Frank Buss, Common Lisp kullanarak Aqueaduct isimli bir mantık bulmaca oyunu (puzzle) geliştirmiş.
Bir grafik kullanıcı arayüzü de olan oyun MS Windows, GNU/Linux ve Mac OS X ortamlarında (kodda bir değişiklik gerektirmeden) çalışabiliyor. Kaynak kodu meraklısı için öğretici olabilir.
Fazlamesai'deki Lisp hayranları bunu nasıl atladı bilmiyorum ama digg.com'da
rastladığım, biz ölümlülerin kullandığı sıradan
programlama dilleriyle uğraşanların da anlayacağı bir dille yazılmış The Nature of Lisp başlıklı bu yazı, Lisp hakkında şimdiye kadar okuduklarımın toplamından daha fazla şeyi anlamamı sağladı.
ESR bir oyun ile ilgili grafik işlerini halletmek için GIMP kullanmaya başlamış ve bazı şeyleri otomatikleştirmesi gerekince GIMP'in nasıl programlanabileceğine göz atmış. Karşısına çıkan Script-Fu ortamında Scheme ile karşılaşınca kendini evinde gibi hissetmiş ve LISP The Language That Will Not Die başlığı altında düşüncelerini ve yazdığı kodu paylaşmış.
Bağlı listeler programcıların kullanabilecekleri soyutlama araçları arasında önemli yer işgal ederler. Bu veri yapılarını kullanarak veri işleme süreçlerini kolayca yönetmek mümkündür.
Jonathan Bartlett, IBM developerWorks sitesindeki Techniques for using linked lists in C and -- smarter still -- Scheme makalesinde bağlı listelere dair önce C programlama örnekleri vermekte ve daha sonra liste yapısını dilin doğal parçası olarak ele alan Lisp benzeri Scheme dilinde benzer işlerin nasıl daha kolayca ve soyut seviyede yapılabileceğini göstermektedir.
Yardım
Editör markdown formatını desteklemektedir. Detaylı bilgi için bu adresi ziyaret edebilirsiniz.
@kullanici ile birisinden bahsedebilir veya :emoji: ile emoji kullanabilirsiniz.
Bunu sevenler bunu da sevdi