Google AI Yarışması Birincisi: Gábor Melis (ve Common Lisp)

0
FZ
Bir süreliğine dünyanın çeşitli yerlerindeki programcılara uykusuz ve adrenalin dolu geceler geçirten, eğlendirirken öğreten ve sosyal içerikli mesajlar içeren Google AI yani Google Yapay Zeka programlama yarışmasının birincisi Macar programcı Gábor Melis oldu. Melis yarışmayı Common Lisp dilinde geliştirdiği sistem ile kazandı.
Konuyla ilgili haberler:

http://ai-contest.com/rankings.php
Hungarian Lisp developer walks away with Google AI contest

Kazanan sistemin kaynak kodu: http://quotenil.com/git/?p=planet-wars.git;a=tree

Melis'in probleme yaklaşımı:

http://quotenil.com/Planet-Wars-Post-Mortem.html
http://quotenil.com/Google-AI-Challange-2010-Results.html

Not: FM'deki Lisp ile ilgili diger yazilar: http://www.fazlamesai.net/?topic=52

İlgili Yazılar

R6RS Yayınlandı

tongucyumruk

1970'lerin sonunda özellikle eğitim alanında rahatça kullanılması ve o dönemde Lisp ailesindeki (daha sonra Common Lisp olarak standartlaşan) benzer dillerin karmaşıklığından uzak durması planlanarak tasarlanan Scheme dilinin yeni standardı R6RS resmileşti. 1998 yılında duyurulan R5RS'in ardından birçok güncelleme geçiren dil standardı buna karşılık temel tasarım hedeflerini aynen koruyor.

Hepimize hayırlı, uğurlu olsun.

Not: Slashdot'tan, Google News'ten, hatta Schemers.org'dan önce fazlamesaide!

Diyelim Ki Elimizde Nesneye Yönelimli Bir Dil Yok - Alice Nesneler Diyarında

FZ

Elinizdeki programlama dilinde nesneye yönelimli (OO - Object Oriented) programlama imkanı olmasa idi ne yapardınız? İki seçenekten biri gelirdi aklınıza herhalde:
  1. OO desteği veren bir dil kullanmaya başlamak.
  2. Elinizdeki dile OO desteği katmak için uğraşmak.
Bu kısa yazıda Peter Norvig'in PAIP (Paradigms of Artificial Intelligence Programming Case Studies in Common Lisp) kitabının 13. bölümündeki birkaç kısa örnekten yola çıkarak "eğer Common Lisp dilinde CLOS (Common Lisp Object System) gibi bir şey olmasaydı bunu nasıl gerçekleştirebilirdik?" sorusunun cevabının ilk bölümüne göz atacağız.

Fonksiyonel Geometri, Lisp, Escher, Postscript: Sanat ve Bilgisayarlar

FZ

Daha önce FM'de bir Mars programlama projesi yarışması bağlamında adı geçen Frank Buss bu sefer de gündemimizi Peter Henderson'ın makalelerinden uyarladığı ve Common Lisp kullanarak gerçekleştirdiği bir fonksiyonel geometri uygulaması ile meşgul ediyor. Fonksiyonel programlamanın grafik uygulamalarını kullanarak anlaşılması bakımından çarpıcı bir örnek. Program çıktısını Postscript olarak üretiyor.

Söz konusu grafik yapılar pek çok matematikçinin ve diğer bilim insanlarının da hayranlığını kazanan Hollandalı meşhur sanatçı M. C. Escher'in yapıtlarından esinlenerek hazırlanmış.

Lisp'i Anlamak

anonim

Fazlamesai'deki Lisp hayranları bunu nasıl atladı bilmiyorum ama digg.com'da rastladığım, biz ölümlülerin kullandığı sıradan programlama dilleriyle uğraşanların da anlayacağı bir dille yazılmış The Nature of Lisp başlıklı bu yazı, Lisp hakkında şimdiye kadar okuduklarımın toplamından daha fazla şeyi anlamamı sağladı.

Hangi Common Lisp?

zekzekus

Daniel Weinreb, buradan erişilebilecek şekilde, Common Lisp gerçekleştirimleri (implementasyonları) ile ilgili bir inceleme yapmış. İncelemeye konu olan Common Lisp gerçekleştirimlerinin sorumluları kendi gerçekleştirimlerini anlatmışlar. "Nedir bu Lisp? Ortada bir sürü Lisp var, hangisini seçmeliyim?" diyenler için özellikle az bilinen Common Lisp gerçekleştirimlerini de içermesi açısından güzel bir kaynak.