GNU/Linux İçin TextMaker

0
FZ
GNU/Linux üzerinde çalışacak hafif ve özellikli (ikisi birarada imkansız mı?) bir kelime işlemci: TextMaker.

İlgili Yazılar

SPAM savaşları - SPAM tarama

cayfer

Kendi gözlemlerimize ve çeşitli kaynaklara göre e-posta trafiğinin yarısından fazlasını SPAM mesajlar oluşturuyor. Buna katlanmak gittikçe zorlaşıyor. SPAM ile savaşta çok çeşitli yöntemler kullanılıyor. İşte size bir yöntem daha...

OCaml İle Yazılan Yeni Bir İşletim Sistemi: Desert Spring-Time

FZ

Desert Spring-Time, OCaml dili ile geliştirilen açık kodlu bir işletim sistemidir.

Projenin amacı BeOS gibi yenilikçi işletim sisteminde gündeme gelmiş modern fikirleri yeniden ele almak ve bunları ileri noktalara taşımak, böylece ortaya stabil ve güçlü bir işletim sistemi koymaktır.

Bu işletim sistemi mikro-çekirdek mimarisini ve asenkron mesajlaşmayı kullanmaktadır. İşletim sistemi şu anda x86 uyumlu işlemciler üzerinde çalışmaktadır.

Editörün Notu: OCaml ile geliştirilmiş popüler bir uygulama: MLDonkey

OpenBSD Çekirdeği Artık SMP Destekliyor

Challenger

8 yıl boyunca ön tanımlı kurulum ile sadece 1 adet uzaktan erişim açığı çıkmış olan, dünyanın en güvenli işletim sistemlerinden birisi OpenBSD' nin bu zamana kadarki en büyük eksikliklerinden birisi SMP desteğinin olmayışı idi. OpenBSD Journal' da yer alan bu habere göre artık OpenBSD çekirdeğinde SMP destekleniyor.

Xynth v0.7.90 kodları teftişe hazır

anhanguera

xynth windowing system sürüm 0.7.90 kaynak kodları sonunda teftişe hazır ;). Paket içerisinde gtk+-2.4.14, links-2.1pre19, MPlayer-1.0pre7try2, SDL-1.2.9 yamalari ve pek tabiki xynth kaynak kodlari mevcut.

RSS: http://gsulinux.org/~distch/rss.php
WWW: http://gsulinux.org/~distch/projects/xynth

Alper "anhanguera" Akcan.

Oyun Oynamayı Öğrenen Sistem: CogVis

FZ

Yorkshire, İngiltere'deki University of Leeds araştırmacıları tarafından geliştirilen CogVis sistemi "kağıt, makas, taş" oyununu sadece gözlem yaparak oynamayı öğrendi. Sistem kaydettiği video ve ses verisindeki örüntüleri tarıyor ve hipotezler öne sürüp bunları test ederek oyunun kurallarını yavaş yavaş öğreniyor. Sistemde önceden oyuna dair tanımlanmış (hard-coded) herhangi bir kural bulunmuyor.

Kaynak: http://www.newscientist.com/article.ns?id=dn6914

FM sitesinde daha önce yapay zeka ve bilişsel bilim (cognitive science) ile ilgili yayınlanmış bazı yazılar: