İlgili Yazılar

IronPython: .Net üzerinde Python - Bölüm - 1

zekzekus

Bu metin Jeff Cogswell'in bu adreste bulunan makalesinin çevirisidir.

IronPython'a ilk bakış: .Net ile Python'un buluştuğu yer.

Bir itirafta bulunuyorum. C++ hakkında bir sürü kitap ve makale yazmış olmama rağmen bir sırrım var: C++ benim en sevdiğim programlama dili değil. Değişik amaçlar için kullandığım bir sürü programlama dili var. Ama her zaman en sevdiğim dil Python olmuştur.

IronPython 1.0 Yayınlandı

zekzekus

5 Eylül 2006 tarihinde Python programlama dilinin Microsoft .NET Platformu üzerinde çalışan sürümünün 1.0 versiyonunun hazır olduğu açıklandı ve kaynak kodları ya da runtime kütüphaneleri olarak indirilmeye hazır. Buradan projenin ana sayfasına ulaşabilirsiniz.

Python, Google'ın da desteği ile ilerlemeye devam ediyor

FZ

Google'ın Python programlama diline olan ilgisi dikkat çekmeye devam ediyor. Eğer SOA (Service Oriented Architecture) tarzı uygulamalar için hızlı prototip geliştirmek istiyorsanız istediğiniz işlevselliği büyük ihtimalle Python 3.0'da bulacaksınız.

Django ORM ve SQLAlchemy üstünde Elixir karşılaştırması

muhuk

Django'yu işimde, Elixir'i (bu yazıdaki her Elixir'i Elixir+SQLAlchemy olarak okuyunuz) kendi projemde kullanıyorum. Dört veya beş yıl önce SQLObject ile başlayıp Unicode sorunları nedeniyle bende büyük hayal kırıklığı yaratan ORM macerama bir ay kadar önce FZ'nin önerisi üzerine bir şans daha verdim. Özellikle benim gibi aşırı titiz biri için SQL programlama belli bir karmaşıklıktan sonra işkence olabiliyor. ORM'ler de zamanla gelişmiş ve çok daha stabil hale gelmiş. Karşılaştırmasını yapacağım iki bileşen de yaygın kullanılan iyi projeler. Burada yazacaklarım tamamen benim fikirlerim, eğer hatalarım olursa veya farklı düşünceleriniz varsa lütfen yorum olarak paylaşınız.

Web Sitesi Performans İyileştirmeleri

muhuk

Yakın zamanda telvee'nin biraz daha hızlı yüklenebilmesi için django_compressor kullanarak ve arkaplan resimlerini düzenleyerek iyileştirmeler yaptım. İşin güzel yanı bunları gerçekleştirirken geliştirme ortamında veya tasarımda köklü değişiklikler yapmamın gerekmemesiydi. Detaylardan aşağıda bahsedeceğim. Daha önce konunun teorik kısmına kısaca değinmek istiyorum.