Autodesk, Alias 'ı Satın Aldı

0
simor
Buraya gönderdiğim bu ilk haberin, benim için çok üzücü bir haber olduğunu belirtmeliyim. Senelerdir şahsen işimin olmadığı, yazılımlarından fellik fellik kaçtığım Autodesk, Aliassatın aldı.
Bilmeyenler için Alias, bir çok film endüstrisi kuruluşunun kullandığı 3 boyutlu animasyon yazılımı olan Maya nın üreticisi idi. Başka amaçlar için de kullanılır ama birincil işlevi buydu. Uzun süredir Silicon Graphics'in bünyesindeydi.

Mayanın gerçeği, kullananların bildiği gibi ve burda uzun uzun anlatamayacak olduğum, devrim yaratan ve kullanıcısını, bir şey üretirken bir çocuğun eline şeker verilmişçesine mutlu eden bir yazılım olduğu. İnanılmaz erişim hızına sahip menüleri, sonsuz diyebileceğim kadar kişiselleştirilebilen ve projeye uyarlanabilen menü ve araçlar mantığı vs vs.

1997 yılının son çeyreğinden beri kullandığım ve iş ürettiğim bu yazılım şimdi satılmış. Satın alınmış ta olabilir tabi :).

Önemli olan satılmış olması değil aslında. Bu yazılıma çocukça bağlanan bir fanatik değilim. Fakat satın alan firmanın şişko bir kedi gibi herşeyi yutan ve yaratıcılık-üretkenlik adına bana göre zayıf bir sergiye sahip bir isim olduğunu düşündükçe gerçekten mutsuz oluyorum. En sevdiğim kalemimi, fırçamı ve kağıdımı birileri elimden almış gibiyim kısacası.

Alias firmasının CEO su Doug Walker'ın paraya mı ihtiyacı vardı acaba? Steve Jobs gibi emekli olmak istiyor belki bilmiyorum. 2 saattir bu konuyla ilgili bir sürü forum takip ettim ve beni biraz olsun mutlu eden cevaba ve akabinde kendimce sonuca ulaştım.

8 senedir üzerinde iş ürettiğim ve yeterli bilgi sahibi olduğum ticari profesyonel bir yazılımın, ne tür değişimlere gebe edeceği belli olmayan bir firmaya satılması, sağdan soldan okuduklarım kadarı ile bir sürü insanın da benim gibi farklı 3d yazılımlara göç etmeye karar vermesine sebep olmuş... Korkunç bir vakit kaybı...

Açık kaynak kodlu yazılımlar, bize özgürlüğümüzü ve mutluluğumuzu veriyor, vermeye de devam edecek.

Görüşler

0
wizzyfx
Gerçekten çok üzücü bir haber. Tamda Maya'ya yeni alışmaya başlamıştım. İlaç gibi gelmişti. Umarım AutoCAD'e benzetmezler..
Görüş belirtmek için giriş yapın...

İlgili Yazılar

Midnight Commander v4.6

m1a2

Emektar dost Midnight Commander`dan (MC) sonunda yeni haberler gelmeye başladı. Miguel Icaza`nın GNOME`a kayması ve şu Mono işiyle kendisini fazlaca meşgul etmesinden sonra gelişmesi önemli ölçüde duran MC çok uzun süre v4.55`de asılı kalmıştı. Tam ümidi kesmişken başını Pavel Roskin`in çektiği yeni bir geliştirici grubu olayı ele aldı ve üst üste yapılan release`lerle v4.6 ufukta gözüktü. En son mc-4.6pre3 geçen hafta duyurulduktan sonra final sürümün büyük bir aksilik olmazsa bu ay sonuna yetişmesi bekleniyor.

Sistem yöneticileri için Açık Kodlu Hesap Yöneticisi

hakankucuk

Sistem yöneticilerinin çoğunun problemidir; yüzlerce kullanıcıya ait kullanıcı adlarını yada şifrelerini bir yerlerde depolamak. Ve bu depodan istenildiği anda istenilen hesaba ait kaydı bulmak. Hatta tüm şirketin (şubeler dahil) kullandığı server, router, switch, network yazıcı vb. cihazların şifrelerini kayıt altına almak. Bu program tüm bu problemlere çözüm olabiliyor.

BinarySearch ve MergeSort kullandıysanız kodunuzu kontrol edin!

FZ

Algoritmalar mükemmel olabilir ama uygulamaları her zaman öyle olmayabiliyor!

Google'dan Joshua Bloch, yeni günlük girdilerinden birinde Extra, Extra - Read All About It: Nearly All Binary Searches and Mergesorts are Broken diye konuya girip Java standart kütüphanesinde kendi yazdığı BinarySearch fonksiyonunun nasıl bir hata barındırdığını anlatıyor.

Sun Microsystems'e 11 Mayıs 2004 yılında gönderilen hata raporunun yorum kısmı ise epey eğlenceli: "Should be fixed in the next release. Not for Tiger. xxxxx@xxxxx 2004-05-11 Finally fixing for Mustang. Can't even compute average of two ints is pretty embarrassing."

3 Haziran 2006 Cumartesi günü yollanan yorumlara göre ise, benzer problemden ötürü Solaris'teki look komutu yaklaşık 1 GB'den büyük dosyalar için düzgün çalışmıyor.

Escher İnteraktif

butch

Daha önce de fazlamesai'de bahsi geçen, theunderdogs.org sitesinde Sundance'in rastlayıp bana ilettiği "Escher Interactive: Exploring the Art of the Infinite" aslında 1996 yılında yayınlanmış, içinde Escher'in çalışmalarının açıklamalarıyla ve bazı oyunlarla sunulduğu bir cd. TheUnderDogs'daki arkadaşlarsa bunun cd'siz çalışabilir bir halini hazırlayıp tüm dünyaya sunmuşlar. Ben inceledim ve hemen arşivime ekledim. Kaçırmayın muhakkak indirin.

NATURAL & ADABAS Kullanım Klavuzu

rasimsen

NATURAL/ADABAS çok eski bir teknoloji olmasına rağmen ingilizce dahi kaynak bulma sıkıntısı olan bir ikili. Bu yüzden ihtiyacım/ihtiyacımız için NATURAL/ADABAS Kullanım Klavuzu adı altında Türkçe içerikli bir Wiki oluşturmaya karar verdim..

Ayrıca bu ultra hızlı dil+db ikilisini performans sorunu olanlarda mutlaka incelemeli (ultra-high performance with transaction speeds of over 300,000 transactions per second).
Bir diğer özelliği de programcı olmayanlar bile rahatça bu dili öğrenebilir ve uygulama geliştirebilirler..

Sitemiz: http://adabas.rasimsen.com