Ruhan İkeda ile Müzik ve Lisp Üstüne

0
FZ
Bir sonraki Lisp toplantısının konuşmacısı Bilgi Üniversitesi'nde Müzik ve Linux dersini veren Ruhan İkeda.

Ruhan İkeda, gerçekleştirdiği müzik araştırmalarından ve bunlarla bağlantılı olarak kullandığı Common Lisp tabanlı araçlardan bahsedecek.

Düzeltme: Etkinlik 14 Ekim'de değil, 14 Kasım'da gerçekleşecek.
Ele alınacak konular arasında şunlar var:

Teori: Müzik analizi ve Küme Teorisi

Uygulama: Lisp tabanli müzik araçları ve küme perspektifinden bir parçanın XML haline getirilmesi.

Tarih: 14 Kasım 2006
Saat: 16:30
Mekan: Istanbul Bilgi Universitesi, Dolapdere Kampüsü, Z-19 numaralı bilgisayar bilimleri laboratuvarı.

Toplantı daha önceki toplantılarda olduğu gibi tüm meraklılara, amatör ve profesyonel müzisyenlere, matematikçilere, bilgisayarcılara ve yoldan geçerken uğrayanlara açıktır.

Gelişmeler cs-lisp e-posta listesinden takip edilebilir.

Not: Bir önceki toplantının konusu "Enterprise Uygulamalarda Common Lisp Faktörü" [1, 2] idi.

Görüşler

0
anonim
Uygulama: Lisp tabanli müzik araçları ve küme perspektifinden bir parçanın XML haline getirilmesi.

Tarih: 14 Ekim 2006
Saat: 16:30
Mekan: Istanbul Bilgi Universitesi, Dolapdere Kampüsü, Z-19 numaralı bilgisayar bilimleri laboratuvarı.

ANLAMADIĞIM ŞU;
Toplantı cidden 14 Ekim 2006 günü mü gerçekleşecek!!! :)
0
vst
Amanin! 14 Kasim olacak o.
0
FZ
Öyle bir sormuşsunuz ki bir an kendimden şüphe ettim. Evet, bildiğim kadarı ile, Ruhan İkeda'nın aktardığı bilgilere göre, 14 Ekim 2006 Salı günü, akşam 16:30 civarı başlayacak.
0
FZ
A-aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Ben... Ben... çok özür dilerim... Evet, kendimden şüphe etmeliymişim. :( Hemen düzeltiyoruz! :( (* özür özür)
0
vst
:) Sana haber vermeden duzeltmemeliymisim.
0
FZ
Ben kendimi bir fMRI ve PET cihazına bağlayıp geliyorum hemen.
0
hAhAyiDU
Galiba bir yanlışlık var ve olmaya devam etmekte...
0
FZ


Toplantı notları buradan okunabilir.
Görüş belirtmek için giriş yapın...

İlgili Yazılar

Pascal Costanza'nın Çok Dik Başlı Lisp Rehberi

FZ

Uzunca uğraşlardan sonra Pascal Costanza'nın dik başlı (!) Lisp kılavuzunu Bilkent Bilg. Müh. bölümü öğrencilerinden Hayrettin Gürkök'ün çevirisi ile anadilimizde yayımlama imkanına kavuştuk. AOP yani Aspect Oriented Programlama mefhumunu Common Lisp'e kazandırmış olan (ya da Debiancılar için: Debian aspectl paketleri) Costanza'nın bu yazısının Lisp heveslilerinin işine yarayacağını ümit ediyoruz.

Çevirinin özgün adresi http://ileriseviye.org/arasayfa.php?inode=costanza-lisp-guide.html'dir. Emeği geçen herkesin eline sağlık. Afiyet olsun...

Lisp - Asla Ölmeyecek Olan Dil

FZ

ESR bir oyun ile ilgili grafik işlerini halletmek için GIMP kullanmaya başlamış ve bazı şeyleri otomatikleştirmesi gerekince GIMP'in nasıl programlanabileceğine göz atmış. Karşısına çıkan Script-Fu ortamında Scheme ile karşılaşınca kendini evinde gibi hissetmiş ve LISP — The Language That Will Not Die başlığı altında düşüncelerini ve yazdığı kodu paylaşmış.

Not: cs-lisp listesinde haber verdiği için için Recai Oktaş'a teşekkürler.

CUSP - development environment for Lisp built on top of the Eclipse platform

eevrim

2007 LKD şenliklerinde Core-Server sunumunda Emacs'ı beğenmeyip (?), "Bunun grafik arabirimi yok mu?" gibi sorularla karşılaşmıştık. Reddit'te gezerken CUSP'a rastladım.

Programming In Lisp With Cusp

Neden Arc Özellikle Nesne Yönelimli Değil?

FZ

Paul Graham'ın Why Arc Isn't Especially Object-Oriented makalesi yazılım dünyasında bazı çok tekrarlanan ve düşünmeden kabul edegeldiğimiz kalıpları sorgulamamız için kısa ve etkili makalelerden biri.

Daha önce Common Lisp ile Internet Programlamaya Giriş Kılavuzu makalesi ile tanıdığımız İstanbul Bilgi Üniversitesi, Bilgisayar Bilimleri bölümü öğrencilerinden Haldun Bayhantopçu'nun çevirisi ile bu makaleyi FM'de de yayınlıyoruz. Çevirinin daha güzel bir hale gelmesinde emeği geçen Türkiye Lisp Çalışma Grubu üyelerine teşekkürler.

3D Model Tasarımı ve Mirai

FZ

Rainer Joswig, 1999 yılında Mirai ile bir model tasarlayan Bay Raitt'in çalışma seansını yansıtan bir video sunuyor.

Mirai, 3D grafik tasarımı için kullanılan bir yazılım. Common Lisp ile yazılmış ve Allegro Common Lisp üstünde çalışıyor. Yazılımın temelleri daha önceki Symbolics Graphics süitine dayanıyor.

Videoyu buradan indirebilirsiniz.

Kaynak: Planet Lisp