamayor, dahası hangi hamlenin diğerlerinden daha iyi olduğunu bile tam olarak anlayamıyordu.

Görünen o ki Go programları, yeni bir algoritma sayesinde, doğru hamleyi yanlıştan ayırmaya başlıyorlar.
Romantik oyuncuların son sığınağı da elden gidiyor galiba.

Go üzerine yapay zeka çalışmaları hakkında bilgi almak için şuraya bakabilirsiniz.

Go hakkında bilgi almak ve/veya Türkiye'de Go öğrenecek/oynayacak birilerini bulmak içinse Türkiye Go Oyuncuları Derneği'nin sitesine bakabilirsiniz.

Görüşler

0
FZ
Derim ki önce bir 9x9'luk tahtada profesyonellere karşı ne yapabileceğini görelim bu algoritmadan faydalanacak programların. Sonra da bu tür yazılımların 19x19'a ölçeklenebilir olup olmadığını. Gerçek tahtada, 9. dan seviyesindeki deneyimli bir usta ile başabaş gelebilecek bir programa halen epey vakit var diye düşünüyorum.
0
sundance
İddia edilen 19x19 tahtada başarılı olduğu yönünde.

Zaten hedeflenen de oymuş. Ama "Beş handikapla Tanrı'yı bile yenerim" diyenlere karşı ne kadar etkin olur bilemem :)
0
ecder
Bundan sonra artık "en azından futbol'u kaptırmadık" diye avunuruz... Yani bir süreliğine :-p

Yine de tüm varyasyonları deneseler çıkarsalar "benim büyülü oyunum" olarak kalacak ki... Bilgisayar sonuçta en iyi hamleyi hesaplıyor desek hiçbir oyun bundan ibaret değil: karşıdakinin psikolojisi, algısı, kişiliği vs. var ki tek kişilik olmayan oyunlar asıl bunun için var bence: insanların birbiriyle etkileşmesi için eğlenceli bir ortam sunmak.
0
darkhunter
Yaşamım boyunca "bir algoritma" daha nelere kadir olacak bakalım...
Görüş belirtmek için giriş yapın...

İlgili Yazılar

Kore'de Internet kafeler kapanınca!

sundance

Profesyonel bilgisayar oyuncuları ve kişi başına düşen Internet bant genişliği konusunda, herkesin ilk aklına gelen ülke olan Güney Kore'de, Starcraft'ın apayrı bir yeri olduğu bilinen bir gerçek.

Bu güne kadar, 20-25 yaşlar arasındaki beş gencin, aralıksız 30 saatin üstünde Starcraft oynadığı için kalp krizi sonucu öldüğü G.Kore'de, acaba bir kararname ile "Internet kafeler kumarhane statüsündedir" diyerek bu oyun alanları kapansa acaba ne olurdu?

Sanırız böyle bir şey.

C-64 demoları! Flash ile yeniden kodlanmış

sundance

Size de oluyor mu? Bunalmış bir iş gününün ortasında "Şimdi ortaokulda olsam, en büyük derdim de C-64'ümün disketsiz olması olsa" dediğiniz?

Peki Flash ile yapılmış atraksiyonları gördüğünüzde "Biz yirmi yıl önce 1Mhz makinada bunları assembler ile kodluyorduk?" diye aklınızdan geçiriyor musunuz? O zaman gözünüz aydın, nostalji yapmak için bir fırsat DocSnyder isimli bir arkadaş birçok C-64 introsunu Flash ile yeniden kodlamış. Belki yakında meşhur demoları da bu formatta görebiliriz, kimbilir?

SDL İçin Türkçe Döküman

Ragnor

Sitede daha önce de adı geçen SDL hakkında türkçe detaylı bir döküman hazırladım. İlgilenenler metin dosyası halinde olan versiyonunu buradan ve html formatında olan versiyonuna da buradan ulaşabilirler.

Not: HTML versiyonu için bu siteninde üyesi olan deniz'e (oyunyapimi.org'un kurucusudur kendisi) teşekkür ederim. Sağol deniz :).

Yaşayan bir oyun efsanesi; Mevlüt Dinç

redogre

Last Ninja 2 yi, First Samurai yı hatırlıyorsanız eğer bu oyunları yapan kişinin de Mevlüt Dinç olduğunu bilirsiniz. Uzun yıllardır İngiltere'de yaşayan Mevlüt Dinç bir süredir Türkiye'de!

Go, go, go! Rock 'n Roll!

mos

Bir çok insanın gece gündüz kavramını kaybetmesine neden olan, 56K modemle online oyun oynamaya kasma sebebimiz, lag olmasın diye zamanın dosya paylaşım efsanesi Napster 'ı kapattığımız eşsiz strateji oyunu Starcraft 'ın, bir grup geliştirici tarafından GNU/Linux ortamına aktarılmaya çalışıldığını duydum.