Türkiye'de Dijital Oyun Sektörü ve Oyun Geliştiricileri Paneli

0
mdeniza

TÜBİTAK-SOBAG 107K039 no’lu ve TÜBİTAK 2007/1 tarafından desteklenen “DİJİTAL OYUN KÜLTÜRÜ ve TÜRKİYE’DE GENÇLİĞİN INTERNET CAFE KULLANIM PRATİKLERİ” proje kapsamında 14 Mart 2008 tarihinde Türkiye’de Dijital Oyun Sektörü ve Oyun Geliştiricileri konulu bir tam günlük toplantı gerçekleşecektir.

Bu tam günlük toplantı kapsamında 10:00-12:30 arasında Türkiye’deki oyun geliştiricilerin bir araya geldiği ve endüstrinin durumunun tartışıldığı kapalı çalışma grubu ile 14:00-17:30 arasında ise kamuya açık ücretsiz iki oturumdan oluşan toplantılar gerçekleştirilecektir.

Etkinlik mekanı: Tarih ve Toplum Bilimleri Enstitüsü İstiklâl Cd. Olivyo Geçidi Sk. Rejans Binası Kat: 1 Beyoğlu / İSTANBUL

Etkinlik sırasında Türkiye’de üretilen oyunları tanıtan afiş ile çeşitli dijital oyun oynama pratiklerini serimleyen ve Başkent Üniversitesi İletişim Fakültesi Dijital Oyun Görsel Kayıt Grubu Öğrencileri tarafından çekilen “DİJİTAL OYUNLAR-OYUNCULAR” başlıklı bir fotoğraf sergisi de toplantı salonu fuayesinde yer alacaktır.

14 Mart 2008 tarihinde yapılacak etkinlik, Türkiye’de dijital oyun geliştiricilerin bir araya gelmesi ve endüstrinin durumunun değerlendirilmesi açısından oldukça önemlidir. Ayrıca çalışma grubu ve paneller kayıtlanarak, daha sonra konuyla ilgili akademik yayında değerlendirilmek üzere kullanılacaktır.

Çalışmamıza yönelik ilgi ve desteğiniz için şimdiden çok teşekkür ederiz. Saygılarımla,

Doç.Dr. Mutlu Binark

Başkent Üniversitesi İletişim Fakültesi RTS Blm. Öğretim Üyesi

Panel için iletişim adresi: 107k039@gmail.com

Görüşler

0
mdeniza
Kesinleşen Katılımcı Listesi ve Panel Programı:

10:00-12:30 OYUN GELİŞTİRİCİLER ÇALIŞMA GRUBU
12:30-13:55 ÖĞLE YEMEĞİ ARASI
14:00-17:30 TÜRKİYEDE DİJİTAL OYUN SEKTÖRÜ VE OYUN GELİŞTİRİCİLERİ PANELİ

14:00-15:30 I.OTURUM: OYUN GELİŞTİRİCİLER

Oturum Başkanı: Mutlu Binark
Cem Uzunlar-Nette Hayat
Armağan Yavuz-İkisoft-Tale Worlds
Galip Kartoğlu-Zoetrope Interactive
Tolga Özuygur-Overdose Caffeine
Fırat Bükey ve Alp Habif-Emibel
Murat Yavuz Kaplan-Mynet Oyun Uzmanı

15:30-15:45 Çay Arası

15:45-17:30 II.OTURUM: OYUN DERGİLERİ VE DAĞITIMCILAR

Oturum Başkanı: Günseli Bayraktutan-Sütcü
Faruk Furkan Akıncı-Level
Murat Oktay- EGM
Tuğbek Ölek-Oyungezer
Ömer Faruk Demir-Aral İthalat Ltd.
Hasan Çolakoğlu-Nintendo Türkiye
Aykut Sanver-Game Sultan
Yusuf Andiç-TİEV
Harun Yıldız-Bilgisayar Oyun Dergileri İçerik Çözümlemesi

SERGİ: DİJİTAL OYUNLAR-OYUNCULAR

Başkent Üniversitesi İletişim Fakültesi Dijital Oyun Görsel Kayıt Grubu Öğrencileri
0
Tarık
Ah panele katılım sağlayabilsemde Cem Uzunlar' a Pusu hakkında birkaç soru sorsam diyenler kaçırmasın. :)

Armağan Bey' e de başarılar diliyorum, çok iyi gidiyorlar. Aldığım onca oyun içerisinde makineye saplanıp kalmama sebebiyet verebilmiş yegane oyunu yapıyorlar. Bu arada gözler Mevlüt Dinç' i de arıyor ama yok sanırım.
0
anonim
Lafı ağzımdan aldın.
Ben de Mevlüt Dinç i soracaktım. :)

Bir de toplantı planına baktım.
Ama ne bileyim, daha çok belli bir kesim arasında al gülüm - ver gülüm gibi geldi bana.

Yani pek çok kişi için yararlı bir çalışma olan Oyun geliştiricileri tolantısı 1.5 saat gibi bir süreye sıkışmış.
Ki tek başına en az (yetmez bile) yarım gün olması gerek bir şey.

Oyun programlama meraklı kişileri cezbedecek konular yok.
Farklı farklı bölümler olmalı. Misal ben başlığı görünce yurt dışındaki toplantılara özenip aklıma şu konular geldi hemen.

- Oyun programala nedir?
- Oyun icin 2 boyut - 3 boyut karakter / mekan tasarımı
- Oyunda ses
- Oyunda yapay zeka.
- Online oyun geliştirme.
- Mobil cihazlar için oyun programlama.
- Oyun konsolları (PSP, Xbox, Nitendo vs.) için oyun programlama.

Vb. konular.
Eğer bir gün bu türde bir içerik olursa tadından yenmez. Pek çok kişi için aranıp ta bulunamayacak bir nimet.

Pek çok kişinin koşa koşa geleceği bir seminer olurdu.
Ama buna da şükür, en azından bu konularda hareketlenme var.
0
mdeniza
Panel oyun yapım sürecini anlatmayı amaçlamıyor; oyun sektörünün türkiye deki aktörleri arasında neredeyiz, nereye gidiyoruz, neye ihtiyacımız var sorularını tartışmaya açıyor.

Aldığım -sağlam- duyumlara göre panele katılım için Mevlüt bey dahil olmak üzere aklımıza ilk etapta gelen başka popüler isimler de davet edilmiş, fakat bilemiyorum neden(?!) olumlu yanıt alınamamış.

-ceidot (hükümran senfoni) ekibi ise bu panele iş yoğunluğu (beta sürecine geçme sıkıntıları) gerekçesiyle katılım gösteremeyeceğini belirtti, ve sanıyorum ki 4 mart ta başkent üniversitesinde düzenlenen bir etkinlik ile özürlerini sunarak üzerine düşeni elinden geldiğince yapmaya çalıştı.

Başkent üniversitesindeki öğretim görevlilerinin üzerinde çalıştıkları tübitak destekli bir araştırma projesinin uzantısı olan bu panel zannımca türk oyun sektörüne sektörün dışından gelen çok önemli bir destektir.
0
anonim
Evet, bu katkı takdir edilir bir çalışma.

Ama türk oyun sektörünü arttırmak için bir aktivite eksik. Pek çok genç arkadaşımız bu konularda hevesli, bilgi alışverişi yapabilecekleri bir ortam mevcut değil. Aynı ortam farklı farklı kişlerin birbirini tanımasına vesile olacak, ve de zamanla kücük gurplar oluşmaya başlanacak.

Bu gün türk oyun dünyasına bakarsak pek çok geliştiric demoscane gruplarından gelmekte. Çünkü o gruplar bilgi paylaşımı yapılan, ve de uygulamalı örnekleri ile çalışma şansına eriştiğiz bir ortamdı. Müzik çisi de var, grafikçisi de programcısı da, bu kişiler bir araya gelip birşey oluşturuyor.

İşte oradaki ruh çok önemli, orada farklı birşeyler yaplıyor. Her gün birbirinin aynı veritabanı projeleri ve SQL sorguları dışında bir dünya.
0
cem-uzunlar
Selamlar,

Soracağınız bir soru varsa cevaplamaya çalışayım.
0
mdeniza
PROGRAM

10:00-12:30 OYUN GELİŞTİRİCİLER ÇALIŞMA GRUBU (SADECE KAYITLI KİŞİLER KATILABİLİR)

12:30-13:55 ÖĞLE YEMEĞİ ARASI

14:00-19:30 TÜRKİYEDE DİJİTAL OYUN SEKTÖRÜ VE OYUN GELİŞTİRİCİLERİ PANELİ

14:00-15:45 I.OTURUM: OYUN GELİŞTİRİCİLER

Oturum Başkanı: Mutlu Binark-Başkent Üniversitesi İletişim Fakültesi

Cem Uzunlar-Nette Hayat
Armağan Yavuz-İkisoft-Tale Worlds
Galip Kartoğlu-Zoetrope Interactive
Tolga Özuygur-Overdose Caffeine
Fırat Bükey ve Alp Habif-Emibel
Faruk Yerli-Crytek

15:45-16:15 Çay Arası

16:15-17:45 II.OTURUM: YAYINCILAR VE DAĞITIMCILAR

Oturum Başkanı: Günseli Bayraktutan-Sütcü Başkent Üniversitesi İletişim Fakültesi

Ömer Faruk Demir-Aral İthalat Ltd.
Hasan Çolakoğlu-Nintendo Türkiye
Murat Yavuz Kaplan-Mynet Oyun Uzmanı
Aykut Sanver-Game Sultan
Yusuf Andiç-TİEV

17:45-18:00 Çay Arası

18:00-19:30 III. OTURUM: OYUN DERGİLERİ

Oturum Başkanı: Fatma Buçakçı-Ankara Üniversitesi SBE.

Murat Oktay- EGM
Faruk Furkan Akıncı-Level
Tuğbek Ölek-Oyungezer
Harun Yıldız-Bilgisayar Oyun Dergileri İçerik Çözümlemesi

SERGİ: DİJİTAL OYUNLAR-OYUNCULAR

Hazırlayanlar: Başkent Üniversitesi İletişim Fakültesi Dijital Oyun Görsel Kayıt Grubu Öğrencileri
0
mdeniza
panel programı yoğun istek üzerine 2 saat kadar daha uzatılmıştır.

Yeni katılımcılar arasında CryTek 'den Faruk Yerli 'nin de bulunması bizim için güzel bir sürpriz oldu ayrıca.
Görüş belirtmek için giriş yapın...

İlgili Yazılar

SmartReader: Etkin ve Etkileşimli Elektronik Kitap Platformu

FZ

İstanbul Bilgi Üniversitesi Bilgisayar Bilimleri bölümünün düzenli ve halka açık seminerleri yeni öğretim dönemi ile birlikte başladı. 24 Şubat 2005, Salı, 17:00'da Dolapdere kampüsünde düzenlenecek ilk seminerin konuğu DDİ (Doğal Dil İşleme) konusunda dünya çapındaki isimlerden biri olan Prof. Dr. Kemal Oflazer.

Seminer özeti: Yazılı içeriğe erişmek ve bu içeriği anlamak öğrenmenin en temel yöntemlerinden biridir ve daha çok uzun bir süre, öğrenme ve özellikle ileri düzeyde bilgi edinme için en önemli ortam olmaya devam edecektir. Buna karşılık, özellikle dilden ve içerikten dolayı karşılaşılacak türlü çeşitli zorlukları (bilinmeyen sözcükler, hatırlanmayan kişiler, karmaşık tümceler, anlamaya yardım edecek yazı dışı bilgilerin eksikliği, vb.) aşacak olanakların olmadığı bir durumda, oldukça "lezzetsiz ve kuru" bir ortam olan yazı, öğrenmeyi de çok motive edecek bir ortam değildir. Örneğin İngilizce bir yazıyı okuyan bir kişi, anlamadığı bir sözcük veya karmaşık bir tümce yapısı ile karşılaştığında, elinin altında kendisine anında yardımcı olabilecek bir yardımcı olmadığı için genellikle (anlamadan) okumaya devam eder.

Eskişehir´de Linux Seminerleri Başladı!

anonim

Linux Kullanıcıları Derneği'nin bu kez Eskişehir Osmangazi Üniversitesi'nin ev sahipliği yaptığı linux seminerleri büyük bir katılımla başladı. 200 kişilik salonun tamamını dolduran linux severler, iki gün sürecek olan etkinliğe büyük ilgi gösteriyor. Etkinlik aynı zamanda Osmangazi Üniversitesi tarafından bu adreste canlı olarak internetten yayınlanıyor.

Linux Semineri : LDAP Uygulamaları

dfisek

Linux Kullanıcıları Derneği, 8 Mart Cumartesi günü İstanbul'da Internet Teknolojileri Derneği'nin ev sahipliği yaptığı bir linux semineri düzenliyor. Bilgilerin bir dizin yapısında tutulması sayesinde yapılabilecek çeşitli uygulamaların anlatılacağı seminer saat 15:00'te başlayacak. -Ayrıntılı Bilgi-

Web Güvenliği Günleri - İzmir

musaulker

Web Güvenlik Topluluğu ve OWASP-Türkiye olarak kısa bir aradan sonra yine bir "Web Güvenliği Günleri" etkinliği ile karşınızdayız. ULAK-CSIRT'ın desteği ve katkıları ile 26 Kasım 2007 tarihinde Ege Üniversitesi’nde "Web Güvenliği Günleri - İzmir" adı altında bir etkinlik gerçekleştireceğiz. Gerçekleşecek olan etkinlikte, web güvenliğine ilgisi olan herkes, güvenlik uzmanları ile bir araya gelme fırsatını yakalayacaklar.

II. Linux ve Özgür Şenliği´nden Görüntüler

Dee

II. Linux ve Özgür Şenliği'nde kaydedilen görüntüler yavaş yavaş internete aktarılmaya başlandı. Şenlik kapanış ve ödül töreni ile şenliğin perde arkasına dair iki amatör video görüntüsü daha ftp://ftp.linux.org.tr/pub/LKD/senlik/2003/ adresinde ziyaretinize açık. Ayrıca şenlik fotoğraf albümünü de http://senlik.linux.org.tr/album/ adresinde bulabilirsiniz.